Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Vi bruker helt sykt mye penger på matbutikker. 12-13.000 i mnd. Jeg mener det bør kunne halveres! Vi ukeshandler men ofte er det noe vi hr glemt/trenger, så blir det en tur på butikken daglig likevel hvor det går 2-300 kr. Vi handler på rema. Vi spiser mye rent kjøtt/fisk og ferske grønnsaker og lager det aller meste fra bunnen av. Er ikke særlig glad i ferdige farseprodukter ala fiskekaker, fiskepinner, kjøttpudding, snitzel osv. Pølse går greit, men er i mine øyne ikke særlig sunt. Det jeg ser og tror vi bruker mye penger på er: - Brus. Er desverre pepsimaxavhengig og her MÅ jeg ta grep. - Mannen spiser ekstremt mye brødmat. Går mye pålegg her i huset. Han drikker også sykt mye melk og juice. Og spiser mye yoghurt. Han trener hardt hver dag og må dermed spise mye.. Hva kan jeg gjøre med denne situasjonen? Kom med deres beste tips til å stramme inn. Gjerne ved å samtidig opprettholde tanken om hjemmelaget sunn mat. Anonymous poster hash: 9cf7f...3d0
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Lag mat og spis som på 50-tallet. Da kan dere nok halvere budsjettet. Anonymous poster hash: 1da2c...ffd
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Lag mat og spis som på 50-tallet. Da kan dere nok halvere budsjettet.Anonymous poster hash: 1da2c...ffd Når jeg tenker meg om kan dere nok få matbudsjettet ned på 1/4 av det dere bruker nå. Anonymous poster hash: 1da2c...ffd
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Last ned app'en Mattilbud, hver søndag går du gjennom den og ser hvor det er f.eks kyllingfilet o.l. på salg. Mandag kveld bruker du en liten time på å ta runden og handle inn det som er på tilbud og som dere trenger i ukens menyer. Er det gode tilbud kjøper du inn mye og putter i fryseren. Jeg hamstrer dopapir, håndsåpe, skyllemiddel o.l. når det er på gode tilbud, f.eks 10-kroners tilbud på Obs! o.l. Handle vakskemidler i store dunker på Nor-Engros o.l. steder. Butikkene er åpne til 21,22 og 23 om kvelden, jeg har en runde mandag kveld og handler inn tilbudene. Gulost o.l. har lang holdbarhet så du kan handle flere når det er gode tilbud. Vi har 4 barn hvor de to eldste er gutter som trener mye og spiser som voksne menn og mer enn det. Aktive tenåringsgutter er søren meg sultne annenhver time, de forbrenner rubbel og bil. Blir helt facinert av hvor mye mat de kan trykke i seg og likevel være slanke som mynder.... Så vi må være obs på hva vi handler og til hvilken pris ja. Anonymous poster hash: 2751e...ebd
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Last ned app'en Mattilbud, hver søndag går du gjennom den og ser hvor det er f.eks kyllingfilet o.l. på salg. Mandag kveld bruker du en liten time på å ta runden og handle inn det som er på tilbud og som dere trenger i ukens menyer. Er det gode tilbud kjøper du inn mye og putter i fryseren. Jeg hamstrer dopapir, håndsåpe, skyllemiddel o.l. når det er på gode tilbud, f.eks 10-kroners tilbud på Obs! o.l. Handle vakskemidler i store dunker på Nor-Engros o.l. steder. Butikkene er åpne til 21,22 og 23 om kvelden, jeg har en runde mandag kveld og handler inn tilbudene. Gulost o.l. har lang holdbarhet så du kan handle flere når det er gode tilbud. Vi har 4 barn hvor de to eldste er gutter som trener mye og spiser som voksne menn og mer enn det. Aktive tenåringsgutter er søren meg sultne annenhver time, de forbrenner rubbel og bil. Blir helt facinert av hvor mye mat de kan trykke i seg og likevel være slanke som mynder.... Så vi må være obs på hva vi handler og til hvilken pris ja. Anonymous poster hash: 2751e...ebd Anonym bruker, on 11 Oct 2015 - 22:55, said: Last ned app'en Mattilbud, hver søndag går du gjennom den og ser hvor det er f.eks kyllingfilet o.l. på salg. Mandag kveld bruker du en liten time på å ta runden og handle inn det som er på tilbud og som dere trenger i ukens menyer. Er det gode tilbud kjøper du inn mye og putter i fryseren. Jeg hamstrer dopapir, håndsåpe, skyllemiddel o.l. når det er på gode tilbud, f.eks 10-kroners tilbud på Obs! o.l. Handle vakskemidler i store dunker på Nor-Engros o.l. steder. Butikkene er åpne til 21,22 og 23 om kvelden, jeg har en runde mandag kveld og handler inn tilbudene. Gulost o.l. har lang holdbarhet så du kan handle flere når det er gode tilbud. Vi har 4 barn hvor de to eldste er gutter som trener mye og spiser som voksne menn og mer enn det. Aktive tenåringsgutter er søren meg sultne annenhver time, de forbrenner rubbel og bil. Blir helt facinert av hvor mye mat de kan trykke i seg og likevel være slanke som mynder.... Så vi må være obs på hva vi handler og til hvilken pris ja. Anonymous poster hash: 2751e...ebd Tusen takk for masse flotte tips! Litt ekstra arbeid med så mange butikker, men jeg tror det må til her i gården! Anonymous poster hash: 9cf7f...3d0
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 Lag mat og spis som på 50-tallet. Da kan dere nok halvere budsjettet.Anonymous poster hash: 1da2c...ffd Når jeg tenker meg om kan dere nok få matbudsjettet ned på 1/4 av det dere bruker nå. Anonymous poster hash: 1da2c...ffd Kan du spesifisere hva du mener med 50-tallet? Anonymous poster hash: 9cf7f...3d0
