Gå til innhold

Forventning til ny kjæreste


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags forventning har du eller ville du hatt til ny kjæreste?

 

Jeg har selv tre barn og han har ingen. Vi skal ikke ha flere barn sammen, men lurer på hva slags forventing dere har til kjærestene deres. Mtp hjelp med barna, hus og andre oppgaver.

 

Og dere som har hatt en kjæreste en stund -hva hjelper han med? Og er det barn fra før hos deg eller han? Anonymous poster hash: e396c...741

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde NULL forventninger til hjelp fra kjæresten

Jeg ble bare forelsket i han

 

Anonymous poster hash: 8e42d...60e

Skrevet

Jeg hadde NULL forventninger til hjelp fra kjæresten

Jeg ble bare forelsket i han

 

Anonymous poster hash: 8e42d...60e

 

 

Ikke noe rart det sitter mange menn rundt i husene på ræva og ikke gjør husarbeid hvis damene har null forventninger til hjelp. Tror dere det endrer seg når hvetebrødsdagene er forbi? Don't think so...

 

Anonymous poster hash: a3740...af5

Skrevet

 

 

Jeg hadde NULL forventninger til hjelp fra kjæresten

Jeg ble bare forelsket i han

 

Anonymous poster hash: 8e42d...60e

 

Ikke noe rart det sitter mange menn rundt i husene på ræva og ikke gjør husarbeid hvis damene har null forventninger til hjelp. Tror dere det endrer seg når hvetebrødsdagene er forbi? Don't think so...

 

Anonymous poster hash: a3740...af5

Vi er forresten gift og han er fremdeles fantastisk.

Han er snill og hjelper til. Han lager middag til oss alle 😃😃

 

Anonymous poster hash: 8e42d...60e

Skrevet

Jeg er i samme situasjon selv :) Jeg har to barn, han ingen. Men vi har planer om felles barn i fremtiden. Jeg har ingen forventninger om praktisk hjelp til mine barn på dette stadiet. Etterhvert, når (eller om kanskje) vi flytter sammen vil jeg forvente at han er delaktig for å få logistikken til å gå opp. Husarbeid og slikt vil jeg også tenke at ikke er mitt ansvar alene, men jeg jobber deltid, han jobber godt og vel fulltid. I tillegg er det mine barn, så jeg regner med å ta mer ansvar enn han på området. 

 

Utifra slik som jeg kjenner han så vil han nok stille opp økonomisk, men jeg har ikke helt klart for meg akkurat hvordan det vil fungere i praksis. Han stiller allerede opp økonomisk for dem, det er bare jeg som holder igjen.

Skrevet

Han må regne med at det blir litt "ekstraarbeid" på han også når han går inn i et forhold med en dame som har barn fra før. Han må regne med å ta sin del av husarbeid, handling, matlaging osv for at familielivet skal gli så lett som mulig for alle sammen... Men det er noe han må gjøre at eget ønske, må jeg forlange og kreve vil jeg ikke være sammen med han!



Anonymous poster hash: 896f4...782
Skrevet

Ville ikke hatt noen forventninger til en kjæreste. En samboer blir noe annet. Da må man snakke sammen først, for da blir han jo som stefar å regne.

Skrevet

Jeg har nylig fått meg kjæreste. Jeg har 2 barn fra før, han har 1 barn fra før. Hans barn og mitt minste er rundt samme alder, ellers har jeg en tenåring. Som kjærester forventer jeg ikke noe av han, annet enn at han etter hvert blir kjent med barna.

Som samboere, så forventer jeg at vi hjelper hverandre i hverdagen, med husarbeid og barna. Men vi vil jo ha hovedansvar for vårt eget barn. Men siden de er rundt samme alder, blir det nok mye til at den som slutter tidlig henter begge osv.



Anonymous poster hash: 8f338...3d4
Skrevet

 

 

Jeg hadde NULL forventninger til hjelp fra kjæresten

Jeg ble bare forelsket i han

 

Anonymous poster hash: 8e42d...60e

 

Ikke noe rart det sitter mange menn rundt i husene på ræva og ikke gjør husarbeid hvis damene har null forventninger til hjelp. Tror dere det endrer seg når hvetebrødsdagene er forbi? Don't think so...

