Gå til innhold

Når begynner barna å dusje hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine er 5 og 8 år og dusjer 2-3 ganger i uka og selvfølgelig ekstra ved behov som f.eks når det er mye sand og solkrem. Vasker med klut morgen og kveld ellers.

Anonymous poster hash: 2bafd...86f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tolvåringen dusjer fire ganger i uka hjemme, pluss en dag i uken etter gym på skolen og en gang i uken i forbindelse med svømming. Da er det jo dusj både før og etter bassenget, men jeg definerer det som en gang. Blir det svettelukt eller skitt eller behov for dusj på annen måte, blir det selvsagt en dusj da også.

Skrevet

Åtteåringen dusjer 1 - 2 ganger i uka hjemme, og etter gym på skolen og når han er på svømming en gang i uka. Ellers ved behov selvsagt. Husker broren min hadde "badedag" på torsdager for barna sine.... Måtte utvide det ganske fort selvsagt 😊

Ellers vasker vi med klut, må passe på åtteåringen da, hadde ham fått slippe så hadde han nok aldri vasket seg 😊

Anonymous poster hash: 0f2e1...7eb

Skrevet

De to eldste på snart 9 of 12 år dusjer annenhver dag. Minste på 4 år dusjer ca. to ganger i uka, innimellom oftere.

Skrevet

Gutter på 6 og 7 år. De dusjer 2 ganger i uka og ved behov. De kommer vel til å dusje oftere når de kommer i puberteten.

Skrevet

Min på fem dusjer stort sett hver dag. Synes det er ekkelt og bare vaske med klut i skrittet, blir jo ikke reint. Gnir bare møkka rundt liksom.

Anonymous poster hash: c40b5...2fd

For noe tull! Selvsagt blir de reine. Men vasker et drag, skyller kluten, vasker et nytt drag, osv. Tre-fire skyllinger. Ikke bra å overdrive dusjing og vasking.

Anonymous poster hash: 8ded3...574

Synes det høres ekkelt ut likevel. Daglig vask/skyll av underlivet er normalen her i huset ihvertfall.

Skrevet

Lurer, på bakgrunn av to barn på 9 og 10. De dusjer en gang i uka + gym.

Jeg synes det er svært lite, men de er ikke mine og jeg vet ikke hva som er vanlig. Mine dusjer ca annenhver dag, vasker seg med klut de andre dagene. 9- og 10-åringen vasker seg ikke med klut heller, med mindre de har mat i ansiktet etter middag.

De lukter ikke så godt etter f.eks. en lang dag ute eller på skolen ("skolelukt", utelukt og til dels snørr), men det er vanskelig å si fra siden det ikke er mine barn og jeg føler at jeg ikke kan blande meg i alt heller.

(De er veldig søte og gode barn, for å ha det sagt. Men spesielt rene er de altså ikke.)

Anonymous poster hash: 1d201...82f

ojjj, det må jo lukte vondt av de ja.. Tenk nedentil, med urin osv... jækkk... Min 9 åring dusjer seg nedentil hver dag før hun legger seg. Da står hun i dusjen og bare vasker på en måte. Annenhver dag er det hele kroppen dusj.. Håret vasker hun som regel annenhver dag. Noen ganger kan det gå 3 dager... 

Skrevet

Min på fem dusjer stort sett hver dag. Synes det er ekkelt og bare vaske med klut i skrittet, blir jo ikke reint. Gnir bare møkka rundt liksom.

For noe tull! Selvsagt blir de reine. Men vasker et drag, skyller kluten, vasker et nytt drag, osv. Tre-fire skyllinger. Ikke bra å overdrive dusjing og vasking.

Anonymous poster hash: 8ded3...574

Synes det høres ekkelt ut likevel. Daglig vask/skyll av underlivet er normalen her i huset ihvertfall.

Det er jeg også enig i... Det der klutgreine er ikke noe for meg=) Rent rennende vann... 

Skrevet

Fy fan! Kan tenke meg at deres barn stinker ræv lang vei. Noe aå motbydelig. Og med klut? Wtf! Æsj. Nei her er det vasking hver dag. Gutten min bæsjer hver dag. Skal love deg det ikke lukter blomster der onne når han skal legge seg for kvelden. Da er dusj tingen!!

Anonymous poster hash: fcd6f...3d6

Skrevet

Mine på 9 og 11 dusjer ca 3 ganger per uke. Vasker ansiktet hver dag. Klut nedentil er en uting, og bør ikke brukes. Fører lett til urinveisinfeksjon hos jenter da man fort dytter bakterier inn i urinrøret.

Anonymous poster hash: 3ad2d...de5

Skrevet

Fy fan! Kan tenke meg at deres barn stinker ræv lang vei. Noe aå motbydelig. Og med klut? Wtf! Æsj. Nei her er det vasking hver dag. Gutten min bæsjer hver dag. Skal love deg det ikke lukter blomster der onne når han skal legge seg for kvelden. Da er dusj tingen!!

Anonymous poster hash: fcd6f...3d6

Helt enig. Dere som vasker med klut, gjør dere det på dere selv også?

Skrevet

Har en nevø i den alderen der, dusjer ofte, men liker ikke vaske håret.

Fortalte han om en som gikk i klassen vår på gym. Det var flere som het Thomas, og han i klassen min het ikke "Thomas G", han het bare "han Thomas med det illeluktende håret", så spurte jeg nevøen min om gan har lyst å fortsatt bli kalt "Sivert H", eller "Sivert i A klassen", eller om han har lyst å bli "Sivert med det illeluktende håret"!

