Gå til innhold

Om å kjøpe mat på salg:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her prøver vi å spare penger på mat, med å handle inn større kvanta når det er på salg.

Er det kyllingfilet til 80kr kg så kjøper vi inn 4-5kilo, og deler opp og fryser ned.

Sånn gjrl vi det med mye, men såklart bare med mat vi bruker mye av og som vi vet blir spist opp.

Hvor store mengder kjøper dere når det er på salg? Skjønner det går litt på hvor mye lagringsplass hver enkelt har, men synes dere 5 pk karbonadedeig er mye eller smeller dere til med 15 pk?

(Og her er kabonadedeig bare brukt som eksempel, så ikke heng dere opp i det, dere som ikke kjøper karbonadedeig...)

Anonymous poster hash: 62d21...0cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel litt an på hvor stor familien er også, hvor stort forbruket er. Vi har 4 barn, to av dem tenåringer som spiser veldig mye...

Forrige uke hadde de juice på tilbud hos Obs, 4 kartonger for 100 kr, da kjøpte jeg 16 kartonger (1,5 liters), da har vi en stund ;)

Her i huset er vi 4 stykker som alle drikker 1-2 glass juice til frokost (ingen drikker melk)

De hadde karbonadedeig på tilbud hos Meny, jeg kjøpte da 6 pakker. Vi bruker ca 2 pakker i uka.

Da det sist var salg på norvegia kjøpte jeg 4 store ost, her går det ca 1 kg i uka.

Jeg kjøper sjelden for mer enn 2, max 3 ukers forbruk. Det er jo stadig nye tilbud...

Anonymous poster hash: ea160...a7a
Skrevet

Kommer vel litt an på hvor stor familien er også, hvor stort forbruket er. Vi har 4 barn, to av dem tenåringer som spiser veldig mye...

Forrige uke hadde de juice på tilbud hos Obs, 4 kartonger for 100 kr, da kjøpte jeg 16 kartonger (1,5 liters), da har vi en stund ;)

Her i huset er vi 4 stykker som alle drikker 1-2 glass juice til frokost (ingen drikker melk)

De hadde karbonadedeig på tilbud hos Meny, jeg kjøpte da 6 pakker. Vi bruker ca 2 pakker i uka.

Da det sist var salg på norvegia kjøpte jeg 4 store ost, her går det ca 1 kg i uka.

Jeg kjøper sjelden for mer enn 2, max 3 ukers forbruk. Det er jo stadig nye tilbud...

Må bare spørre...Hva bruker dere to pk karbonadedeig til? Vi er en mer enn dere, men ingen tenåringer og to pk deig hadde ikke vært nok til en middag her...

Anonymous poster hash: 2da6e...326

Skrevet

Kjøper kanskje så vi har i en mnd, kanskje to. Kommer litt an på hva det er.

Har hatt litt begrenset fryserkapasitet inntil nylig, så har sett an hva det er plass til i fryseren, men nå har jeg endelig fått større fryser, så blir litt lettere å hamstre for lenger tid.

Anonymous poster hash: bdff2...17a
Skrevet

Vi er to voksne og to små barn. Det kunne ikke falt meg inn å kjøpe 15 pakker av noe fordi det er billig. Nå har ikke jeg så stor fryseboks heller, men 15 pakker av hva som helst hadde ikke blitt brukt på et år tror jeg. Jeg kjøper gjerne 2 for 3 eller jeg tar 2-3 stk hvis noe er billig. Det er jo stadig sånne tilbud, og jeg vil heller ha litt av hvert enn å "binde" meg til å spise pølser to ganger i uka hele høsten fordi det var megatilbud når grillsesongen var slutt.

Skrevet

Har litt dårlig erfaring med å kjøpe inn mye av en bestemt vare. Selv om det i utgangspunktet er er ting vi bruker jevnlig, blir det ofte liggende en siste rest i fryseren som tilslutt må kastes eller MÅ spises fordi den holder på å bli gammel.