 

Anonymous poster hash: a3740...af5

Vi er forresten gift og han er fremdeles fantastisk.

Han er snill og hjelper til. Han lager middag til oss alle

 

Anonymous poster hash: 8e42d...60e

 

 

 

Lager middag til dere alle? For en prestasjon... Hva skulle han ellers gjøre, lage middag til seg selv så måtte du samtidig lage egen middag for resten av familien? Jøss

 

Anonymous poster hash: a3740...af5

Skrevet

Og her igjen har vi svaret på hvorfor så mange menn ikke gjør en dritt husarbeid når de er gifte eller samboere. Jeg regner med at en kjæreste både overnatter noen ganger, spiser middag med dere osv? Hvorfor forventer ikke dere at han rydder etter seg etter middag, at han enkelte ganger lager denne middagen til sin kjære og hennes barn, tørker av benken etter måltid, går ut med søpla? Hvorfor tror dere at menn endrer seg når de flytter inn? De er vant å få alt servert på sølvfat fordi dama, for å kapre mannen, flyr som piska skinn og gjør absolutt alt for at mannen skal bli ordentlig forelsket. Så blir de overrasket over hvorfor mannen forventer fortsettelse på kalasen etter at han flytter inn. Og hvorfor er husarbeidet ditt ansvar alene, perfekte mor? Spiser han aldri hos dere? Sover aldri hos dere? Hvorfor skal han få slappet av etter jobb og du aldri skal ha fri fra husarbeid? Hvorfor skal han ikke rydde etter seg selv? Til og med på mange av kafeene må gjestene selv rydde tallerknene etter seg og kaste søppelet sitt.



Anonymous poster hash: a3740...af5
Skrevet

Forventningene til en kjæreste hadde vært at han tok hensyn til at jeg hadde barn, og hadde forstått og sett positivt på at barna kommer først. Til en ny mann hadde jeg forventet at han tok på seg farsrollen, med det det innebærer, for barna den tiden de var hos oss. Det er kanskje høye forventninger, men det er krav jeg ville stilt til en nye partner så lenge barna er barn. Er heller alene, enn å ha en mann som ikke hadde sett på oss som en enhet/familie.

Skrevet

 

Og her igjen har vi svaret på hvorfor så mange menn ikke gjør en dritt husarbeid når de er gifte eller samboere. Jeg regner med at en kjæreste både overnatter noen ganger, spiser middag med dere osv? Hvorfor forventer ikke dere at han rydder etter seg etter middag, at han enkelte ganger lager denne middagen til sin kjære og hennes barn, tørker av benken etter måltid, går ut med søpla? Hvorfor tror dere at menn endrer seg når de flytter inn? De er vant å få alt servert på sølvfat fordi dama, for å kapre mannen, flyr som piska skinn og gjør absolutt alt for at mannen skal bli ordentlig forelsket. Så blir de overrasket over hvorfor mannen forventer fortsettelse på kalasen etter at han flytter inn. Og hvorfor er husarbeidet ditt ansvar alene, perfekte mor? Spiser han aldri hos dere? Sover aldri hos dere? Hvorfor skal han få slappet av etter jobb og du aldri skal ha fri fra husarbeid? Hvorfor skal han ikke rydde etter seg selv? Til og med på mange av kafeene må gjestene selv rydde tallerknene etter seg og kaste søppelet sitt.

 

Anonymous poster hash: a3740...af5

For mitt vedkommende ramser du opp slike selvfølgeligheter som ikke er verdt å nevne en gang

 

Anonymous poster hash: 497f2...16b

Skrevet

 

Og her igjen har vi svaret på hvorfor så mange menn ikke gjør en dritt husarbeid når de er gifte eller samboere. Jeg regner med at en kjæreste både overnatter noen ganger, spiser middag med dere osv? Hvorfor forventer ikke dere at han rydder etter seg etter middag, at han enkelte ganger lager denne middagen til sin kjære og hennes barn, tørker av benken etter måltid, går ut med søpla? Hvorfor tror dere at menn endrer seg når de flytter inn? De er vant å få alt servert på sølvfat fordi dama, for å kapre mannen, flyr som piska skinn og gjør absolutt alt for at mannen skal bli ordentlig forelsket. Så blir de overrasket over hvorfor mannen forventer fortsettelse på kalasen etter at han flytter inn. Og hvorfor er husarbeidet ditt ansvar alene, perfekte mor? Spiser han aldri hos dere? Sover aldri hos dere? Hvorfor skal han få slappet av etter jobb og du aldri skal ha fri fra husarbeid? Hvorfor skal han ikke rydde etter seg selv? Til og med på mange av kafeene må gjestene selv rydde tallerknene etter seg og kaste søppelet sitt.

