Gå til innhold

Vi i 20-åra som prøver..


sk01

Anbefalte innlegg

 

Nedtur etter nedtur. Hadde endelig hatt gjevne sykluser noen mnd. Og nå er det på bærtur igjen. Er i full gang med utredning og henvist videre til operasjon av egglederne siden gyn mistenker at de er tette, siden jeg ikke har hatt økning av progesteron.

Puh.. Det var dagens negativitet.

 

Gratulerer til de som er blitt gravide og håper det snart klaffer for oss som fortsatt prøver <3

Samme her! Men man kan operere tette eggledere? Jeg skal inn å sjekke om lederne er tette nå, og da sa gyn at vi ble henvist rett til ivf dersom det er tilfelle.. Hmm.. Vil da heller få åpna lederne jeg også hvis det er mulig, men det nevnte hu ikke som alternativ en gang. Sa bare det ble ivf hvis de var tette, hvis ikke skal jeg prøve pergotime..

 

Min gynekolog sa det at den væska de sjekker egglederne med kan åpne egglederne. Så jeg håper på det! Ellers så veit jeg ikke om det går ann å operere tette eggledere :S Han snakka om pergotime på meg også, men han ville sjekke egglederne mine først. Hold meg oppdatert på oprasjonen da, skal jo snart det samme :o:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg er 23(24 over nyttår), samboer er 29. Jeg sluttet på Microgynon etter 8 år på pilla den 10 November, fikk den "avsluttende" mensen 15 Nov, eggløsning 25-27 Nov og nå går vi å venter på at jeg skal få mensen. Skal i teorien ha hatt mensen nå den 14-15 Des, men foreløpig på overtid. Ingen tegn til mensensmerter heller, kun metallsmak i munnen. Tatt 2 tester(en igår og en idag tidlig, viste negativt).

 

Noen som har noen forslag om når man kan teste igjen for å være sikker? Jeg har jo ikke hatt min "ekte" TR på besøk etter pilleslutt, så syntes dette er litt skummelt :forvirret:

Da jeg gikk av pillen fikk jeg mensen som vanlig noen dager etter. Men etter denne gikk det nesten 2 måneder til neste mens kom. Gikk 16 dager på overtid uten at det hadde skjedd noe. Kroppen trenger av og til litt tid på å komme seg etter pillebruk :)
Jeg fikk eggløsning 14 dager etter pilleslutt, men enda ikke sett noe til mensen :o så jeg skjønner fint lite..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er 22 år og min samboer er 24 år, vi har nå bestemt oss for å prøve.
Sluttet på Cerazette for 5 dager siden. Har gått på cerazette i 7 år nå, og mistet mensen helt.
I dag,- 5 dager etter pilleslutt fikk jeg mensen. Håper på å ikke få mensen flere ganger nå!
krysser fingrene! 
 
Når burde jeg ta en test? 
Er ny her inne, usikker på alt av forkortelser, så fint om dere kan forklare med hva det betyr ;$
 
Dette blir spennende! 

 

Som regel skal man få eggløsning ca 14 dager etter første mensdag, så dere burde prøve å lage barn rett før eggløsning eller i eggløsningen. Og da må du minst vente 2 uker før du kan få en test med et sikkert resultat.

 

Anonymous poster hash: 40426...0e9

 

Skal prøve det! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg er 22 år og min samboer er 24 år, vi har nå bestemt oss for å prøve.
Sluttet på Cerazette for 5 dager siden. Har gått på cerazette i 7 år nå, og mistet mensen helt.
I dag,- 5 dager etter pilleslutt fikk jeg mensen. Håper på å ikke få mensen flere ganger nå!
krysser fingrene! 
 
Når burde jeg ta en test? 
Er ny her inne, usikker på alt av forkortelser, så fint om dere kan forklare med hva det betyr ;$
 
Dette blir spennende! 

 

Som regel skal man få eggløsning ca 14 dager etter første mensdag, så dere burde prøve å lage barn rett før eggløsning eller i eggløsningen. Og da må du minst vente 2 uker før du kan få en test med et sikkert resultat.

 

Anonymous poster hash: 40426...0e9

 

Skal prøve det! =)

 

lykke til! :heiajente:

 

Anonymous poster hash: 40426...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Jeg er 22 år og min samboer er 24 år, vi har nå bestemt oss for å prøve.

Sluttet på Cerazette for 5 dager siden. Har gått på cerazette i 7 år nå, og mistet mensen helt.

I dag,- 5 dager etter pilleslutt fikk jeg mensen. Håper på å ikke få mensen flere ganger nå!

krysser fingrene!

 

Når burde jeg ta en test?

Er ny her inne, usikker på alt av forkortelser, så fint om dere kan forklare med hva det betyr ;$

 

Dette blir spennende!

 

Som regel skal man få eggløsning ca 14 dager etter første mensdag, så dere burde prøve å lage barn rett før eggløsning eller i eggløsningen. Og da må du minst vente 2 uker før du kan få en test med et sikkert resultat.

 

Anonymous poster hash: 40426...0e9

Skal prøve det! =)

Det stemmer ikke. Man får alltid mensen 14 dager etter eggløsning, men eggløsning kan være fra 9-17 dager etter siste mens. Veldig individuelt. Kommer veldig ann på syklus dager osv. ;) ;) anbefaler eggløsningstester. Da vil man etterhvert se et fast mønster på sin egen eggløsning. Forrige måned hadde jeg eggløsning på dag 11. Vi prøvde ikke da jeg ville time min.eggløsning for denne m måneden. Vel jeg ventet og ventet. Masse eli slim på dag 12 men eggløsning var ikke før dag 14 denne måneden. Veldig forrvirrende. Så det varierer veldig ;-)

 

Anonymous poster hash: 125b0...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg er 22 år og min samboer er 24 år, vi har nå bestemt oss for å prøve.
Sluttet på Cerazette for 5 dager siden. Har gått på cerazette i 7 år nå, og mistet mensen helt.
I dag,- 5 dager etter pilleslutt fikk jeg mensen. Håper på å ikke få mensen flere ganger nå!
krysser fingrene! 
 
Når burde jeg ta en test? 
Er ny her inne, usikker på alt av forkortelser, så fint om dere kan forklare med hva det betyr ;$
 
Dette blir spennende! 

 

Som regel skal man få eggløsning ca 14 dager etter første mensdag, så dere burde prøve å lage barn rett før eggløsning eller i eggløsningen. Og da må du minst vente 2 uker før du kan få en test med et sikkert resultat.

 

Anonymous poster hash: 40426...0e9

 

Skal prøve det! =)

 

lykke til! :heiajente:

 

Anonymous poster hash: 40426...0e9

 

 

 

 

 

 

Jeg er 22 år og min samboer er 24 år, vi har nå bestemt oss for å prøve.

Sluttet på Cerazette for 5 dager siden. Har gått på cerazette i 7 år nå, og mistet mensen helt.

I dag,- 5 dager etter pilleslutt fikk jeg mensen. Håper på å ikke få mensen flere ganger nå!

krysser fingrene!

 

Når burde jeg ta en test?

Er ny her inne, usikker på alt av forkortelser, så fint om dere kan forklare med hva det betyr ;$

 

Dette blir spennende!

Som regel skal man få eggløsning ca 14 dager etter første mensdag, så dere burde prøve å lage barn rett før eggløsning eller i eggløsningen. Og da må du minst vente 2 uker før du kan få en test med et sikkert resultat.

