Gå til innhold

Føler meg usikker ift barnehagen/sikkerhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, barn leker og de slår seg. Sånn er det. Men jeg føler disse ansatte i vår bhg kanskje er litt slappe?

"Ups, ungen klemte nesten av fingrene i den 40 kg tunge døra, det så vi ikke". "Har barnet hatt sår der fra før, eller?" (Han har fått stygge sår i bhg). Og ved mange anledninger har vi måtte komme til unnsetning ved henting da han er på vei ned fra en høyde og med hodet først i asfalten. De ansatte står og skravler og følger ikke med! Det er ca 4 barn pr voksen så burde ikke være så vanskelig å holde orden. Men er det sånn i alle barnehager, at det er en stor risiko å ha barna der? Noen som opplever at ansatte er flinke og det er lite skade/uhell? :)

Anonymous poster hash: 83e4b...1d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ansatte skal da virkelig følge skikkelig med!

Jeg har hatt barnet mitt i barnehagen i 4 år og kun en gang har de ringt etter meg fordi han har slått seg kraftig. Da så de voksene det, det var et rent uhell. Ellers har han kun hatt småskrammer her og der.

Ta det opp med barnehagen! Du skal føle at barnet ditt er trygt der og de ansatte skal følge skikkelig med.

Anonymous poster hash: 4193c...ae3

Skrevet

Nei, dette høres ikke normalt ut! Litt skubbsår o.l. må man regne med, men akkirat det med døra er jo et hms-spørsmål. De kan få sånn gummiskinne som går nedover hele sprekken så ingen kan putte fingrene inni. De bør jo kare å følge med litt ekstra om noen klatrer høyt eller er veldig uredde.

På mine fire år som bhg-mor (2 barn) har vi kun hatt to skader som måtte til lege, og begge var helt klart uhell.

Skrevet

2 år i bhg og ingen skader enda. Tror ikke hun har fått et skrubbsår engang. Og hun er en racer! Over alt! Og de har noen klatrestativ i bhg som kanskje ikke burde være lovlig. Men de ansatte er flinke.

Henter ofte gutten til mannen min i bhg. Der er det noe helt annet. Underbemannet og de voksne bare skravler. Flere ganger jeg har "reddet" andre barn, trøstet andre barn med blodige sår, neser osv...

Anonymous poster hash: ff098...e3d

Skrevet

Barnehagen skal ha sikkerhetsutstyr som forhindrer klemskader. Det skal heller ikke være asfalt under lekestativ eller under/rundt andre høyder barna har tilgang til å klatre opp.

Det skal være årlig tilsyn hvor sikringstiltak blir evaluert. Ta det opp med FaU og/eller styrer dersom du ser ting som ikke er sikret godt nok.

Gjest Antarctica
Skrevet

De skal også skrive skademelding når noe skjer av litt større ting

Skrevet

Hatt barn i barnehage i 5 år (2 stk) og har ikkje hatt større uhell, kun nokon skrubb og ein kul i panna.  Som regel kan dei tilsette fortelje kva som har skjedd når vi hentar.  I vår barnehage er dei bevisste på å dele seg opp og dekke alle område av barnehagen.  Når eg står og snakkar med dei under henting, må eg beundre fleire av dei for å likevel få med seg alt som skjer, og redde ned ungar som vil ta hovudet først ned sklia, småttisar som bevegar seg framfor dissene ol. 

Det vart montert klemsikring på dørane i bhg etter forespørsel frå foreldrerådet

Skrevet

Hvis det er slik at de ansatte som en hovedregel står og skravler med hverandre, så gjør de ikke jobben sin. Personalet skal være der barna er. Ikke nødvendigvis delta i leken, men observere og eventuelt avverge slike ting som du beskriver.

Det samme gjelder de som har inspeksjon i friminuttene på skolen. De skal ikke stå å snakke med hverandre med bevege seg rundt i sine soner.

Anonymous poster hash: 3a60b...858
Skrevet

Ungene skal få lov til å bevege seg, klatre, løpe, hoppe osv. Det betyr at de kan falle, få blåmerker, skrubbsår, kutt eller en kul her og der! Man kan heller ikke regne ned at de ansatte kan gjøre rede for hvert eneste sår eller blåmerke på ungene.

Men de skal ha sikkerhetsutstyr for å hindre skader. Og de skal selvfølgelig passe på ungene. Det høres jo ikke bra ut når du sier at dere mange ganger har måtte komme til unnsetning fordi ungen er på vei ned med hodet mot asfalten. På vei ned fra hva da? Et lekestativ skal ikke stå på asfalt. Har han hoppet fra en krakk er det noe annet - det kan de ikke forhindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...