Gå til innhold

Hvis du selv var 28 og mannen din

Anbefalte innlegg

Skrevet

34. Du var den som hadde betalt innskudd på huset. På bilen. Betalt alt av oppussing. Møbler. Ja det meste. Og mannen din ikke tok så mye som å gjøre det han selv kunne,- feks male, liste, legge plater på vegg, bidra med å vaske etc. Men at du heller måtte betale andre for å gjøre det du selv ikke fikk gjort.. Hadde dette vært greit for deg, okei å leve med den typen mann? Noen andre opplysninger er at han velger heller å sitte å se på sport/biler ut mot natten i stedet for å bruke tiden på å lage barna lunch til dagen etter(som regel lager jeg hver dag til hele familien kvelden før, så dette er til sjeldenhetene når jeg ikke har fått det gjort), så lar han heller meg måtte være den som står opp først og blir nødt å ta meg av alt av stell og ordning itillegg til meg selv mens han ligger å drar seg til siste liten og jeg stresser ræva av meg, kommer i dårlig humør og tidvis for sent da vi kommer oss avgårde for sent. Itillegg prioriterer han å heller dra på trening enn å være hjemme og ivareta ting her. Alt av klær er det jeg som ordner med, middag osv osv.. Hvordan hadde dere stilt dere til dette?

Anonymous poster hash: 4345f...bbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt hadde jeg snakket med mannen, kommet frem til en avtale eller plan og sett om det ble bedre. Blir det ikke bedring hadde jeg nok tatt enda en samtale for å forklare konsekvensene av at han holder på som han gjør, utover det så hadde jeg sett på hva jeg kunne leve med og ikke...

Anonymous poster hash: 419a5...f8a

Skrevet

Jeg hadde ikke vært sammen med en slik mann i utgangspunktet.

Om jeg først hadde vært i et forhold med en slik mann så hadde jeg krevd full skjerpings umiddelbart + parterapi. Og hadde han ikke gjort det som skulle til og lagt en god innsats inn i terapien i tillegg så hadde jeg fortere enn svint blitt singel.

Men det regner jeg med at du egentlig vet selv også?

Anonymous poster hash: 7fdd5...762
Skrevet

Hadde aldri godtatt dette!

Anonymous poster hash: 62f8a...8ee

Skrevet

Jeg har snakker og snakket i 3 år.. Forklart, bedt og tryglet. Han driter simpelheten i det og legger skylden på meg, og klager på at jeg kjefter. Når jeg har gått å sett på tårnet med klær som bygges opp midt inne på badet over dager..ber han å ta det..ingenting skjer..oppfordrer igjen..ting bare sklir da og, og til slutt blir forbannet. Ja da er det Jeg og måten jeg sier det på! Men når jeg har sagt det samme i flere år, mener han enda jeg skal sitte å kysse bena hans mens jeg sier det samme som jeg har sagt 120 gang før ?!? Jeg bærer Hele dritten på mine skuldre! Alt!! Barna, hus, hjem, økonomi, vasking, organisering, fiker folk til å ordne både det ene og andre med huset. Skadedyr, mugg, ALT!!!!! Og nå fikk jeg enda en stygg ubrukelig mld fra han innenfra gjesterommet! Jeg klikker!! Plis gi meg noen kloke ord kjære dib jenter. Jeg er så lei og sliten at jeg vil grine😔 verste er at jeg er begynt å komme dit hen at jeg ærlig talt lurer på om jeg kanskje kommer bedre ut av dette uten han tross barn og alt 😔

Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Han er ikke 34, han er jo 14 og dessuten lat. Huttetu. Orker ikke være mor for partneren...

Skrevet

Hvis han ikke tilfører noe positivt i livet ditt vil du ikke tape noe på å gå fra ham. Så får du vurdere om det er vært å ha det sånn for at barna skal ha pappa boende hjemme.

Anonymous poster hash: eff0e...a59

Skrevet

Oii. Tør å ta steget! Du må vekk fra denne mannen. Jeg har det ganske likt. Og jeg gir det ut året. Han sier selv han ser det og skal forbedre/forandre seg. Så får vi se... Gidder ikke mer hvis ikke

Skrevet

Kaller ikke det der en mann gitt!

Anonymous poster hash: 71f1f...092

Skrevet

Jeg har snakker og snakket i 3 år.. Forklart, bedt og tryglet. Han driter simpelheten i det og legger skylden på meg, og klager på at jeg kjefter. Når jeg har gått å sett på tårnet med klær som bygges opp midt inne på badet over dager..ber han å ta det..ingenting skjer..oppfordrer igjen..ting bare sklir da og, og til slutt blir forbannet. Ja da er det Jeg og måten jeg sier det på! Men når jeg har sagt det samme i flere år, mener han enda jeg skal sitte å kysse bena hans mens jeg sier det samme som jeg har sagt 120 gang før ?!? Jeg bærer Hele dritten på mine skuldre! Alt!! Barna, hus, hjem, økonomi, vasking, organisering, fiker folk til å ordne både det ene og andre med huset. Skadedyr, mugg, ALT!!!!! Og nå fikk jeg enda en stygg ubrukelig mld fra han innenfra gjesterommet! Jeg klikker!! Plis gi meg noen kloke ord kjære dib jenter. Jeg er så lei og sliten at jeg vil grine verste er at jeg er begynt å komme dit hen at jeg ærlig talt lurer på om jeg kanskje kommer bedre ut av dette uten han tross barn og alt

Hi

Vet du, den dagen du har kvittet deg med den drittungen (for han er ingen mann!), da vil du oppdage at du har mye mer energi enn du har hatt mens du har dratt rundt på en slik dødvekt som det han er.

Barn - du gjør barna dine en tjeneste om du lar dem slippe å vokse opp hvor de ser at mor godtar at far ikke gjør noe i hjemmet, ikke tar ansvar for noe, bare kjører sitt egoløp. For når han fortsatt gjør det etter tre år, da godtar du det hvis du fortsetter forholdet. Kom deg bort, ikke bare for din del, men også for barnas del!

Du vil få det bedre, du vil få mye mer energi når du slipper å krangle med ham som ikke bidrar, og barna dine vil få en mamma som har langt mer energi, som er langt mer positiv, og de slipper å få med seg at mamma må gi seg overfor latsabben av en far.

I morgen er det mandag. Bra dag for å starte resten av ditt liv. Ring familievernkontoret, avtal terapitime og mekling - og så er du i gang.

Så kontakter du banken og sjekker hvilke muligheter du har mtp. huset, ev. ny leilighet osv.

Om du sitter på huset, eller har mulighet til å kjøpe ham ut - informer ham om at du ønsker å bli boende, at du vil kjøpe ham ut og at du forventer at han finner seg et nytt sted å bo innen x dato.

Snakk med familien din, fortell dem hva du har bestemt deg for. Snakk med gode venner om du har.

Så bretter du opp armene og begynner å rydde huset med tanke på flytting.

Men først av alt - ring fvk! :) Mannen tilfører ikke deg eller barna nok bra til å forsvare å fortsette å bo med ham. Han utnytter deg grovt, han er ikke voksen.

Anonymous poster hash: 7fdd5...762

Skrevet

Han trodde vel at han fant seg en ung kone/hushjelp han kunne forme som han ville.

Anonymous poster hash: eb305...91c
Skrevet

Takk for svar jenter.

Dette dere sier er myyyye av det jeg og tenker, og når jeg forteller mannen hvordan han oppfattes av både meg og andre får jeg høre at jeg tar feil og er en psyko, og at alle her inne bare er idioter(selv om de som er her er helt vanlige damer i Alle aldre).

Ingen ting går inn hos han...han bare kjører på med sitt eget løp. Støtte får han i tonnevis hos sin familie itillegg, så jeg begynner å mIste håpet om at han skal vokne. Da jeg stilte spørsmålstegn vedr hans perfeksjon som hans mor har tilegnet han ble jeg lagt for hat av familien hannes. Han støtter di og ikke meg der heller selv etter hun har vært Særdeles ufin og direkte slem med meg.

Jeg er redd dette ender som min andre eks.. Han kjørte og på til tross for at jeg sa at ble det ikke endringer kom jeg til å gå. Jeg undergravet meg selv og lot han holde på leeenge...så snakk det og jeg hadde fått nokk. Han voknet og Tryglet Etter han var flyttet ut og virkeligheten innhentet han. Men sa var det For sent. Han angrer den dag i dag. Men begynner å lure på at menn ikke evner å være 'førklok'.

Fryktelig trist, for dette kommer til å ødelegge familien vår, uten tvil fra min side.

Hi

Skrevet

Idag har jeg kjent litt på ukjente følelser..tror jeg har begynt å miste håpet.

Hi

Skrevet

Vet du, dette høres ikke bra ut i det hele tatt, og jeg tror ikke at du kan regne med at han forandrer seg til det bedre. Han høres ut som en bortskjemt unge og du har ikke behov for slike mennesker i livet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...