Gå til innhold

"Hvem bryr seg"

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter og ser på det på tv2.no, og blir så jævlig forbanna over hvor mange ignorante folk det finnes der ute!! Også begynner jeg og gråte av og til når noen fremmede er så snill at de bryr seg, haha!

Anonymous poster hash: c89b6...02b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg aldri ser TV2, hadde det vært veldig fint med et hint om HVA folk bryr/ikke bryr seg om...

Anonymous poster hash: f5de1...abd
Skrevet

Siden jeg aldri ser TV2, hadde det vært veldig fint med et hint om HVA folk bryr/ikke bryr seg om...

Anonymous poster hash: f5de1...abd

Eh, du kan da klikke deg inn selv for å se det om du er nysgjerrig på hva det er?

Anonymous poster hash: 4d960...dd6

Skrevet

Syns det er et idiotisk program!!

Idiotisk? Hvorfor det?

Jeg syns det er kjempebra at det blir satt fokus på omtanke for andre og medmenneskelighet!

Når man ser dette programmet så viser det jo tydelig hvor mange folk som gir beng i andre. Så lenge det ikke angår dem så ignorerer de bare.

Og unnskyldningen er ofte "man frykter for egen sikkerhet". Og da tenker jeg man ihvertfall tilkaller en vekter/politi på vegne av den andre personen. For om du, som utenforstående, frykter for egen sikkerhet om du tar igjen, bare tenk hvordan den personen det går utover har det!

Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv.. Er ikke det et ordtak?

Anonymous poster hash: 583a7...a8e

Skrevet

Ja, det er et friskt pust i jungelen av klein nakendating og Paradiseprogrammer :)

Et tips til deg HI: sjekk ut "What would you do" på YouTube, den amerikanske(og litt mer ekstreme) versjonen. Han programlederen er så herlig. Og responsen en litt annen :)

Anonymous poster hash: e9f38...8b1

Skrevet

Et helt supert program som virkelig setter ting i perspektiv! :)

Anonymous poster hash: c050d...9ea
Skrevet

Syns det er et idiotisk program!!

Idiotisk? Hvorfor det?

Jeg syns det er kjempebra at det blir satt fokus på omtanke for andre og medmenneskelighet!

Når man ser dette programmet så viser det jo tydelig hvor mange folk som gir beng i andre. Så lenge det ikke angår dem så ignorerer de bare.

Og unnskyldningen er ofte "man frykter for egen sikkerhet". Og da tenker jeg man ihvertfall tilkaller en vekter/politi på vegne av den andre personen. For om du, som utenforstående, frykter for egen sikkerhet om du tar igjen, bare tenk hvordan den personen det går utover har det!

Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv.. Er ikke det et ordtak?Anonymous poster hash: 583a7...a8e

Fordi dei som ikkje hjelper til blir "hengt ut" med ansikt.

Vi får ikkje historiene til dei som ikkje hjelper til. Men dei blir likevel vist i beste sendetid.

Sjøl e eg ein som stort sett alltid hjelper til eller som sambuaren min seie alltid bare må blanda meg når nåken blir behandla dårlig, når nåken ser ut te ikkje finna veien eller dette og slår seg.

Men har unngått å hjelpe ein rusa mann som tydlig ikkje kunne ta vare på seg sjølv då eg hadde med meg ein ustabil psykiatrisk pasient ein gong. Og eg må innrømme at eg fekk meg ein støkk når eg i fjor vår gikk bort til tre gutar på Karl Johan. To som var litt større plaga ein som var lavare. Dei var vel 10-12 år. Dette var vel i 14-15tida så det var lyst og ein del folk. Men eg blei overumpla med at den eine av dei store trekte kniv mot meg mens plutselig alle gikk mot meg som om eg hadde gjort dei noko gale. Då var eg i tredje trimester og kjente ikkje nokon i Oslo.

Trur nok ikkje eg kjem til å blande meg inn i sånt i storbyen fleire gonger. Her heime på landet er noko anna trur eg.

Poenget mitt e bare at vi veit ingenting om kvifor ikkje alle syns det er greit å bryte inn når urett blir begått mot andre. Likevel blir dei vist fram. Og vi som ser på trekk slutninger om at desse er mindre gode mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...