Nå kan det hende at vi ikke er spesielt økonomiske av oss, selv om jeg liker å tro det. Ved nærmere ettertanke har jeg små lager overalt av lure ting som er kjøpt på tilbud..og som nå opptar skapplass.  Kanskje vi må bli flinkere å bruke opp før vi kjøper nytt?

Skrevet

Må bare spørre...Hva bruker dere to pk karbonadedeig til? Vi er en mer enn dere, men ingen tenåringer og to pk deig hadde ikke vært nok til en middag her...

Bruker stort sett to pakker jeg..

Lager jeg lasagne lager jeg den av to pakker karbonadedeig, har jo i litt grønnsaker også da, og serverer med salat og baguett.

Lager jeg taco lager jeg at to pakker, men de to yngste barna på 6 og 8 år foretrekker sine tacolefser med bare masse salat i og dropper kjøttet.

Lager jeg spagettisaus lager jeg at to pakker, sper med gulrøtter o.l. men det holder med to pakker. Serverer med fullkornspasta.

Bare om jeg lager hjemmelagde hamburgere til grillen trenger vi mer, da bruker jeg gjerne en pakke karbonadedeig og to pakker kjøttdeig for de blir saftigere med litt mer fett i...

Skrevet

Om det er feks 3 for 100 for Gilde karbonadedeig på obs kjøper jeg stort sett 3 pk. Plutselig kommer et nytt tilbud. Bruker kanskje to pk i mnd. En til feks taco og en til lasagne/pizza. Er to voksne og tre barn under skolealder. Handler ofte mat (kjøtt, fisk, kylling) på meny på 50% som går ut på dato dagen etter-der sparer vi mye penger👍 All grillmaten i sommer var 50% mat😆

Anonymous poster hash: b3b90...27b

Skrevet

Vi kan finne på å kjøpe ganske så mye hvis det er ting vi bruker. En gang kom mannen hjem med 36 liter juice, det var litt i overkant kan man si... Men det ble jo brukt opp. Drikker ikke lenger juice, da, men kjøtt osv kan vi kjøpe ganske mye av gangen. 5-10kg feks.

Har stor fryser, er 2 voksne og 2 barn i småskolen.

Skrevet

Mange her som ikke skjønner at man ikke sparer på å benytte disse tilbudene. Hvem trenger å drikke juice hver dag? De fleste drikker ner juice om de kjøper 20 liter på tilbud, enn om de bare kjøper når de trenger.

Forresten er 4 pk til 100 kr dyrt. 2 liter eplejuice koster 13 kr på kiwi. Det er en voldsom forskjell.

Skjønner hvorfor noen har mer penger enn andre når jeg ser "spsretipsene" deres 😂😂😂😂

Anonymous poster hash: f9af7...5c9

Skrevet

Kjøp heller annet kjøtt enn kylling på salg.

Anonymous poster hash: eefa3...4fa

Skrevet

Mange her som ikke skjønner at man ikke sparer på å benytte disse tilbudene. Hvem trenger å drikke juice hver dag? De fleste drikker ner juice om de kjøper 20 liter på tilbud, enn om de bare kjøper når de trenger.

Forresten er 4 pk til 100 kr dyrt. 2 liter eplejuice koster 13 kr på kiwi. Det er en voldsom forskjell.

Skjønner hvorfor noen har mer penger enn andre når jeg ser "spsretipsene" deres 😂😂😂😂

Anonymous poster hash: f9af7...5c9 [/quot

Det tilbudet på Obs var forresten 4 for 50.

Ikke jeg som skrev det forrige.

Anonymous poster hash: 79183...d15

Skrevet

Vi harryhandler en gang i måneden, og av mat kjøper noe sånt som:

- 4 kg kyllingfilet

- 2 kg karbonadedeig

- 2 mellomstore hvitost

- 3-4 x 3-pack med bacon

- 1 indrefilet av storfe

- 2-3 indrefilet av svin

- Ekstra stor kartong med egg

I tillegg til rikelig med mineralvann, vaskemidler, såpe, tørrvarer etc.

Anonymous poster hash: 7f0fe...4d9
Skrevet

Vi derimot pleier å bruke en pakke til en middag hvis vi spiser ting som pasta med kjøttdeig, taco ol. Da har vi  ganske mye rester. Selv om vi er færre enn dere, 2 voksne og 2 barneskolebarn, regnes vi for å være ganske storspiste. Vi bruker bare mye mer grønsaker enn kjøtt.

Anonymous poster hash: 1189e...524

Skrevet

Jeg skrev feil, det var 4 for 50 og det er en helt grei pris. Vi velger ikke den billigste juicen fordi den er billig, vi vil jo ha en som vi synes smaker godt også.

Og man trenger selvfølgelig ikke drikke juice hver dag, men når ungene ikke drikker melk er det greit å ha et-to glass om dagen med noe annet enn vann. Her drikkes det juice til frokost hver dag, ellers drikkes det vann. Andre bruker pengene på melk, saft eller brus, men for oss som kjøper juice uansett lønner det seg jo å kjøpe den på salg ;)

Skrevet

Hæ? 2 pk karbonadedeig ikke nok? jeg deler den  to jeg og bruker en halv pakke i feks lasagne eller bolognesesaus. Vi er 4 stk og det er nok mat til at mannen får med seg til lunsj dagen etter. Bruker mye grønnsaker også da. 2 voksne og 2 småskolebarn.

Anonymous poster hash: 3ef14...df0

Skrevet

Jeg skrev feil, det var 4 for 50 og det er en helt grei pris. Vi velger ikke den billigste juicen fordi den er billig, vi vil jo ha en som vi synes smaker godt også.

Og man trenger selvfølgelig ikke drikke juice hver dag, men når ungene ikke drikker melk er det greit å ha et-to glass om dagen med noe annet enn vann. Her drikkes det juice til frokost hver dag, ellers drikkes det vann. Andre bruker pengene på melk, saft eller brus, men for oss som kjøper juice uansett lønner det seg jo å kjøpe den på salg ;)

4 for 50 er billig ja, 100 var ekstremt :)

Ja skjønner det om det ikke drikkes melk.

Jeg liker eplejuicen til first price da, merker ingen forskjell. Appelsinjuicen derimot kjøper jeg ikke.

Skrevet

Er det noe jeg vet det går mye av, så kan jeg kjøpe ganske store mengder av det. Vi er så glad i svensk gulost, og ene gangen var det på tilbud til 39,90 kiloen, da kjøpte jeg 9 kilo, og fryste ned. Skal snart til Sverige igjen, og vurderer å kjøpe 10 kg kyllingfilet, er et merke der vi liker, og som er billig. Vi spiser og mye kyllingfilet. Samme med bacon og, kan fint kjøpe 20 pakker. Så alt det går mye av, kan jeg gjerne kjøpe opp en del av.

Anonymous poster hash: 25b84...5f5
Skrevet

Kjøper gode juice på tilbud. De koster jo opp i 40kr literen, så når de er på 50% eller lignende så kjøper jeg endel. Nå forige uke feks hadde rema juice til 20kroner literen som egentlig koster 35kr+. Liker ikke konsentrat så må ha god kalitet.

Ellers er det godt å kjøpe basevarer som ris i større kvanta for å få en god kvalitet til ok pris. Søtpotet kjøper jeg også masse av når de er på tilbud. 

Prøver å være bevisst i det daglige, men vi bruker nok ikke så veldig mye på mat akkurat. Men om man faktisk tenker seg om og ikke er bundet til et merke så kommer man billigere ut. Jeg kan seriøst bruke 500-600kr på mat til hele familien på en uke. Men sender jeg mannen på butikken en snartur for å kjøpe noen småting så kan han komme hjem med en handlepose til 500kr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...