Gå til innhold

gravid og jobb, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er bare 3 uker på veg. Jeg har en jobb der jeg står å går hele dagen, bøyer meg også masse.

Men er det lurt å holde på med dette før det har gått 12 uker? For de første 12 ukene kan jeg kanskje ha en SA hvis jeg står mye innbiler jeg meg, så egget løsner eller noe, ikke vet jeg, men :P

Har en 60% stilling :)

Burde jeg si fra? Vil helst holde det hemmelig, men er det farlig for barnet sier jeg selvfølgelig ifra:)

Anonymous poster hash: e674c...3fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tøyser? Selvsagt kan du stå, gå og bøye deg. Hva tror du kvinnfolk har gjort i ualminnelige tider?

Skrevet

Det går helt fint! Jeg sto å masserte med tvillinger i magen de første 25 ukene.

Skrevet

Du lever akkurat som vanlig, det er ingen økt risiko for sa. De gangene svangerskapet ender i sa, er fosteret uansett ikke levedyktig.

Anonymous poster hash: 63c95...b6d

Skrevet

Som andre skriver, lev som vanlig. Det kommer til å bli 9 tøffe måneder for deg om du skal gå og bekymre deg for hver minste lille ting :P

Det eneste du bør ta hensyn til er anbefalinger mtp hva du bør unngå å spise. Er visse ting gravide bør holde seg unna.

Ellers kan livet gå sin vante gang :)

Gratulerer med spira, forresten :)

Anonymous poster hash: 0338d...60a

Skrevet

Du har nettopp testet at du er gravid? Har aldri hørt noen har sagt: jeg er 3 - TRE - uker gravid før.

Du jobber KUN 60% og lurer på om du bør be sjefen om tilrettelegging alt nå pga du står mye?

Hvilket yrke har du?

Dette må være tull. De fleste jobber fullt til permisjon 3 uker før fødsel. Utrolig mange har flere barn de må følge opp, bære/løfte andre småbarn osv.

Lykke til med et LAAAANG svangerskap.

Anonymous poster hash: 4dfec...fae

Skrevet

Syns jeg ser ansiktet på kollegaer/sjef når du samler alle og forteller at du er 3 uker gravid og forventer tilrettelegging og at de tar hensyn! 😂

Anonymous poster hash: 4dfec...fae

Skrevet

Hmmmm. Egentlig får jeg lyst til å fike deg tilbake til virkeligheten. Her lukter det en skulker.

Håper egentlig du er et troll, skremmende at man kan være så idiotisk.

Anonymous poster hash: 17e76...10d

Skrevet

De gangene det ender i abort er det fordi spiren har store avvik og kroppen støter det ut fordi det ikke blir et levedyktig barn ut av det. Det er naturens måte å rydde opp på, det skal vi være veldig takknemlig for.

At du trener, jobber, løper, løfter, står og beveger deg gjør ikke at kroppen støter ut spiren, er det en levedyktig liten krabat inni der klorer den seg fast.

Om du tenker deg om skjønner du det, for det hadde jo ikke blitt født barn i verden i det hele tatt om mor var nødt til å ligge på sofaen eller sitte til pynt for at spiren skulle feste seg ;) Tenk på hvordan det var her i Norge i gamle dager, mødrene jobbet som helter på gårdene fra morgen til kveld, de var ut på åkrene og de satt på huk og skrubbet klær for hånd, de lagde mat og de sto på, enda fikk de både 4-5-6 og 7 unger hver seg.....

Anonymous poster hash: 53a03...299
Skrevet

Dersom du er "tre uker på vei" så vet du ikke om du er gravid eller ikke. Du kan umulig teste positivt før i uke 4. Håper dette var et tulle-innlegg... Ellers har du et langt og slitsomt svangerskap foran deg.

Anonymous poster hash: b1c11...c52

Skrevet

Grunnen til jeg skriver 3 uker på vei, er fordi jeg tok en clearblue digital det står 2-4 uker på :)

Og har tidligere hatt spontanabort

Skrevet

Grunnen til jeg skriver 3 uker på vei, er fordi jeg tok en clearblue digital det står 2-4 uker på :)

Det finnes ingen cb som sier 2-4 uker.

De sier enten 1-2, 2-3 eller 3+.

Som de andre sier - lev normalt. Ingen grunn til å skulke noe som helst!

Anonymous poster hash: 2c1c2...c9d

Skrevet

Og du tror du fikk en SA fordi du sto og bøyde deg for mye?

Jeg forstår du er engstelig, men du må lese deg litt opp på hvorfor man kan oppleve SA og MA.

Embryoet dette ikke ut fordi du bøyer deg.

Anonymous poster hash: 17e76...10d

Skrevet

En SA er som de andre sier stort sett pga kroppen støter det fra seg av ulike årsaker. Forstår at du er bekymret siden du har opplevd en SA tidligere, men det er ingen grunn til panikk. Du mister ikke fordi du står og går mye, eller bøyer deg.

Anonymous poster hash: 81730...ccb
Skrevet

Ta det helt med ro. Du mister ikke babyen din fordi du står eller løfter tungt. Du kan leve helt som normalt. Gratulerer og lykke til!

Skrevet

På clear blue står d 2-4 som betyr 6 uker gravid. Les bakpå pakken ;) nei du mister ikke av å være i normal aktivitet. Hilsen tvilliggravid som jobbet fram til uke 29 :) sto, gikk å bøyde meg masse på jobb :) to små har det forsatt fint inni magen :)

Anonymous poster hash: 2790e...a7d

Skrevet

Jeg kan forstå at du er bekymra, men du mister ikke av å "leve normalt"

For å sette det litt i perspektiv kan jeg fortelle deg at jeg har opplevd 2 MA på rad. Jeg jobber 100% på kontor og sitter hele dagen. Jeg mistet fordi det var noe galt med embryoene, ikke av å være på jobb. De hadde dødd uansett om jeg hadde ligget flatt som en påle i senga eller levd som normalt.

Lykke til med spiren din

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...