Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #1 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg tror bilene kommer til å forsvinne fra bybildet i løpet av 30-40 år og at rask transport vil skje under bakkenivå. Det vil bli mange fler takhager og dagens gater vil bli grønne parker med sykkel og fotgjengertrsaeer. Mange av de gamle gatene vil få drivhusliknende overbygg slik at de kan benyttes store deler av året. De fleste butikkene slik vi kjenner dem i dag blir borte. Nesten all handel vil skje over nettet og det som vil avløse dagens Internett. Alle hus og leiligheter vil være tilknyttet et atomattransportsystem som sørger for at mennesker raskt og enkelt kan handle, leie eller låne av hverandre. Dette har redusert behovet for å eie ting betraktelig. Oslo kommer til å vokse. Ikke som en jevn klump, men som en kjerne det sprer seg tentakler ut fra. På denne måten opprettholdes muligheten til å bo nær naturen selv i en relativt stor by. Jeg tror også vi kommer til å se et nytt økonomisk system med flere typer valuta som kan brukes på forskjellige områder. Når det gjelder arbeid tror jeg det blir vanlig å ha minst 2 jobber, men med ned mot 10-15 timers arbeidstid i uka i hver jobb. Den ene jobben vil nok ligne mye på det vi tenker på som vanlige jobber i dag. Den andre jobben vil minne mer om en fritidsaktivitet. Det kan være alt fra å være trener for andre, spille et instrument, merke stier osv. Hva er deres tanker om fremtiden? Anonymous poster hash: fd261...c01
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #2 Skrevet 12. oktober 2015 Tror vi kommer til å slite med å få nok mat på bordet. Vi må nok spise mye vi aldri trodde vi skulle spise for å bli mett. Det vil bli et større skille mellom rik og fattig. Velferdsstaten Norge sliter og vi nærmer oss å bli et fattig land. Anonymous poster hash: 079a6...3fb
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #3 Skrevet 12. oktober 2015 Det er nok reelt at vi er på vei til å bli et fattigere land etter som årene går. Men jeg tror (og håper) at folk ser nytten av det å være helt/delvis forsynt med egen mat. Feks høner, kyr osv. Ellers må jeg si at jeg ikke tenker stort på det. Jeg bor på bygda, og framtiden kommer nok til å endres i største grad i storbyene. Anonymous poster hash: 6e6dd...636
MammaTilNick Skrevet 12. oktober 2015 #4 Skrevet 12. oktober 2015 Velferdsnorge er over og ut. Det er stor forskjell på fattig og rik. Det er mer likt USA. De offentlige skolene er mye dårligere enn de allerede er og man må betale mye for en bra grunnskole for barna. Lånerenta steg med 15% så mange måtte selge husene sine eller banken tok det. Jeg og sambo er pensjonister og reiser snart til Thailand for vinterhalvåret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå