Gå til innhold

Hjelp! Gravid, og 2-åringen har fått utslett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får nesten panikk her. Hun har hatt en dag med feber, og i tillegg hoste og sår hals, og tydeligvis vondt på tunga. Så har hun fått et voldsomt kviselignende utslett over hele rumpa og lårene! Hissig og rødt. Og nå ser det ut til å spre seg nedover beina og armene, men da som et smånuppete utslett bare. Jeg tenker selvsagt 5. barnesykdom, og tenker på om jeg må ta senabort! :( Noen som vet hva dette kan være? Passer jo ikke med hånd, munn og fotsyke heller, for kan ikke se noen blemmer i munn, og utslettet er på underkroppen...

Skal selvsagt til lege i morgen, men er så nervøs!

Anonymous poster hash: 68497...2b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle du ta senabort pga dette? Den skjønte jeg ikke.

Skrevet

Skjønte heller ikke den med senabort...?

Anonymous poster hash: 7cb3b...59d

Skrevet

Må ta senabort? Er du helt fjern, hva prater du om??

Skrevet

Fordi den femte barnesykdom er farlig for fosteret. Det kan få skader eller dø.

Skrevet

Det er ikke 5.barnesykdom iallefall. Den viser seg som illrøde kinn (slapped-face-syndrome). Lykke til.

Anonymous poster hash: bc1ef...aa2

Skrevet

Røde kinn og hvit rundt munnen er det mest typiske symptomet oå femte barnesykdom. Få noen andre til å ta barnet til lege i morgen.

Vi hadde nettopp femte barnesykdom her, jeg er gravid og måtte flytte ut for en uke. Det er liten sjanse for at det skjer noe med fosteret, men det kan bli alvorlig. Men det er ikke synonymt med senabort!

Ring legen og få testet om du har antistoffer. Hvis du har det er det ingen fare. Hvis ikke bør du holde deg unna barnet en ukes tid, og ta ny test om tre uker.

Anonymous poster hash: b4794...f9a

Skrevet

Dette høres ut som skarlagensfeber!

Var 8 barn borte på min avdeling i bhg i dag, 5 av de med dette.

Sjekk symptomer! Har ikke vært i Norge på sikkert 30 år.

Hilsen pedagogen

Anonymous poster hash: 480ab...7ea

Skrevet

Røde kinn og hvit rundt munnen er det mest typiske symptomet oå femte barnesykdom. Få noen andre til å ta barnet til lege i morgen.

Vi hadde nettopp femte barnesykdom her, jeg er gravid og måtte flytte ut for en uke. Det er liten sjanse for at det skjer noe med fosteret, men det kan bli alvorlig. Men det er ikke synonymt med senabort!

Ring legen og få testet om du har antistoffer. Hvis du har det er det ingen fare. Hvis ikke bør du holde deg unna barnet en ukes tid, og ta ny test om tre uker.Anonymous poster hash: b4794...f9a

Takk for svar, håper det går bra med deg. Sykdommen er smittsom en uke før utslett bryter ut, så tviler på om det hjelper at jeg flytter ut nå...

HI

Skrevet

Dette høres ut som skarlagensfeber!

Var 8 barn borte på min avdeling i bhg i dag, 5 av de med dette.

Sjekk symptomer! Har ikke vært i Norge på sikkert 30 år.

Hilsen pedagogen Anonymous poster hash: 480ab...7ea

Hmm men hun har ikke utslett i ansiktet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...