JessicaM50 Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Bak brød om mannen spiser mye brødmat, det koster ekstremt lite og er veldig enkelt! Gode oppskrifter finner du på matblogger etter et raskt google søk. Kjøp store begre med yoghurt. Jeg mener å huske at et stort beger koster 11 kr med vanilje. Evt 12 for med kirsebærsmak. First price youghurtene er også helt OK og greie på smak. På meny og Coop extra (blant annet) har de ofte varer som er på vei til å gå ut på dato. Dette er billig og noe av det kan lett fryses ned for å tas opp ved en senere anledning. Coop har også et vedvarende tilbud på 2 for 70 på karbonadedeig som faktisk er veldig god! Disse bruker jeg blant annet til å lage kjøttboller, kjøttsaus både til lasagne og til spaghetti, og av og til på pizza. Kjøp i løsvekt når det kommer til grønnsaker og sjekk alltid kiloprisen. Følg med på nettsidene/evt tilbudsheftene til de forskjellige butikkene, man kan spare mye på å kjøpe ting på tilbud. Ost er superbillig i Sverige, og kan fint fryses ned
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 Lag mat og spis som på 50-tallet. Da kan dere nok halvere budsjettet.Anonymous poster hash: 1da2c...ffd Når jeg tenker meg om kan dere nok få matbudsjettet ned på 1/4 av det dere bruker nå.Anonymous poster hash: 1da2c...ffd Kan du spesifisere hva du mener med 50-tallet? Anonymous poster hash: 9cf7f...3d0 Fra år 1950 til og med år 1959 etter Kristus, eller i " moderne tidsregning" for dem som liker det begrepet bedre. Anonymous poster hash: 1da2c...ffd
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #9 Skrevet 12. oktober 2015 Pasta, vaskemidler, brødposer, bakepapir og lignende er mye billigere om du kjøper feks first price, og du merker ikke forskjell på kvaliteten :-) Anonymous poster hash: 5b1d7...186
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #10 Skrevet 12. oktober 2015 Lag mat og spis som på 50-tallet. Da kan dere nok halvere budsjettet.Anonymous poster hash: 1da2c...ffd Når jeg tenker meg om kan dere nok få matbudsjettet ned på 1/4 av det dere bruker nå.Anonymous poster hash: 1da2c...ffd Kan du spesifisere hva du mener med 50-tallet? Anonymous poster hash: 9cf7f...3d0 Fra år 1950 til og med år 1959 etter Kristus, eller i " moderne tidsregning" for dem som liker det begrepet bedre. Anonymous poster hash: 1da2c...ffd Gud hjelpe meg 😱 er det mulig å være så dum 😂 Anonymous poster hash: 1c65a...77c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #11 Skrevet 12. oktober 2015 Store beger yoghurt lønner seg ofte ikke,se på literprisen folkens!! Forutsett at ingen har eksem ol, kjøp 5 kg varkepulver for 25,- i stedet for omo til 99,- (og da er det vel på tilbud!). Skyllemiddel, dopapir, pasta ol fra first price er svinbillig. Bak brød selv. I stedet for 1 kjøpebrød til 20-30 kr får du både 3 og 4 brød til 20,- om du baker selv. Spørs hva du baker med så klart. Vann som tørstedrikk. Ingen MÅ drikke flere liter juice i uka. Køp evt billig husholdningssaft om noen MÅ ha annet enn vann. Brus kun i helgene. Samme gjelder snop. Anonymous poster hash: fc0b4...474
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #12 Skrevet 12. oktober 2015 Og ikke la dere lure av 50% varene alltid. Om 250 gram kyllingfilet går ut på dato i morgen, og du derfor kan kjøpe det til halv pris i dag, så ser jeg at OFTE er frossen kyllingfilet likevel billigere (kiloprisen). Det samme gjelder nuggets, hvorfor kjøpe dette svindyrt i butikken fordi det kan kjøpes til halv pris dagen før det går ut på dato? Det koster 1/4 av prisen å lage det selv Anonymous poster hash: fc0b4...474
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #13 Skrevet 12. oktober 2015 Dropp kjøtt i maten en dag i uka. Vi begynte med det for et par måneder siden og nå har vi to kjøttfrie dager. Lager fullkornspasta med dolmio saus eller hjemmelagd saus og har revet ost over. Kjempegodt! Så ser jeg etter billigere alternativer på enkelte ting. Tror Rema sine hakkede tomater er en tredjedel av prisen på økologisk. Anonymous poster hash: edf0e...22c
TPK Skrevet 12. oktober 2015 #14 Skrevet 12. oktober 2015 Slutt å kjøpe inn brus og juice, det er det ingen som trenger. Melk kan dere kutte ned på, bestem dere for at alle får et glass til frokost f.eks, man trenger ikke en liter for dagen. Det samme med yoghurt, 3-4 porsjoner i uka holder lenge. Kjøp litersbeger i stedet for de små. Ha vegetarmiddag en gang i uka. Be mannen begrense oålegget, trenger f.eks bare 1 skinke pr skive, ikke to skinker + ost.
Lars I. Nilsen Skrevet 25. juli 2019 #15 Skrevet 25. juli 2019 Jeg følger med på tilbudsaviser jeg får i posten. Handler en gang i uka og passer på at jeg ikke er sulten når jeg er i butikken På nettet er det god oversikt her. Du sammenligne tilbudene for alle butikkene… genialt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå