Gå til innhold

Har du kjeftet vært urimelig ovenfor barnet ditt i offentlighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var vitne til en mor på skolen i dag som var sur på sønnen sin som ikke ville dra hjem for det første. Og snakket med kjempe streng stemme: "kom igjen!" osv. også sto ikke tingene hans på plassen hans ble hun oppgitt og sa at han fikk finne tingene selv, at han måtte huske hvor han satt fra seg ting ol. Må innrømme at jeg også snakker slik til mitt barn av og til når jeg er skikkelig oppgitt, men du så bare så tydelig at hun var drit sur og ikke klarte å ta seg sammen. Og jeg har heldigvis ikke gjort det i full offentlighet. De som jobbet på SFO ga henne litt blikk også. 1.klassing foresten

Hva syns dere?

Anonymous poster hash: 98814...365
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke brydd meg. Tenkt at flott det ikke bare er jeg som er oppgitt og sliten innimellom.

Skrevet

Hadde smilt medfølende til henne :) livet er tøft innimellom selv om det tydeligvis ikke er "på moten" om dagen! Gud forby at man har en dårlig dag iblant dagens perfekte nordmenn. Bedre om hun denger ham når hun kommer hjem og ingen ser henne i stedet?

Anonymous poster hash: 4d643...653

Skrevet

Var vitne til en mor på skolen i dag som var sur på sønnen sin som ikke ville dra hjem for det første. Og snakket med kjempe streng stemme: "kom igjen!" osv. også sto ikke tingene hans på plassen hans ble hun oppgitt og sa at han fikk finne tingene selv, at han måtte huske hvor han satt fra seg ting ol. Må innrømme at jeg også snakker slik til mitt barn av og til når jeg er skikkelig oppgitt, men du så bare så tydelig at hun var drit sur og ikke klarte å ta seg sammen. Og jeg har heldigvis ikke gjort det i full offentlighet. De som jobbet på SFO ga henne litt blikk også. 1.klassing foresten

Hva syns dere?

Så du tenker at det er mye bedre å gjøre dette hjemme enn offentlig? Siden du heldigvis ikke har gjort det?

Bedre for hvem, deg eller barnet?

Skrevet

Tja. Er ikke så ofte sur, men kan bli streng i stemmen hvis de ikke hører. Som i sta, da 4 og 6 åringen herjet rundt i matbutikken. Etter gjentatte beskjeder uten resultat, tok jeg 4 åringen i armen, hevet stemmen litt strengt og sa at nå er det nok. Folk må tenke hva de vil;)

Skrevet

Jeg kjeftet kraftig på sønnen min på 3 år som hellet en bøtte med vann over en annen gutt i dyreparken.

De kranglet om en leke å når de ikke ble enige så hellet sønnen min en hel bøtte med vann over hodet på den stakkars lille gutten.

Da syns jeg det er greit å si kraftig ifra om at sånt gjør en bare ikke!

Anonymous poster hash: 91fa2...6de
Skrevet

Haha var det meg du så?

Vi har hatt en heftig høstferie med trass hos en fireåring og et eller annet nytt tull fra førsteklassingen. Da han nektet å bli med hjem i dag rant begeret over. Måtte i tillegg lete vestibylen rundt etter tingene hans. Vi har øvet mye på å legge tingene på plassen...

Men seriøst, folk som kun tar ut frustrasjon hjemme føler jeg har noe å skjule.

Anonymous poster hash: 80af2...526

Skrevet

Ja, har tippet over for meg ute i det offentlige rom. Den gangen jeg løftet fireåringen rask opp og plasserte han bestemt i setet mens jeg tviholde på ham for å festet belte og jeg samtidig freste at NÅ var det faen meg nok! fikk jeg noen blikk. Og det var helt berettiget. Jeg skammer meg for at jeg mistet så kontrollen, og at jeg var så sint.

Anonymous poster hash: 54637...c0b

Skrevet

Hvis noen sier at de aldri har kjeftet (og evt reagert urimelig) i offentlighet så blir jeg litt mistenksom. Jeg har vært en skikkelig kjeftesmelle MANGE ganger... 

Anonymous poster hash: ceb76...cb1
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 4f02c...af6

Skrevet

Ja......

Anonymous poster hash: a3ea2...532
Skrevet

Jeg er egentlig ganske enig med dere. Nei jeg har ikke mistet "det" i det offentlig rom, jeg har ikke noe å skjule for det. Men jeg så de stygge blikkene SFO damene ga henne, tenkte jeg at dette ikke var hverdagskost. Og kjente jeg var glad det ikke var meg. Men jeg får vel min tur snart jeg og.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...