Gå til innhold

Hvor lenge vente med å ringe føden ved "lite liv"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 37 og har ikke kjent liv i dag. Har dog ikke vært våken mer enn 3-4 timer, så føler det er litt hysterisk å reise inn til føden for en sjekk allerede?

Vanligvis har jeg kjent mye liv, ikke mye spark men mye dulting og strekking inni der. I dag har det vært stille, tok to glass saft for ca. en halvtime siden, og har ikke kjent noe. Å drikke noe søtt har forsåvidt hatt lite til ingen effekt tidligere heller. Men hvor lenge bør man vente? Et par timer til? Til kvelden? 

Har nesten to timer kjøring til sykehuset, og den lokale jordmora jobber ikke idag. Har heller ikke lappen, så er avhengig av at noen andre kjører meg. Vil ikke virke hysterisk, men syns samtidig det var litt merkelig rolig her på morgenkvisten. 

Hadde dere "rolige dager" mot slutten? 

Anonymous poster hash: 6f1b7...1b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer nå og spør hva de på føden syns.

Anonymous poster hash: 31bef...b7d

Skrevet

Jeg ville ringt og hørt. Heller en ekstra gang på kontroll, enn en for lite. Jeg hadde et par dager sist uke som jeg følte det var lite action, men det har tatt seg opp igjen! Ikke en god følelse...

Skrevet

Jeg hadde rolige dager mot slutten, men tilgjengjeld hadde frøkna slutte å vokse i magen. Som de andre sier, ring føden nå!

Skrevet

Med en gang man begynner å legge merke til det. Ikke sikkert de vil ha deg inn med en gang men viktig å snakke med fagfolk.

Anonymous poster hash: 58b58...ff9

Skrevet

Gutten min hikket hver morgen bortsett fra dagen han ble erklært død.

Jeg ville ringt inn med engang hvis det bruker å være bevegelser på formidagen. Jeg drakk ett glass brus og ventet en time den morgenen før jeg dro inn og fikk dødsbudskapet.

Anonymous poster hash: 176b8...dd6

Skrevet

Huff, du siste her <3 HI: ring!! Ta det på alvor. Er du gravid er det lov å være "hysterisk" som du kaller det. Jeg har alltid vært litt småhysterisk når det gjelder barna mine, men de er det kjæreste jeg har. Mest sannsynlig er det stille fordi det er trangt i magen, men lurt å ringe en ekstra gang til jordmor..(minste her sov mye i magen på dagtid, men våkna om natten)

Anonymous poster hash: 70fae...2ca

Skrevet

RING!!!

Jeg hadde en sånn dag, hadde noen avtaler så tenkte ikke over det. Kom hjem og begynte å tenke på at jeg ikke hadde kjent snuppa i magen. Prøvde cola og sjokolade, ingen respons. Eller, kjente en eneste bevegelse iløpet av dagen. Ringte føden på kvelden og fikk komme inn ca 19.30. Ul og sparketest, pulsen slo men baby rørte ikke på seg. Ble satt igang kl 23.45. Tok vannet ett par timer senere og det var misfarget. Hun kom på morgenkvisten, bitteliten, hadde sluttet å vokse. Men hun var frisk.

Anonymous poster hash: 52c9b...078

Skrevet

RING!!!

Jeg hadde en sånn dag, hadde noen avtaler så tenkte ikke over det. Kom hjem og begynte å tenke på at jeg ikke hadde kjent snuppa i magen. Prøvde cola og sjokolade, ingen respons. Eller, kjente en eneste bevegelse iløpet av dagen. Ringte føden på kvelden og fikk komme inn ca 19.30. Ul og sparketest, pulsen slo men baby rørte ikke på seg. Ble satt igang kl 23.45. Tok vannet ett par timer senere og det var misfarget. Hun kom på morgenkvisten, bitteliten, hadde sluttet å vokse. Men hun var frisk.

Dette var uke 37.

Skrevet

Heller hysterisk enn død baby... Hvir ofte går man gravid? Ring heller for mye enn for lite..

Anonymous poster hash: 903f0...e8f

Skrevet

Hvordan går det Hi? Håper det går bra.

Anonymous poster hash: 533d6...46f

Skrevet

Hvordan går det Hi? Håper det går bra.

Anonymous poster hash: 533d6...46f

Viste seg heldigvis at baby bare hadde en utrooolig rolig morgen, for nå er det full action der inne igjen, akkurat slik som det pleier. Prøvde alt av anbefalte "triks" slik at jeg eventuelt kunne fortalt fødeavdelingen at jeg allerede har prøvd og at det ikke fungerer. Til slutt var jeg helt oppgitt, stillheten der inne var grusom og jeg var på vei til å ringe, men da kjente jeg heldigvis bevegelse. Som om at mini skjønte jeg ble alvorlig bekymra. :D H*n holder enda på og romsterer der inne med jevne mellomrom. Akkurat nå kjenner jeg hikking, som jeg vanligvis syns kan bli på grensen til litt slitsomt, men nå er det bare en DEILIG følelse! 

Takk for svar alle. Uff, føler meg jo så dum som førstegangsfødende, spesielt når de fleste rundt meg var gravid for 40-50 år siden og mener man bekymrer seg alt for mye i dag. Så hjalp veldig å vite at dere også ville ringt. Men jeg rakk heldigvis ikke å ringe en gang :-) 

Anonymous poster hash: 83543...ba5

Skrevet

Jeg var inne to ganger til ekstrasjekk pga lite liv denne gangen, og det er mitt tredje barn. Tar ingen sjanser med slikt! Ikke hysterisk, det er jo sånn du skal reagere

Anonymous poster hash: 10084...5b9

Skrevet

Hvor lenge venter man? Jeg pleier å kjenne liv på kvelden (nå) men har ikke vært i form i dag og sovet på ettermiddagen. Rytmen er altså helt off. Det er stille i magen, jeg våknet for to timer siden.

Anonymous poster hash: ebaa0...e66

Skrevet

Man drikker sukkerik drikke venter en time og ringer. Hvis du allerede har ventet 2 er det på tide og ringe.

Anonymous poster hash: 176b8...dd6

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra føden om at man skulle være hysterisk rundt slik. Så er man det minste usikker, skal man ringe.

Anonymous poster hash: b8628...041

Skrevet

Jeg tenker at man kan ringe når man kjenner lite liv, uansett hvor mage timer det har vært stille... Man "kjenner" egen baby best, og føler man at det er noe, så kan man ringe! Ikke bra å være bekymret heller.

Anonymous poster hash: b6c19...a8c
Skrevet

Jeg var inne to ganger forrige svangerskap, hun var lite aktiv jevnt over, men slet veldig med å få respons de gangene.

Ble tatt godt i mot og jenta sprellet godt fra seg ved stimulans/vibrering.

Nå har jeg heldigvis ei veldig aktiv tulle i magen, minner om første .

Nydelig å kjenne liv 😊

Skrevet

den siste mnd var han veldig stille,men visste han hadde det bra for når han beveget seg så jeg det :) hadde tatt en tlf

Skrevet

Man skal ikke vente dersom man merker at det er mindre liv enn vanlig. Det er fordi det varierer enormt hvor fort det går galt dersom barnet ikke har det bra.

Anonymous poster hash: f8842...13e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...