Gå til innhold

Sprinkelsengbeskytter. Er det et must?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde/har dere det?

Anonymous poster hash: dd8db...4cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde vi. For oss var det et must, spesielt for minstemann som sov veldig urolig med beina all over the place.

Anonymous poster hash: 5f185...62c

Skrevet

Tror det hindrer barnet i å f.eks sette fast armer og bein mellom sprinklene og skade seg. Jeg har, tenker de ligger bedre om de ligger borti sprinklene også om det ikke er så hardt ☺️

Skrevet

Vi hadde, men den måtte bare tas bort. Ble mer redd for at han hadde klart å surre seg inn i den enn at den hjalp noe. Veldig aktiv liten krabat :)

Anonymous poster hash: 7824f...d5d

Skrevet

Jeg synes det. Vi har en stiv en som står av seg selv.

De andre tynne ble bare lurvete og løsnet

Anonymous poster hash: 907a0...813

Skrevet

Vi hadde en fra Ikea til førstemann. En dag fant jeg henne med hodet under den - hun fikk seg ikke løs igjen. Aldri brukt den siden. Hun har satt fast beina sine et par ganger, men bedre det enn kvelning... I ettertid fant jeg ut hvor de solgte stivere og høyere kanter.  Andremann (4 mnd) bruker det ikke enda, så får se om vi ikke kjøper en sånn stiv en etter hvert om hun blir samme, aktive ulla i søvne.

Anonymous poster hash: c917d...8e6
Skrevet

Vi har ikke brukt det til noen av våre. Tror egentlig det er mest "pynt" som selges bare for at nybakte foreldre skal finne en ting til å kjøpe til ungen når redebyggingsinstinktet slår til for filt.

Anonymous poster hash: a7351...fbb

Skrevet

Nei, var ikke nødvendig! Husk at hvis barnet har begynt å snu seg fra rygg til mage, men ikke tilbake skal det ikke brukes pga kvelningsfare.

Anonymous poster hash: 4197a...926

Skrevet

Er ikke nødvendig. Men vi brukte det i starten. Følte det ble luner og mindre trekk direkte på babyen når vi hadde soveroms vinduet åpent.

Anonymous poster hash: ee24a...de7

Skrevet

Ja! Ellers dunker de etterhvert (når de kan åle seg rundt) hodet i kanten, og armer og bein setter seg fast mellom sprinklene. Men det må være en litt stiv type, som står inntil og ikke siger ned. Den må også stappes ned mellom madrassen så de ikke kan surre seg inn som en over sier.

Skrevet

Ingenting er et must! men den var ganske grei å ha..

Først å fremst så slipper man at babyen får armer og ben ut av sprinkelsenga. Så slipper man at sengen blir stor og ukoselig for en liten baby som er vant til en varm og trygg hule i magen.

Anonymous poster hash: 4bdc6...804
Skrevet

Noen som kan tipse om en hvit, stiv og tykk beskytter da som ikke er så alt for dyr? :)

Anonymous poster hash: dd8db...4cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...