Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Er de like bra som vanlig termometer? Noen med erfaringer? Sykt barn+termometer = kjipt! Anonymous poster hash: 19832...188
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Nei. De er bra på mange. På meg selv måler det riktig (men bare på det ene øret), på seksåringen også. På ettåringen er feilmarginen stor. Det har som oftest med at de minste har trangere øreganger enn voksne, formen på øregangen, mengde ørevoks osv. De er sikre når de først får den nødvendige tilgangen til trommehinnen, men det får de jo ikke alltid. Slik sett er rektalmåling det beste. Men det man kan gjøre er jo å sammenligne et par ganger og se; dersom øretermometeret stemmer bra på vedkommende, kan du bruke det sånn til vanlig og heller kontrollere med rektalmåling om temperaturen er voldsomt høy. Anonymous poster hash: d3f98...d3d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 De bruker jo øretermometer på sykehus? Anonymous poster hash: 4e3c1...692
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Man skal alltid legge på +0,5 grader. De er upålitelige. Jeg måler alltid 2 gng i hvert øre for å få flest mulig referansepunkter. Er den høy, måler jeg alltid i stumpen for å vite sikkert. Anonymous poster hash: 9f696...50e
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 De bruker jo øretermometer på sykehus? Anonymous poster hash: 4e3c1...692 Ja, men det gjør dem ikke mer korrekte. De fungerer bra nok på voksne og store barn til at det er kost-effektivitet-spørsmål. På småbarn bør de ikke brukes, men blir det noen steder likevel. Det er ikke riktig at man skal legge til en halv grad. Dette varierer fra termometer til termometer, på de fleste skal ikke noe legges til. Man må lese bruksanvisningen for det enkelte. Anonymous poster hash: d3f98...d3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå