Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Datteren vår har en talefeil og får logopedhjelp på skolen. Det er jo bra, men det plager meg at det er umulig å få noen kommunikasjon med logopeden, med unntak av meldinger om at vi følger opp for dårlig hjemme. Logopeden er ikke tilgjengelig på telefon og ringer ikke tilbake selv om vi legger igjen melding hos skolens sekretær. Hun svarer så godt som ikke på Mail. For 1 1/2 mnd siden sendte jeg en mail der jeg spurte om det var spessielle øvelser vi burde gjøre hjemme. Ingen svar. Jeg purret, men ingen svar før sist uke. Da kom det en mail med melding om at det var skuffende at vi ikke fulgte opp bedre hjemme og en øvelse vi burde gjøre. Den øvelsen er ikke gjennomførbart ettersom jeg har samme talefeil som jenta. Noe jeg har fortalt minst 5 ganger tidligere. Jeg fikk svart på mailen innen 2 minutter og spurt om et bedre alternativ, men fortsatt ikke noe svar. Slik har det vært hele veien. Jeg har forsøkt å ta det opp på med rektor, men får da beskjed om at siden datteren vår ikke har vært hos ppt og skolen ikke har fått pålegg om hjelpe jenta har vi ingen rettigheter. Hvis vi ønsker annen oppfølging må vi gjennom ppt. Det anslår rektor vil ta minst. Da mister jenta den hjelpen hun får nå inntil skolen får pålegg om å hjelpe henne. Hva er best å gjøre? Jeg tror logopeden gjør en bra jobb med jenta. Problemet er bare kommunikasjonen med oss. Anonymous poster hash: 01eda...f95
Gjest Antarctica Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Datteren vår har en talefeil og får logopedhjelp på skolen. Det er jo bra, men det plager meg at det er umulig å få noen kommunikasjon med logopeden, med unntak av meldinger om at vi følger opp for dårlig hjemme. Logopeden er ikke tilgjengelig på telefon og ringer ikke tilbake selv om vi legger igjen melding hos skolens sekretær. Hun svarer så godt som ikke på Mail. For 1 1/2 mnd siden sendte jeg en mail der jeg spurte om det var spessielle øvelser vi burde gjøre hjemme. Ingen svar. Jeg purret, men ingen svar før sist uke. Da kom det en mail med melding om at det var skuffende at vi ikke fulgte opp bedre hjemme og en øvelse vi burde gjøre. Den øvelsen er ikke gjennomførbart ettersom jeg har samme talefeil som jenta. Noe jeg har fortalt minst 5 ganger tidligere. Jeg fikk svart på mailen innen 2 minutter og spurt om et bedre alternativ, men fortsatt ikke noe svar. Slik har det vært hele veien. Jeg har forsøkt å ta det opp på med rektor, men får da beskjed om at siden datteren vår ikke har vært hos ppt og skolen ikke har fått pålegg om hjelpe jenta har vi ingen rettigheter. Hvis vi ønsker annen oppfølging må vi gjennom ppt. Det anslår rektor vil ta minst. Da mister jenta den hjelpen hun får nå inntil skolen får pålegg om å hjelpe henne. Hva er best å gjøre? Jeg tror logopeden gjør en bra jobb med jenta. Problemet er bare kommunikasjonen med oss. Anonymous poster hash: 01eda...f95 Bli med jenta på timene.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Datteren vår har en talefeil og får logopedhjelp på skolen. Det er jo bra, men det plager meg at det er umulig å få noen kommunikasjon med logopeden, med unntak av meldinger om at vi følger opp for dårlig hjemme. Logopeden er ikke tilgjengelig på telefon og ringer ikke tilbake selv om vi legger igjen melding hos skolens sekretær. Hun svarer så godt som ikke på Mail. For 1 1/2 mnd siden sendte jeg en mail der jeg spurte om det var spessielle øvelser vi burde gjøre hjemme. Ingen svar. Jeg purret, men ingen svar før sist uke. Da kom det en mail med melding om at det var skuffende at vi ikke fulgte opp bedre hjemme og en øvelse vi burde gjøre. Den øvelsen er ikke gjennomførbart ettersom jeg har samme talefeil som jenta. Noe jeg har fortalt minst 5 ganger tidligere. Jeg fikk svart på mailen innen 2 minutter og spurt om et bedre alternativ, men fortsatt ikke noe svar. Slik har det vært hele veien. Jeg har forsøkt å ta det opp på med rektor, men får da beskjed om at siden datteren vår ikke har vært hos ppt og skolen ikke har fått pålegg om hjelpe jenta har vi ingen rettigheter. Hvis vi ønsker annen oppfølging må vi gjennom ppt. Det anslår rektor vil ta minst. Da mister jenta den hjelpen hun får nå inntil skolen får pålegg om å hjelpe henne. Hva er best å gjøre? Jeg tror logopeden gjør en bra jobb med jenta. Problemet er bare kommunikasjonen med oss.Anonymous poster hash: 01eda...f95 Bli med jenta på timene. Hun har ikke timer på faste tider eller dager. Vi vet sjelden når hun har time før i ettertid. Noen ganger blir det en gang i uka, andre ganger kan det gå tre uker uten time. Noen ganger en mandag andre ganger en onsdag. Anonymous poster hash: 01eda...f95
Gjest Antarctica Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Datteren vår har en talefeil og får logopedhjelp på skolen. Det er jo bra, men det plager meg at det er umulig å få noen kommunikasjon med logopeden, med unntak av meldinger om at vi følger opp for dårlig hjemme. Logopeden er ikke tilgjengelig på telefon og ringer ikke tilbake selv om vi legger igjen melding hos skolens sekretær. Hun svarer så godt som ikke på Mail. For 1 1/2 mnd siden sendte jeg en mail der jeg spurte om det var spessielle øvelser vi burde gjøre hjemme. Ingen svar. Jeg purret, men ingen svar før sist uke. Da kom det en mail med melding om at det var skuffende at vi ikke fulgte opp bedre hjemme og en øvelse vi burde gjøre. Den øvelsen er ikke gjennomførbart ettersom jeg har samme talefeil som jenta. Noe jeg har fortalt minst 5 ganger tidligere. Jeg fikk svart på mailen innen 2 minutter og spurt om et bedre alternativ, men fortsatt ikke noe svar. Slik har det vært hele veien. Jeg har forsøkt å ta det opp på med rektor, men får da beskjed om at siden datteren vår ikke har vært hos ppt og skolen ikke har fått pålegg om hjelpe jenta har vi ingen rettigheter. Hvis vi ønsker annen oppfølging må vi gjennom ppt. Det anslår rektor vil ta minst. Da mister jenta den hjelpen hun får nå inntil skolen får pålegg om å hjelpe henne. Hva er best å gjøre? Jeg tror logopeden gjør en bra jobb med jenta. Problemet er bare kommunikasjonen med oss.Anonymous poster hash: 01eda...f95 Bli med jenta på timene.Hun har ikke timer på faste tider eller dager. Vi vet sjelden når hun har time før i ettertid. Noen ganger blir det en gang i uka, andre ganger kan det gå tre uker uten time. Noen ganger en mandag andre ganger en onsdag. Anonymous poster hash: 01eda...f95 Skolen må da vite når logopeden kommer?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Husk å ta vare på all kommunikasjon, alle forsøk på å kontakte logopeden. Skriv en mail hvor du viser til at det er vanskelig å få tak i henne, og at du trenger et møte med henne for å kunne hjelpe jenta di best mulig. Får du ikke svar innen rimelig tid så går du videre - jeg regner med at dette er en logoped tilknyttet kommunen? I så fall kan du ta det opp med kommunelegen, mener jeg. Jeg har i jobbsammenheng vært borti noen faglig dyktige logopeder, men av en eller annen grunn så har ingen av dem vært gode på å kommunisere utenom det faglige, og i hvert fall ikke med pårørende. Hvis dere bare kan få til en grei dialog med dere foreldre så er det jo flott at logopeden gjør en god jobb med jenta di. Håper dere får en ordning som fungerer snart Anonymous poster hash: 9a1ac...570
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 Datteren vår har en talefeil og får logopedhjelp på skolen. Det er jo bra, men det plager meg at det er umulig å få noen kommunikasjon med logopeden, med unntak av meldinger om at vi følger opp for dårlig hjemme. Logopeden er ikke tilgjengelig på telefon og ringer ikke tilbake selv om vi legger igjen melding hos skolens sekretær. Hun svarer så godt som ikke på Mail. For 1 1/2 mnd siden sendte jeg en mail der jeg spurte om det var spessielle øvelser vi burde gjøre hjemme. Ingen svar. Jeg purret, men ingen svar før sist uke. Da kom det en mail med melding om at det var skuffende at vi ikke fulgte opp bedre hjemme og en øvelse vi burde gjøre. Den øvelsen er ikke gjennomførbart ettersom jeg har samme talefeil som jenta. Noe jeg har fortalt minst 5 ganger tidligere. Jeg fikk svart på mailen innen 2 minutter og spurt om et bedre alternativ, men fortsatt ikke noe svar. Slik har det vært hele veien. Jeg har forsøkt å ta det opp på med rektor, men får da beskjed om at siden datteren vår ikke har vært hos ppt og skolen ikke har fått pålegg om hjelpe jenta har vi ingen rettigheter. Hvis vi ønsker annen oppfølging må vi gjennom ppt. Det anslår rektor vil ta minst. Da mister jenta den hjelpen hun får nå inntil skolen får pålegg om å hjelpe henne. Hva er best å gjøre? Jeg tror logopeden gjør en bra jobb med jenta. Problemet er bare kommunikasjonen med oss.Anonymous poster hash: 01eda...f95 Bli med jenta på timene.Hun har ikke timer på faste tider eller dager. Vi vet sjelden når hun har time før i ettertid. Noen ganger blir det en gang i uka, andre ganger kan det gå tre uker uten time. Noen ganger en mandag andre ganger en onsdag. Anonymous poster hash: 01eda...f95 Skolen må da vite når logopeden kommer? Sansynlig vis, men hun har flere barn å ta seg av og sikkert andre oppgaver også. Det finnes ikke noe formelt vedtak på at jenta skal ha hjelp. Skolen ønsker heller ikke at hun skal utredes av ppt. De mener hun kan få et godt nok tilbud uten. Klasseforstanderen vet heller ikke mye om hva som blir gjort. Jeg får derfor heller ingen informasjon om dette av henne, annet enn at jenta ikke har noe imot å bli hentet i klassen og at hun er blid og fornøyd når hun kommer tilbake. Det siste halvåret har jenta gjort stor fremgang. Jeg er derfor redd for å gjøre noe som stopper utviklingen. Om jeg blir oppfattet som for vanskelig eller krevende er jeg redd det blir slutt på logopedtimene. Anonymous poster hash: 01eda...f95
Gjest Antarctica Skrevet 12. oktober 2015 #7 Skrevet 12. oktober 2015 Datteren vår har en talefeil og får logopedhjelp på skolen. Det er jo bra, men det plager meg at det er umulig å få noen kommunikasjon med logopeden, med unntak av meldinger om at vi følger opp for dårlig hjemme. Logopeden er ikke tilgjengelig på telefon og ringer ikke tilbake selv om vi legger igjen melding hos skolens sekretær. Hun svarer så godt som ikke på Mail. For 1 1/2 mnd siden sendte jeg en mail der jeg spurte om det var spessielle øvelser vi burde gjøre hjemme. Ingen svar. Jeg purret, men ingen svar før sist uke. Da kom det en mail med melding om at det var skuffende at vi ikke fulgte opp bedre hjemme og en øvelse vi burde gjøre. Den øvelsen er ikke gjennomførbart ettersom jeg har samme talefeil som jenta. Noe jeg har fortalt minst 5 ganger tidligere. Jeg fikk svart på mailen innen 2 minutter og spurt om et bedre alternativ, men fortsatt ikke noe svar. Slik har det vært hele veien. Jeg har forsøkt å ta det opp på med rektor, men får da beskjed om at siden datteren vår ikke har vært hos ppt og skolen ikke har fått pålegg om hjelpe jenta har vi ingen rettigheter. Hvis vi ønsker annen oppfølging må vi gjennom ppt. Det anslår rektor vil ta minst. Da mister jenta den hjelpen hun får nå inntil skolen får pålegg om å hjelpe henne. Hva er best å gjøre? Jeg tror logopeden gjør en bra jobb med jenta. Problemet er bare kommunikasjonen med oss.Anonymous poster hash: 01eda...f95 Bli med jenta på timene.Hun har ikke timer på faste tider eller dager. Vi vet sjelden når hun har time før i ettertid. Noen ganger blir det en gang i uka, andre