 

Anonymous poster hash: 40426...0e9

Skal prøve det! =)

Det stemmer ikke. Man får alltid mensen 14 dager etter eggløsning, men eggløsning kan være fra 9-17 dager etter siste mens. Veldig individuelt. Kommer veldig ann på syklus dager osv. ;) ;) anbefaler eggløsningstester. Da vil man etterhvert se et fast mønster på sin egen eggløsning. Forrige måned hadde jeg eggløsning på dag 11. Vi prøvde ikke da jeg ville time min.eggløsning for denne m måneden. Vel jeg ventet og ventet. Masse eli slim på dag 12 men eggløsning var ikke før dag 14 denne måneden. Veldig forrvirrende. Så det varierer veldig ;-)

 

Anonymous poster hash: 125b0...0e3

 

så forvirrende. Jeg aner ikke hvor lang min syklus er, siden jeg mistet mensen helt da jeg gikk på pillene. Men vi fortsetter å prøve hele tide, en gang må den jo sitte!  :klappe:  :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært aktiv her på noen måneder siden vi ikke skulle starte prøvinga før til sommeren 2016. Men så var mensen forsinka og idag var testen positiv. Svak stripe, men helt klart positiv :-) :-)
Spennende og lit skummelt...!

Hva nå liksom ? :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bamse93,

kan bare dele mine egne erfaringer. Jeg gikk på yasmin i 8-9 år tror jeg. Pleide å hoppe over mensen, kanskje ha mens en gang i året. Siste året sluttet jeg å hoppe over og hadde mensen hver måned. Da jeg sluttet på pillene i juni fikk jeg mensen med gang og så kom den veldig ofte med 2-3 ukers mellomrom i noen måneder. De siste 4 gangene har jeg hatt 28 eller 21-22 dager i mellom, annenhver gang. Så den ene eggstokken er visst litt raskere enn den andre.

Jeg ble gravid nå, nøyaktig 6 mnd etter pilleslutt.

 

Tror det lønner seg å være litt tålmodig. Hvis du var ganske ung da du startet på pillen (jeg var 17) så har kroppet rukket å forandre seg en del siden den gang. Min kropp brukte tydeligvis noen måneder på å "prøve seg fram" hehe,  :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

 

Jeg er 27 og det samme er sambo. Sluttet med prevensjon i november i fjor(!), men har ikke prøvd "ordentlig" mer enn de siste 4 mnd. Selv om jeg vet at ting kan ta tid, så begynner jeg å bli veldig utålmodig, skulle jo helst har vært gravid i går. 

 

Bedre ble det jo ikke, da ei venninne av meg kunngjorde i helga, at de skal ha barn til sommeren. Jeg ble jo kjempeglad på dems vegne, men ufattelig misunnelig! Jeg og vil komme med slike gode nyheter! 

 

Er det flere enn meg som kjenner litt på slik misunnelse og utålmodighet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det litt på samme måte. Og så begynte jeg å se gravidmager OVERALT. Og babyer, haha, så sier man til seg selv og andre at man må være tålmodig, men det er ikke lett :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Syns liksom jeg ser eller hører om folk som er gravide hele tiden nå. Til og med i stad, spiste lunsj med jobben, og da er det tydligvis en eller annen klinikk ved siden av, intet mindre enn 4(!) gravide på litt over en time, gikk forbi. Haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det er så typisk! på arbeidsplassen min er "alle" gravide eller har vært det siste året. Og så kommer div søsken i tillegg!! jeg er omgitt av mager  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er jo at jeg føler mer glede for folk som blir gravide her inne og inne på SnartGravid enn for ei av mine nærmeste venninner? Det er jo litt rart, men føler liksom at de bare "PANG" - gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Er 28år mannen er 32. Vi prøver oss på nr 3. Sistemann for vår del! Sluttet på cerazette i går! :-) så vi går for samme klaff som med nr 2. Første forsøk! Haha... det er ønskedrømmen iallefall... skal kose meg masse med denne prøvetia/graviditeten og forhåpentligvis nurket som kommer siden det blir vårt siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med :-D jeg er 23 og mannen min er 29 :-) prøvd siden september i fjor, men ikke klaffet enda :/ begynt å ta EL-tester, men vanskelig å skjønne seg på dem:p fra billigtester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med :-D jeg er 23 og mannen min er 29 :-) prøvd siden september i fjor, men ikke klaffet enda :/ begynt å ta EL-tester, men vanskelig å skjønne seg på dem:p fra billigtester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 og kjæresten blir 26 om 9 dager.vi har ikke prøvd sånn ekstremt men jeg sluttet på pilla for 2,5 år siden. Gleder meg til det skjer noe! Får dere andre mye pes for at man som ung vil ha barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

 

Jeg er helt ny her, men fant denne gruppen som passet perfekt :)

Jeg er 24 år og min samboer er 23 år.

Vi har vært aktive prøvere i litt over 2 år nå.

Hadde en SA i 2013 i uke 13. Det fant aldri noen grunn til hvorfor det skjedde!

Etter dette har vi ennå ikke fått positiv test.

Denne pp har jeg prøvd å finne ut konkret når jeg har EL, så satser på spiren sitter denne PP.

Mensen skulle kommet  31 desember, men er ennå ikke kommet.

Så jeg er altså 3 dager over ikm, men føler det er for tidlig å teste ennå :)

Om spiren ikke sitter denne pp skal vi kontakte legen angående utredning..

Orker ikke flere pp med flere negative tester..

 

Noen her inne som har noen tips og komme med? :D

 

Her er mine symptomer denne pp:

- uteblitt mens

- kramper i leggene om natten

- kvalme som kommer i bølger

- nyser ekstremt mye (vet ikke om dette kan ha med graviditet å gjøre :P)

- føler meg trangere nedentil

- veeeldige humørsvigninger.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt, var jeg som laget den gamle tråden for oss i 20-åra i 2013. Så var gøy å se at den fortsatt holder koken men med ny TS 🙂

 

Her er jeg, 27 år. Sambo er 28, og vi har vært i lag i 9 år snart. Sammen har vi en gutt på 2 år. Nå prøver vi på et lillesøsken, og vi er nå på pp 5. Sist gang gikk det på 1. pp, så føler det går treigt - selv om det egentlig ikke er det. 😉 Har el straks, med ikm 19. januar. Så får vi se hvordan det går denne gangen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Nå er jeg på pp 2 etter pille slutt.

Er nå 7dpo, hvis jeg har rett.

Bruker eggløsnings kalkulator app, så den er vel ikke helt til å stole på.

Men merket forskjell i pupper og utflod, (sorry detaljer) så er veldig sikker på el har kommet:) har også hatt sex nesten hver dag denne mnd, og ver dag før og etter eggløsning. Så skal ihvertfall ikke ha bommet!

 

Har ikke mange symptomer, men puppene mine er veldig ømme enda etter el. Sist gang forsvant den følelsen etter en ukes tid Så får se! I går kom det også synlige blodårer frem på puppene mine, og det har det aldri i mitt liv vert før! Blitt enda sterkere i dag. Det stikker også til i puppene av og til.

Ellers har jeg stikkninger nederst i magen av og til, føles litt ømt.

Har kjøpt nye tester som jeg ventet på, så tester neste uke er planen:) jeg testet 4dpo, men det var vel altfor tidlig regner jeg med.

 

Er det noen andre som skal teste i løpet av neste uke eller?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir å teste neste veke :D Var usikker på om eg ville få EL no sidan eg slutta på ppilla i midten av desember.

Trudde først IKM var neste veke på torsdag, men trur eg fekk eggløsning på tirsdag. Merka då slimette utflod. Tenker å teste i veka som kjem, men disse dagane her går no so treigt! Vil berre teste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det går altfor seint selv!

Vil teste nååå. Men får vel bare vente til jeg får testene i posten:)

Håper det klaffer for alle oss da! Hadde vert kjekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...