Vel, nå bruker gutten sjampo 😎

Anonymous poster hash: c99d6...3b9

Skrevet

Jeg har en veldig aktiv 7-åring, han blir såpass møkkete i løpet av en dag at han dusjer hver kveld. Han har også begynt å få svettelukt alt, men selv før det badet eller dusjet han hver dag. Smører heller huden.

Anonymous poster hash: 73ea2...f6f
Skrevet

Jente 10 år, ca annenhver dag:) hun elsker å dusje og bruker laaaang tid på badet:)

Anonymous poster hash: aa1e5...319

Skrevet

Min 9 åring dusjer ca 6 gng i uken, det må han grunnet trening.

Skrevet

Mine dusjer stort sett hver dag, med mindre vi har gjort noe spesielt, og kommet veldig sent hjem.

Skrevet

Vi har mine og dine barn. Min manns barnereldst og de er ett mareritt å få i dusjen. Mannen maste og maste for å få de i dusjen annen hver dag fra yngste var ti og eldste 14år, de begynte å lukte svette på nestensamme tid. De er ikke så aktive, så hadde vært anderledes om de hadde trent vil jeg tro.

Min mann gav litt opp og spurte om jeg kunne få mine til å få den samme vanen slik at det kanskje ble litt enklere. De dusjet en dag, dagen etter skulle de andre dusje osv.mine kikka bare dumt på meg, men da jeg fortalte de hvorfor gjorde de dette med engang uten å klage for de hadde også merket at de andre luktet. Ting ble ikke veldig mye bedre da heller. Fortalte om ting og tang begge to, men da jeg endag var så kvalm av lukta sa jeg skikkelig surt at den som lukter så går ut av stua. Da var det plutselig to unger som forsvant i dusjen, og den virket ganske lenge. Innimellom har min mann kommentert dårlig lukt, men også de to minste. For de er sløve, det innrømmer de selv.

De to minste kan ikke dusje så ofte pga eksem, så de dusjer etter hver trening og vasker seg med klut hver dag. Det kommer de til å gjøre lenge. Glipper litt innimellom, men foreløbig så har det vært veldig greit. Hun yngste som nå er ti år syns det er fryktelig kjedelig å dusje tre dager på rad når hun har hatt trening og kamp, så det har vært noen protester på det. Men når storesøster sier at det ikke er vanskelig å lukte når hun har droppet dusjen så hopper hun fort i dusjen.

Om dette er riktig måte å gjøre det på tviler jeg på, men det som fungerte hos oss. Her så har ungene nektet å innse at de blir store og kroppen forandrer seg, og en skulle tro de hadde vannskrekk til tider. Men kommer de seg først inn i dusjen så blir de der lenge også.

Anonymous poster hash: ce1c0...60d

Skrevet

Våre på 6 og 8 år dusjer 3 ganger i uka. Ellers så vasker de kun hender og ansikt hver dag.

Vi voksne dusjer også bare 2-3 ganger i uken og vasker kun hender og ansikt utenom. Ingen av oss i familien lukter og jeg får stadig høre hvor godt jeg lukter. 😊

Anonymous poster hash: 2cbef...37a

Skrevet

Herregud så mange griser det finnes her inne...grøss 😨

Anonymous poster hash: 48871...9c9

Skrevet

Har 7 og 10 åring de dusjer hverdag.ihvertfall han på 10.de lukter etter en hele dag.

Skrevet

Våre på 6 og 8 år dusjer 3 ganger i uka. Ellers så vasker de kun hender og ansikt hver dag.

Vi voksne dusjer også bare 2-3 ganger i uken og vasker kun hender og ansikt utenom. Ingen av oss i familien lukter og jeg får stadig høre hvor godt jeg lukter. 😊

Beklager,men nekter og tro at voksne folk lukter godt på dag 3..grøss

Skrevet

Jeg har aldri dusjet hver dag! Det er ikke bra for hverken hud eller hår å dusje så ofte. Dusjer minst annenhver dag, og har jeg vært fysisk aktiv/svettet mye tar jeg en ekstra dusj. Som barn badet/dusjet jeg en gang i uka. Barn svetter ikke som voksne, så ingen grunn til at de skal utsettes for eksem, tørr hud og alt som følger med for ofte dusjing.

Anonymous poster hash: 05ad4...c89

Skrevet

Beklager,men nekter og tro at voksne folk lukter godt på dag 3..grøss

Er bare folk som dusjer sjelden som påstår at folk "stadig sier de lukter så godt". Bare tull...grisete at voksne folk dusjer så sjelden. Sier mye om aktivitetsnivå og personlig hygiene.

Anonymous poster hash: 0e479...098

Skrevet

Jeg har aldri dusjet hver dag! Det er ikke bra for hverken hud eller hår å dusje så ofte. Dusjer minst annenhver dag, og har jeg vært fysisk aktiv/svettet mye tar jeg en ekstra dusj. Som barn badet/dusjet jeg en gang i uka. Barn svetter ikke som voksne, så ingen grunn til at de skal utsettes for eksem, tørr hud og alt som følger med for ofte dusjing.

Anonymous poster hash: 05ad4...c89

Min 8 åring svetter virkelig. Alltid gjort.

Anonymous poster hash: 0e479...098

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...