Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener jeg skreiv på den gamle tråden, men kan nå legge igjen en kommentar her og:) Jeg er 25, mannen 32. Har prøvd på en liten en siden juni 2014, og nå er vi inne i første prøverørsforsøk. Håper dette kan være det som trengs for vår del:)

Hei alle sammen :) 

29 år her og vi har startet å prøve på nr. 3. Med våre to jenter ble vi med første gravid uten å prøve (vi visste vi kunne bli gravide, men tok det som det kom da vi bare hadde vært kjærester noen mnd), etter 5 mnd var vi gravide :) Da første var 6 mnd ble vi gravide igjen (da på første forsøk), vi har altså 14,5 mnd mellom dem :) Nå har jeg ønsket meg nr. 3 et par år og har endelig fått mannen (halvveis) med :) Har kjøpt eggløsningstester og har tatt et par dager nå, blir spennende å se om vi får det til fort eller må bruke litt tid :)

Blir å teste neste veke :D Var usikker på om eg ville få EL no sidan eg slutta på ppilla i midten av desember.

Trudde først IKM var neste veke på torsdag, men trur eg fekk eggløsning på tirsdag. Merka då slimette utflod. Tenker å teste i veka som kjem, men disse dagane her går no so treigt! Vil berre teste :D

ikke for å dempe gleden, men om man får eggløsningsslim, vil det ikke si du har eggløsning.. Eggløsning kan man visst bare se på UL. Om du har sluttet på pilla kan slimet komme av at underlivet ditt "renses" og gjør seg klar for normalen. dvs, du burde vente minst 2 uker etter du merket slimet ved å teste, for da skal mensen normalt komme om du har hatt eggløsning.

Anonymous poster hash: 40426...0e9

Blir å teste neste veke :D Var usikker på om eg ville få EL no sidan eg slutta på ppilla i midten av desember.

Trudde først IKM var neste veke på torsdag, men trur eg fekk eggløsning på tirsdag. Merka då slimette utflod. Tenker å teste i veka som kjem, men disse dagane her går no so treigt! Vil berre teste :D

ikke for å dempe gleden, men om man får eggløsningsslim, vil det ikke si du har eggløsning.. Eggløsning kan man visst bare se på UL. Om du har sluttet på pilla kan slimet komme av at underlivet ditt "renses" og gjør seg klar for normalen. dvs, du burde vente minst 2 uker etter du merket slimet ved å teste, for da skal mensen normalt komme om du har hatt eggløsning.

Ja ikkje sant, nei får nesten berre vente å sjå :) spennandes er det iallefall uansett.

Annonse

55jb51.jpg

Er helt satt ut!!

Fikk mine billige tester i posten i dag, å fikk en svak strek!

Løp ned på apoteket og kjøpte ny test!

Jeg er gravid!!! :D

Da hadde jeg rett ned mine ømme pupper og stikking i magen :D

Gratulerer! ☺️

Tusen takk :D

Jeg måtte ta en ny test i dag, siden testen ble positiv på kvelden i går, etter myeeee Pepsi max og tissing hele kvelden..

Slik så testen ut med morgen urin.

Whaaaat..

Hvilken stemmer da.. 1-2 uker som d sto i går, eller 3-4 uker som det sto i dag.

Ikke lett å regne ut ettersom jeg sluttet på pillene i november, og mensen kom når den ville etterpå.

11uwbqr.jpg

Så koselig å sjå positive tester hos folk her inne :) Eg må sei at eg blir skikkelig misunnelig!

Eg håper virkelig at det snart er min tur (igjen), men av ein eller anna grunn er eg så redd for at det ikkje skal gå denne gang.Eg har ikkje tenkt sånn med dei to første. Eg ser jo at andre sliter med å få nr. 2 eller 3. som har vært gravid før så det er vel ikkje bare enkelt å få det til sjøl om man veit at man kan bli gravid (siden eg då har to fra før altså).

Eg håper 2016 blir året for alle sammen her inne! :)

Tusen takk for gratulasjoner her inne ❤️

Nå eg det 2 dager siden positiv test, og jeg skjønner det enda ikke. Klarer ikke å tenke på noe annet, men samtidig så forstår jeg ikke at jeg faktisk er gravid!

Håper det synker inn snart :P

Ellers så krysser jeg fingrene for alle andre her inne, håper det snart går deres vei også! ☺️

Jeg er 22 år og min samboer er 24 år, vi har nå bestemt oss for å prøve.
Sluttet på Cerazette for 5 dager siden. Har gått på cerazette i 7 år nå, og mistet mensen helt.
I dag,- 5 dager etter pilleslutt fikk jeg mensen. Håper på å ikke få mensen flere ganger nå!
krysser fingrene! 

Når burde jeg ta en test? 
Er ny her inne, usikker på alt av forkortelser, så fint om dere kan forklare med hva det betyr ;$

Dette blir spennende! 

Som regel skal man få eggløsning ca 14 dager etter første mensdag, så dere burde prøve å lage barn rett før eggløsning eller i eggløsningen. Og da må du minst vente 2 uker før du kan få en test med et sikkert resultat.

Hei igjen! :D

jeg fikk mensen bare 3 dager etter pilleslutt,, den vare i 5 dager. akkurat 3 uker senere fikk jeg mensen på nytt, den var slutt for 1 uke siden. Nå prøver vi bare og venter på om det skal skje en forandring i kroppen! :D

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner her inne ❤️

Nå eg det 2 dager siden positiv test, og jeg skjønner det enda ikke. Klarer ikke å tenke på noe annet, men samtidig så forstår jeg ikke at jeg faktisk er gravid!

Håper det synker inn snart :P

Ellers så krysser jeg fingrene for alle andre her inne, håper det snart går deres vei også! ☺️

å så koselig å høre! GRatulerer så mye! Håper på samme nyhet vi også snart! :D

Hei Bamse93,

kan bare dele mine egne erfaringer. Jeg gikk på yasmin i 8-9 år tror jeg. Pleide å hoppe over mensen, kanskje ha mens en gang i året. Siste året sluttet jeg å hoppe over og hadde mensen hver måned. Da jeg sluttet på pillene i juni fikk jeg mensen med gang og så kom den veldig ofte med 2-3 ukers mellomrom i noen måneder. De siste 4 gangene har jeg hatt 28 eller 21-22 dager i mellom, annenhver gang. Så den ene eggstokken er visst litt raskere enn den andre.

Jeg ble gravid nå, nøyaktig 6 mnd etter pilleslutt.

Tror det lønner seg å være litt tålmodig. Hvis du var ganske ung da du startet på pillen (jeg var 17) så har kroppet rukket å forandre seg en del siden den gang. Min kropp brukte tydeligvis noen måneder på å "prøve seg fram" hehe,  :-)

Problemet ligger vell i det at man er utålmodig! hehe! men regnet med det tar sin tid for å få kroppen til å normalisere seg etter så lang pillebruk. Merker at jeg svetter mer inni hendene nå en før, og har aldri hatt slik menssmerte  :frown:  håper det snart går over og at jeg kan teste positivt. Har lest mye og forskjellige teorier om pilleslutt og graviditet, for noen gikk den 1 mnd, andre 4 mnd, opp til 6 mnd og ett år. Så i må nok bare være tålmodige ;)

Jeg slenger meg på her! :) 

Vi er begge 26, blir 27 til sommeren:)

jeg har en jente som fylte 4 år nå i starten av januar fra før av :) min samboer kom inn i livet vårt da hun var 8 mnd gammel:)

Nå i januar bestemte vi oss for å prøve å få et barn til, så fjernet spiral 15 januar. idag fikk jeg positiv EL test, så nå gjelder det bare å stå på! spennende tid dette her :D

Endret av Bhj89

Hei! Slenger meg på her jeg også :)

Jeg og samboer er begge 23 år, og vi ønsker oss veldig en liten en! Er i pp 2 nå. Fikk det til forrige måned, men endte dessverre i en tidlig SA i uke 5.

Håper det klaffer igjen så fort som mulig! Blir spennende å følge med her :)

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg også henger meg på. Jeg er 25 og mannen min er 26, vi prøver på nr 2.

Er nå i pp 3 og venter mensen om en uke.

Vi brukte 9 pp på førstemann så jeg håper veldig på at det skal gå fortere denne gangen. Vil helst ikke ha for stor aldersforskjell og førstemann er nå 16 måneder.

• 2 uker senere...

Hei  :D 
jeg skrev tidligere om meg og min samboer som skulle prøve. jeg har gått på minipillen cerazette i 9 år, og sluttet her i desember. Jeg fikk fort syklusen min tilbake, og fikk mensen både i desember, januar og februar. Men skjønte ingenting da jeg gikk 3 dpo og ikke fikk mensen denne mnd. Tok test da jeg var 4 dpo og den testet positivt. I går tok jeg ny test og den viste Gravid - 2-3 uker. Noen som vet ca hvor langt jeg er på vei? regner med ca 3-4 uker? :sjenert: 

Herreguuud, vi skal bli foreldre!! :sjokkert:  Den satt ! vi er i lykkerus! :klappe: Det har ikke helt gått opp for meg enda :tongue:

Hei :D

jeg skrev tidligere om meg og min samboer som skulle prøve. jeg har gått på minipillen cerazette i 9 år, og sluttet her i desember. Jeg fikk fort syklusen min tilbake, og fikk mensen både i desember, januar og februar. Men skjønte ingenting da jeg gikk 3 dpo og ikke fikk mensen denne mnd. Tok test da jeg var 4 dpo og den testet positivt. I går tok jeg ny test og den viste Gravid - 2-3 uker. Noen som vet ca hvor langt jeg er på vei? regner med ca 3-4 uker? :sjenert:

Herreguuud, vi skal bli foreldre!! :sjokkert: Den satt ! vi er i lykkerus! :klappe: Det har ikke helt gått opp for meg enda :tongue:

gratulerer så myee!!😃❤️ Jeg sluttet også med cerazette i desember, men bare brukt i knappe 2 år. Og hadde også mensen i desember, januar og februar og venter den igjen nå 16.mars..😥 Sett inn første dag i siste mens datoen i en terminkalkulator så ser du det😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...