ganger kan det gå tre uker uten time. Noen ganger en mandag andre ganger en onsdag. Anonymous poster hash: 01eda...f95 Skolen må da vite når logopeden kommer?Sansynlig vis, men hun har flere barn å ta seg av og sikkert andre oppgaver også. Det finnes ikke noe formelt vedtak på at jenta skal ha hjelp. Skolen ønsker heller ikke at hun skal utredes av ppt. De mener hun kan få et godt nok tilbud uten. Klasseforstanderen vet heller ikke mye om hva som blir gjort. Jeg får derfor heller ingen informasjon om dette av henne, annet enn at jenta ikke har noe imot å bli hentet i klassen og at hun er blid og fornøyd når hun kommer tilbake. Det siste halvåret har jenta gjort stor fremgang. Jeg er derfor redd for å gjøre noe som stopper utviklingen. Om jeg blir oppfattet som for vanskelig eller krevende er jeg redd det blir slutt på logopedtimene. Anonymous poster hash: 01eda...f95 Hmm. Få pappa på banen slik at han kan gjøre den øvelsen med henne daglig. Så får alle det som de vil. Send evt brev med henne i meldemappa hennes, som hun kan overlevere logopeden?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #8 Skrevet 12. oktober 2015 Datteren vår har en talefeil og får logopedhjelp på skolen. Det er jo bra, men det plager meg at det er umulig å få noen kommunikasjon med logopeden, med unntak av meldinger om at vi følger opp for dårlig hjemme. Logopeden er ikke tilgjengelig på telefon og ringer ikke tilbake selv om vi legger igjen melding hos skolens sekretær. Hun svarer så godt som ikke på Mail. For 1 1/2 mnd siden sendte jeg en mail der jeg spurte om det var spessielle øvelser vi burde gjøre hjemme. Ingen svar. Jeg purret, men ingen svar før sist uke. Da kom det en mail med melding om at det var skuffende at vi ikke fulgte opp bedre hjemme og en øvelse vi burde gjøre. Den øvelsen er ikke gjennomførbart ettersom jeg har samme talefeil som jenta. Noe jeg har fortalt minst 5 ganger tidligere. Jeg fikk svart på mailen innen 2 minutter og spurt om et bedre alternativ, men fortsatt ikke noe svar. Slik har det vært hele veien. Jeg har forsøkt å ta det opp på med rektor, men får da beskjed om at siden datteren vår ikke har vært hos ppt og skolen ikke har fått pålegg om hjelpe jenta har vi ingen rettigheter. Hvis vi ønsker annen oppfølging må vi gjennom ppt. Det anslår rektor vil ta minst. Da mister jenta den hjelpen hun får nå inntil skolen får pålegg om å hjelpe henne. Hva er best å gjøre? Jeg tror logopeden gjør en bra jobb med jenta. Problemet er bare kommunikasjonen med oss.Anonymous poster hash: 01eda...f95 Bli med jenta på timene.Hun har ikke timer på faste tider eller dager. Vi vet sjelden når hun har time før i ettertid. Noen ganger blir det en gang i uka, andre ganger kan det gå tre uker uten time. Noen ganger en mandag andre ganger en onsdag. Anonymous poster hash: 01eda...f95 Skolen må da vite når logopeden kommer?Sansynlig vis, men hun har flere barn å ta seg av og sikkert andre oppgaver også. Det finnes ikke noe formelt vedtak på at jenta skal ha hjelp. Skolen ønsker heller ikke at hun skal utredes av ppt. De mener hun kan få et godt nok tilbud uten. Klasseforstanderen vet heller ikke mye om hva som blir gjort. Jeg får derfor heller ingen informasjon om dette av henne, annet enn at jenta ikke har noe imot å bli hentet i klassen og at hun er blid og fornøyd når hun kommer tilbake. Det siste halvåret har jenta gjort stor fremgang. Jeg er derfor redd for å gjøre noe som stopper utviklingen. Om jeg blir oppfattet som for vanskelig eller krevende er jeg redd det blir slutt på logopedtimene. Anonymous poster hash: 01eda...f95 Siden e-post fungerer dårlig, skriv et lite brev. Poengter gjerne at dere er fornøyde med fremgangen til datteren deres, og at dere er villige til å bidra på hjemmebane. Det forrige forslaget hennes er dessverre lite gjennomførbart pga at du har samme talefeil, men at du mer enn gjerne ønsker alternativer slik at den gode utviklingen fortsetter. Legg det i sekken til jenta slik at hun kan ta det med på neste time, eller spør om læreren kan gi det til henne. Verd et forsøk? Ellers er det vel bare å akseptere at det ikke er mulig å kommunisere med vedkommende. La hun fortsette det hun gjør ettersom det ser ut til å ha effekt. Spør på helsestasjonen om de kan komme med tips til øvelser, eller snakk med fastlegen. Anonymous poster hash: 8bf17...380
