Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Hvis man har fosterbarn får man en del betalt som "lønn". Vi kunne godt tenke oss et barn eller helst en ungdom ekstra i huset. Det største problemet er egentlig at vi er skikklig dårlige til å rydde å vaske. Annen oppfølging av ungene og annet er vi gode på. Kan man være fosterforeldre med hushjelp betalt med godtgjørelsen man får? Anonymous poster hash: 9136a...a29
SuperFries Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Dere vil ha fosterbarn sånn at dere får råd til vaskehjelp?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Tviler på at du er seriøs, men om du er det: Dersom dere ikke har ressurser nok til å vaske og rydde i eget hus har dere neppe det som kreves til å ha fosterbarn Anonymous poster hash: 87249...e3c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Hva dere velger å bruke lønnen deres på får vel være opp til dere. Det er utgiftsdekning til barnet utenom, som dere bruker på barnet. Anonymous poster hash: 85d38...a77
TinaK 1990 Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Dere er jo helt på feil grunnlag. Skal man være fosyetfamilie er det først og fremst for å hjelpe et barn/ungdom til en tryggere hverdag og omsorgsfullt hjem. Ikke noen som er interessert i pengene for å finansiere en hushjelp. Hvis dette er ment for å provosere er det et alt for alvorlig tema å tulle med. Er det ikke ment for å provosere vil jeg si det bare er trist og at dere ikke blir godkjent
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 Dere kan bruke arbeidsgodtgjørelsen på akkurat hva dere vil. Anonymous poster hash: e7ee1...e66
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Kjente at nå ble jeg trist. Tenk på det barnet eller tenåringen som trenger sårt et nytt hjem. Så finnes det voksne mennesker som tenker som deg. Skjerp deg! Dette er for alvorlig å tulle med. Anonymous poster hash: f9711...ea8
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 Spørsmålet er om man faktisk kan ha et menneske ansatt til å rydde og vaske når man har fosterbarn. Det vil jo være en del ting man kan ha taushetsplikt om ol og et ekstra menneske som har adgang til boligen. Anonymous poster hash: 9136a...a29
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #9 Skrevet 11. oktober 2015 Spørsmålet er om man faktisk kan ha et menneske ansatt til å rydde og vaske når man har fosterbarn. Det vil jo være en del ting man kan ha taushetsplikt om ol og et ekstra menneske som har adgang til boligen. Anonymous poster hash: 9136a...a29 De fleste har vel vaskehjelp på dagtid når familien er borte. Anonymous poster hash: 79bff...bd9
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. oktober 2015 #10 Skrevet 11. oktober 2015 Spørsmålet er om man faktisk kan ha et menneske ansatt til å rydde og vaske når man har fosterbarn. Det vil jo være en del ting man kan ha taushetsplikt om ol og et ekstra menneske som har adgang til boligen. Anonymous poster hash: 9136a...a29 Ja, jeg kjenner en familie som har fått vaskehjelp av barnevernet også for å kunne ha fosterbarna.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #11 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg skjønner ikke kritikken mot deg HI. Jeg forstår det slik at du har hjerterom for et fosterbarn og er motivert til å hjelpe en ungdom (hipp hurra). Du er imidlertid ikke så glad i husarbeid (hvem er vel det?) og ønsker å bruke noe av lønnen på det (i likhet med veldig mange andre). Selvsagt kan fosterfamilier også ha vaskehjelp ol. Anonymous poster hash: 4b847...836
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #12 Skrevet 11. oktober 2015 Kjente at nå ble jeg trist. Tenk på det barnet eller tenåringen som trenger sårt et nytt hjem. Så finnes det voksne mennesker som tenker som deg. Skjerp deg! Dette er for alvorlig å tulle med.Anonymous poster hash: f9711...ea8 Hva er problemet med tankegangen? Å bruke de ekstra pengene på hushjelp ville gi oss mer tid og overskudd til å følge opp barn. Jeg mener familien vår er veldig gode på mye, men vi er ikke gode på rydding og vasking. Det ville være en ordning som kunne gi en ungdom et godt hjem med fosterforeldre som slapp å gjøre så mye av den aktiviteten de liker minst, men som ikke ville tjent på å ha ungdomen i huset.Vi vurderer å skaffe oss hushjelp uansett. Det er på grensen til hva vi har råd til, men i forhold til fosterbarn vil det være greit å vite om det er greit å ha en ansatt som har tilgang til huset. Anonymous poster hash: 9136a...a29
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #13 Skrevet 11. oktober 2015 Du får lønn for jobben, og utgiftsgodtgjørelse som skal gå direkte til barnet (klær, sparing, fritidsaktiviteter men også drivstoff, mat osv). Lønnen din gjør du akkurat som du vil med. Men du blir jo frikjøpt fra din egen jobb, hvertfall en periode, så dere vil nok ha ca de samme inntektene dere har i dag. Hvorfor har dere ikke har tatt tak i dette allerede med lønnen dere allerede har? Jeg håper spørsmålet ditt i beste fall var klønete formulert. Hilsen fosterhjemskonsulent Anonymous poster hash: 784b7...917
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #14 Skrevet 11. oktober 2015 Er tilleggsinfoen i ditt neste innlegg. Selvfølgelig kan dere ha vaskehjelp samtidig som dere har fosterbarn. På lik linje som dere kan pusse opp, ha elektisker til å fikse en lampe eller besøk av venner og familie. Barnet er en naturlig del av familien. Anonymous poster hash: 784b7...917
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #15 Skrevet 11. oktober 2015 Vet at en del fosterhjem velger å ha en liten safe som de låser inn viktige papirer ol for at ikke uvedkommende skal ha tilgang til dem. Relevant tanke å lure på om det er greit å gi andre tilgang til boligen sin på den måten, men og enig med at innlegge var litt klønete formulert og lett å misforstå. Anonymous poster hash: 5aa86...da0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå