Gå til innhold

Dete som har barn med lang skolevei ( barneskole )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan organiserer dere det?

Anonymous poster hash: 32aa0...cf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjører dem frem til 4.klasse. Da tar de buss. Må gå et stykke, skifte buss en gang og være alene et par timer hjemme.

ps-det går ikke skolebuss...

Endret av magica fra tryll
Skrevet

Hva legger du i lang skolevei?

Her har de 2 km. De gikk fram til 4.klasse, da fikk de sykle.

Anonymous poster hash: 81f8b...e1c

Skrevet

Her er det 1,7 km, og de blir kjørt bort og hentet. Men nå starter 3. klassingen å gå hjem selv, etterhvert får han sykle.

Anonymous poster hash: c838d...47b

Skrevet

Vi har 7,5km til skolen så barna tar skolebussen. Jeg regner med at de fleste med lang skolevei har et tilbud om skolebuss.

Barna her går to km til og fra bussen hver dag, mye fordi det å bevege seg er godt for dem både fysisk og psykisk!

Anonymous poster hash: 798ef...299

Skrevet

To kilometer. Mine barn gikk frem og tilbake fra første klasse stort sett.

Skrevet

13 km til skolen her. De blir kjørt til SFO til 4. klasse, og så blir det buss..

Anonymous poster hash: 8ce75...3af

Skrevet

Vi har 7,5km til skolen så barna tar skolebussen. Jeg regner med at de fleste med lang skolevei har et tilbud om skolebuss.

Barna her går to km til og fra bussen hver dag, mye fordi det å bevege seg er godt for dem både fysisk og psykisk!

Anonymous poster hash: 798ef...299

Det var litt godt å lese at barna dine går to km til og fra bussen. Her er det også to km til bussen, men enn så lenge har jeg enten syklet med dem eller kjørt dem. Men det fungerer selvsagt ikke lengre når jeg begynner i jobb (er sykemeldt nå). De tar buss i en halvtime.

To av stebarna mine tar buss ca 15 min til skolen. De går bare noen meter til busstoppet.

Siste stebarnet går eller sykler to km til skolen.

Anonymous poster hash: 4453e...3c1

Skrevet

Hvorfor svarer dere med under to km skolevei? Det er absolutt ikke lang skolevei.

Anonymous poster hash: 0fbf7...502

Skrevet

13 km. De tar buss. Besteforeldrene bor fem meter fra busstoppet, så de fungerer som SFO på morgenen :) . På ettermiddagen blir de hentet etter SFO. De som er for store til SFO tar buss hjem. Det går egen skolebuss.

Skrevet

Hvorfor svarer dere med under to km skolevei? Det er absolutt ikke lang skolevei.

Anonymous poster hash: 0fbf7...502

For de som har veldig lang vei får buss til skolen, da lurer man vel ikke på hvordan de kommer seg til skolen?

Anonymous poster hash: 81f8b...e1c

Skrevet

Kjører dere på unger som har under 2 km til skolen? Hvorfor egentlig? Jeg hadde nesten 3 km, men gikk hver dag til og fra skolen. Ingen problem!

Anonymous poster hash: 39bc0...883

Skrevet

Jeg tror det kommer an på hvordan skoleveien er. 3 km i et boligfelt føles nok kortere en på en lang rett øde strekning. Her hos oss går de sammen i grupper.

Anonymous poster hash: 32aa0...cf6

Skrevet

Vi har litt over 2 km til skolen. I første klasse fikk de busskort fra skolen. Nå i 3. klasse, så har de gått eller syklet. Men i dag fikk han busskort. Så nå blir det buss fram og tilbake til våren. Samme gjør de andre barna. Her går bussen omtrent utenfor døren vår, og stopper utenfor skolen.

Anonymous poster hash: 6cc68...60a
Skrevet

1,7 km her - med en del trafikk, og må kysse veien en plass med gangoverfelt. Tredjeklassingen har fått lov til å gå hjem fra skolen selv siden midten av andre klasse. Men pga SFO er det lettere å plukke opp på veien.

Anonymous poster hash: c838d...47b

Skrevet

5 km...det er på vei til vår jobb. Vi slipper de av ved Meny slik at du går siste 1,5 km sammen med klassevenner.

Anonymous poster hash: 4db41...4d5

Skrevet

Her 1 og 3 klassingen 1,9 mil til skolen en vei. Begge to tar skolebuss.

Anonymous poster hash: 44665...419

Skrevet

500 meter til skolen. I følge en mor nedi gata er det langt for prinsessen på 9 år å gå, så hun blir kjørt og henter 5 dager i uka. Frisk og oppegående 9 åring...

Lang skolevei kan tydeligvis defineres 😂

Skrevet

Ungene her har 3.9km til skolen. Fikk skolebuss i 1. klasse. Deretter betalte vi for busskort til våren i 3. klasse. Fra våren i 3. syklet de. Vi kjøper månedskort til bussen på vinteren, da kan det være mye guffent vær og vind!

Når de begynner på ungdomsskolen, får de gratis buss igjen. Den ligger 10km unna, så da blir det buss igjen.

Skrevet

3.klassingen har 3,8 km til skolen. Det er vanlig å sykle når de er så store, så sant været tillater det. Ellers blir barn kjørt og bruker skolebussen (man kan følge bussen mot betaling.) Vårt barn har taxi til og fra skolen.

Eldste syklet fra 3. klasse, nå går han i 5.klasse, har litt kortere vei. Noen dager sykler han, andre dager kjører jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...