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #9 Skrevet 12. oktober 2015 Datteren vår har en talefeil og får logopedhjelp på skolen. Det er jo bra, men det plager meg at det er umulig å få noen kommunikasjon med logopeden, med unntak av meldinger om at vi følger opp for dårlig hjemme. Logopeden er ikke tilgjengelig på telefon og ringer ikke tilbake selv om vi legger igjen melding hos skolens sekretær. Hun svarer så godt som ikke på Mail. For 1 1/2 mnd siden sendte jeg en mail der jeg spurte om det var spessielle øvelser vi burde gjøre hjemme. Ingen svar. Jeg purret, men ingen svar før sist uke. Da kom det en mail med melding om at det var skuffende at vi ikke fulgte opp bedre hjemme og en øvelse vi burde gjøre. Den øvelsen er ikke gjennomførbart ettersom jeg har samme talefeil som jenta. Noe jeg har fortalt minst 5 ganger tidligere. Jeg fikk svart på mailen innen 2 minutter og spurt om et bedre alternativ, men fortsatt ikke noe svar. Slik har det vært hele veien. Jeg har forsøkt å ta det opp på med rektor, men får da beskjed om at siden datteren vår ikke har vært hos ppt og skolen ikke har fått pålegg om hjelpe jenta har vi ingen rettigheter. Hvis vi ønsker annen oppfølging må vi gjennom ppt. Det anslår rektor vil ta minst. Da mister jenta den hjelpen hun får nå inntil skolen får pålegg om å hjelpe henne. Hva er best å gjøre? Jeg tror logopeden gjør en bra jobb med jenta. Problemet er bare kommunikasjonen med oss.Anonymous poster hash: 01eda...f95 Bli med jenta på timene.Hun har ikke timer på faste tider eller dager. Vi vet sjelden når hun har time før i ettertid. Noen ganger blir det en gang i uka, andre ganger kan det gå tre uker uten time. Noen ganger en mandag andre ganger en onsdag. Anonymous poster hash: 01eda...f95 Skolen må da vite når logopeden kommer?Sansynlig vis, men hun har flere barn å ta seg av og sikkert andre oppgaver også. Det finnes ikke noe formelt vedtak på at jenta skal ha hjelp. Skolen ønsker heller ikke at hun skal utredes av ppt. De mener hun kan få et godt nok tilbud uten. Klasseforstanderen vet heller ikke mye om hva som blir gjort. Jeg får derfor heller ingen informasjon om dette av henne, annet enn at jenta ikke har noe imot å bli hentet i klassen og at hun er blid og fornøyd når hun kommer tilbake.Det siste halvåret har jenta gjort stor fremgang. Jeg er derfor redd for å gjøre noe som stopper utviklingen. Om jeg blir oppfattet som for vanskelig eller krevende er jeg redd det blir slutt på logopedtimene.Anonymous poster hash: 01eda...f95 Hmm. Få pappa på banen slik at han kan gjøre den øvelsen med henne daglig. Så får alle det som de vil. Send evt brev med henne i meldemappa hennes, som hun kan overlevere logopeden?Faren er ikke norsk og snakker derfor ikke feilfritt han heller. Det høres kanskje usannsynlig ut, men det er egentlig bare en litt spessiell situasjon. Det er ikke vansklig å få gitt beskjeder til logopeden. Hun får jo Mail, brev og beskjeder fra sekretæren. Det er bare det at hun ikke svarer. Kanskje det kunne fungert å sende en blomst med takk for hjelpen til å gi datteren vår den gode utviklingen og så slenge spørsmålet på kortet sammen med rosen? Vi setter jo pris på det hun gjør. Anonymous poster hash: 01eda...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå