Gå til innhold

Bleieslutt og lang biltur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynte med bleieavvenning for 1-2 mnd siden, og hun har nå sluttet helt på dagtid (nekter å ha på seg). Hun bruker fortsatt på natt, men den bleien tar jeg på etter at hun har sovnet. Hun har fulle tissebleier når hun våkner. Hun har få uhell på dagtid, men så fort hun sovner så tisser hun seg ut.

Så over til det jeg lurer på.

Vi skal på en 4-5 timers lang biltur til helgen. Hadde dere tatt på bleie eller stoppet regelmessig? Hvor ofte burde vi stoppe? Hun er ikke så flink til å si fra at hun må tisse når hun ikke er hjemme eller i bhg.

Anonymous poster hash: ba3c9...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte bleie i bilen lenge, spesielt hvis vi skulle kjøre langt og på strekninger som ikke allitd egnet seg for stopp, sånn typ e18. Han måtte gjerne NÅ når han sa fra, og det er ikke alltid mulig å få til. Evnt kan du ha tisselaken i sete og masse skift? I tillegg til å stoppe mye selvsagt.

Anonymous poster hash: 61cf9...a36
Skrevet

Stopp regelmessig :-) ikke noe stas å få oå bleie igjen. Legg gjerne et håndkle i setet og ha et skift klart om uhellet skulle være ute. Snakk med barnet om at dere skal være lenge i bilen, og at når man tar pauser så må man også gå på do... 😊

Anonymous poster hash: d6724...8fc

Skrevet

Ville tatt på bleie. Skikkelig nedtur om en tisser i bilen, både for dere og barnet. 

Anonymous poster hash: 0f6f9...d89
Skrevet

Stoppet ofte og satt henne på tisselaken i bilstolen. Hun har jo sluttet på dagtid. Kan ikke ta på henne bleie igjen da blir hun bare forvitret.

Skrevet

Ville definitivt stoppet regelmessig

Anonymous poster hash: 2318a...861

Skrevet (endret)

Tisselaken i bilstolen og stopp hver time. Da bør kanskje flere gå på do, så ikke hun føler at dere stopper bare for henne. Ikke gi mye drikke underveis. Ta med skift og vær forberedt på uhell.

Avtal gjerne at hvis det blir uhell på veien til, tar dere bleie på til veien hjem.

Endret av TPK
Skrevet

Vi hadde tisselaken i setet og tok med potta så han kunne tisse i den, for det er ikke alltid man finner en do fort nok, og han syntes det var vanskelig å tisse i en annen stilling enn han var vant til.

Men kanskje litt kaldt å tisse ute nå? Fare for at hun sovner er det vel og... Jeg tror kanskje jeg ville tatt på bleie i deres tilfelle.

Anonymous poster hash: 42f0e...af9
Skrevet

Vi brukte "bilbleie". Barnet aksepterte det. Etterhvert gikk vi over til å legge en kladd i setet som sikring.

Anonymous poster hash: b232e...b6e
Skrevet

Vår nektet bilbleie. Viste seg at det gikk veldig fint uten! Stoppa en gang i timen og var restriktive med drikke. 8 t biltur.

Anonymous poster hash: 46ecb...ef1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...