 

Anonymous poster hash: a3740...af5

For mitt vedkommende ramser du opp slike selvfølgeligheter som ikke er verdt å nevne en gang

 

Anonymous poster hash: 497f2...16b

 

 

 

Men det er likevel en forventning, og ikke en selvfølgelighet for alle. Mange damer er dobbeltarbeidende da de har full stilling og tar alt husarbeid.

 

Anonymous poster hash: a3740...af5

Skrevet

 

 

 

Og her igjen har vi svaret på hvorfor så mange menn ikke gjør en dritt husarbeid når de er gifte eller samboere. Jeg regner med at en kjæreste både overnatter noen ganger, spiser middag med dere osv? Hvorfor forventer ikke dere at han rydder etter seg etter middag, at han enkelte ganger lager denne middagen til sin kjære og hennes barn, tørker av benken etter måltid, går ut med søpla? Hvorfor tror dere at menn endrer seg når de flytter inn? De er vant å få alt servert på sølvfat fordi dama, for å kapre mannen, flyr som piska skinn og gjør absolutt alt for at mannen skal bli ordentlig forelsket. Så blir de overrasket over hvorfor mannen forventer fortsettelse på kalasen etter at han flytter inn. Og hvorfor er husarbeidet ditt ansvar alene, perfekte mor? Spiser han aldri hos dere? Sover aldri hos dere? Hvorfor skal han få slappet av etter jobb og du aldri skal ha fri fra husarbeid? Hvorfor skal han ikke rydde etter seg selv? Til og med på mange av kafeene må gjestene selv rydde tallerknene etter seg og kaste søppelet sitt.

 

Anonymous poster hash: a3740...af5

For mitt vedkommende ramser du opp slike selvfølgeligheter som ikke er verdt å nevne en gang

 

Anonymous poster hash: 497f2...16b

 

Men det er likevel en forventning, og ikke en selvfølgelighet for alle. Mange damer er dobbeltarbeidende da de har full stilling og tar alt husarbeid.

 

Anonymous poster hash: a3740...af5

Du disser folk for ikke å nevne dine forventninger, som jeg anser som selvfølgeligheter. Ingen av mine venninner er forøvrig dobbeltarveidende og i samme hus som en mann. Vi løser ting dog på forskjellige måter.

 

Anonymous poster hash: 497f2...16b

Skrevet

Jeg forventet ingenting. Kom fra ett forhold med pappaen til ungene, hvor han gjorde minimalt.

Min nye samboer gjør mye mer enn forventet. Står opp med de når jeg må tidlig på jobb/trenger å sove lengre en morgen. Kjører og henter. Alle utgifter blir delt på to, selv om jeg har to små barn og han har ingen.

Han her skal jeg tviholde på!

 

Anonymous poster hash: 1a660...fae

Skrevet

Da jeg ble ilag med mannen for 12 år siden, hadde jeg ikke så mange forventninger i begynnelsen. Han gikk noen runder med seg selv om han kunne involvere seg med en med to barn. For han ville stille opp 100%. (bf bodde 5 timer unna)

Var nok en overgang fra null til to barn, så det måtte jo selvsagt gå seg til. 

Han har vert helt fantastisk. Gjort alt for barna, og behandlet de som sine egne. Krevde også å få bestemme på lik linje med meg og BF. For som han sa; når jeg gjør alt for disse barna, nekter jeg å ikke få være med å bestemme litt også. Noe som var helt greit for meg og BF. 

Kunne ikke vert med en mann som ikke hadde involvert seg. Og han er pappaen til barna mine.....selv om han ikke er den biologiske.



Anonymous poster hash: 98c9a...d25
Skrevet

 

Og her igjen har vi svaret på hvorfor så mange menn ikke gjør en dritt husarbeid når de er gifte eller samboere. Jeg regner med at en kjæreste både overnatter noen ganger, spiser middag med dere osv? Hvorfor forventer ikke dere at han rydder etter seg etter middag, at han enkelte ganger lager denne middagen til sin kjære og hennes barn, tørker av benken etter måltid, går ut med søpla? Hvorfor tror dere at menn endrer seg når de flytter inn? De er vant å få alt servert på sølvfat fordi dama, for å kapre mannen, flyr som piska skinn og gjør absolutt alt for at mannen skal bli ordentlig forelsket. Så blir de overrasket over hvorfor mannen forventer fortsettelse på kalasen etter at han flytter inn. Og hvorfor er husarbeidet ditt ansvar alene, perfekte mor? Spiser han aldri hos dere? Sover aldri hos dere? Hvorfor skal han få slappet av etter jobb og du aldri skal ha fri fra husarbeid? Hvorfor skal han ikke rydde etter seg selv? Til og med på mange av kafeene må gjestene selv rydde tallerknene etter seg og kaste søppelet sitt.

 

Anonymous poster hash: a3740...af5

 

Jeg skrev at jeg ikke regnet det som mitt ansvar alene, men at jeg regnet med å ha mest ansvar for det siden jeg kommer med barn og jobber deltid. Foreløpig har han heller aldri spist hos meg eller overnattet her. Han skal selvsagt rydde etter seg selv, det er ikke en forventning jeg har spesielt til han som kjæreste, men som et husstandsmedlem. Jeg forventer det samme av barna mine. Når jeg er hos han deltar jeg ikke veldig mye i hverken husarbeid eller matlaging, fordi han vil ha det på sin måte. Om vi flytter sammen deler vi likt, men alt må deles, også utearbeid og arbeid som gir inntekt. Ettersom han jobber mye mer enn meg, har jeg mye mere tid til husarbeid, og regner derfor med å ta det. Burde jeg heller ligget i sofaen og sett på film hele dagen for prinsippets skyld?

Skrevet

Er du helt sikker på at han ikke vil ha egne barn? Det er nok det punktet jeg ville diskutert mest.

 

Anonymous poster hash: 793b3...f79

Skrevet

Nå er ikke jeg i den situasjonen, men jeg har likevel noen tanker om temaet.

 

En venninne av meg ble samboer med en mann. Hun hadde barn fra et tidligere forhold, han hadde ingen. De var enige om at de ikke skulle ha barn sammen. Det hendte ganske ofte at hun ringte meg og klaget fordi hun var utslitt. Barnas far hadde dem annenhver helg og en ettermiddag i uken, ellers var de hos henne og samboeren. Hun klaget for eksempel på at det ble umulig for henne å få kjørt barna til hver sine treninger, fordi tidene krasjet. Jeg foreslo da at samboeren - som var hjemme - kunne kjøre det ene barnet og hun det andre. Hun ble temmelig kort, opplyste meg om at han hadde faktisk ikke barn, og la på. Sånne ting klaget hun mye over.

 

Jeg tenkte i mitt stille sinn at jeg ikke hadde orket å ha det sånn. Å leve som alenemor, sammen med en mann som later som barna ikke finnes. Skulle jeg ha etablert meg med en ny mann, ville jeg ha forventet at han stilte opp. Hadde han hatt barn fra tidligere, ville jeg ha stilt opp for hans barn.

 

Skulle jeg ligge med omgangssyke eller influensa, ville jeg forventet at han kjørte og hentet på fotballtrening, for eksempel.

 

Å rydde etter seg selv og dele på husarbeid er en selvfølge, men det finnes ingen fasitløsning på hvordan man skal dele. Jeg for min del synes det er rimelig at begge parter i et forhold får omtrent like mye fritid. Og jeg synes det er rimelig at begge kan gjøre oppgavene de liker best (eller misliker minst). Så deler man på det begge hater. Alle, også barna, må sette inn i oppvaskmaskinen etter seg og legge skittentøyet sitt i skittentøysdunken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...