Gå til innhold

Ringtrøbbel og sykepleier. Går dette ann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er absolutt for at ringer, smykker o.l er fyfy. Men så har det seg slik at jeg klarte å miste min forrige giftering da jeg hele tiden glemte å endten ta den av, eller på slik at jeg en gang mistet den, da jeg presterte å putte den i lomma på uniformen, da jeg litt sent oppdaget at jeg hadde glemt å ta den av. Dette er nå flere år siden og jeg har så lyst til å få meg ny ring, men er redd for det samme skal skje.

Går det evt ann å ta teip/plaster rundt ringen når man er på jobb? Det blur jo lutt som on man har plaster på et sår. (Om jeg velger en vantett type)

Hva tenker dere.

Anonymous poster hash: 9cae6...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker nei. Plaster bruker en jo kun dersom der er absolutt nødvendig. Som sykepleier vet du jo at det samles bakterier og smuss på plaster og langs plasterkanten som en vanskelig klarer å vaske bort. Jeg tok av ringen på kvelden og på igjen når jeg kom hjem fra vakt, dersom jeg glemte å ta den av hjemme, la jeg den i lommeboken min.

Anonymous poster hash: 1ff53...48e
Skrevet

Hva med å heller ha den i et smykke? Vet ikke hvilken avdeling du jobber på, riktignok. Ville ikke valgt teip eller plaster, det er ikke veldig hygienisk gjennom en vakt. Da jeg jobbet innen helse hadde jeg et slikt navneskilt med lomme, sånn at jeg kunne ha f.eks ringer i den. 

Anonymous poster hash: 0ce9b...c94
Skrevet

Ringen må av, uansett mener jeg... MEN, jeg tar den av på morran før jobb og på igjen etter jobb. Noen ganger tar jeg den av i bilen,

Jeg har gjort det samme som deg, men fant den igjen :blomst:

Skrevet

Kommer vel an på hvor du jobber kanskje, og om du får lov å ha plaster på et sår og være i vanlig jobb.

Vanskelig å svare på når en ikke vet noe om jobbsituasjonen din.

Det kan vel samle seg like mye skit rundt et plaster som rundt en ring?

Anonymous poster hash: f7bbb...aec
Skrevet

Du burde vite nok om smittevern til å vite at det ikke er et alternativ.

Du må finne en løsning som fungerer slik at du ikke mister den. Jeg tenker at når du har mistet én ring så vil du trolig være veldig påpasselig for å ikke miste en ny :)

Anonymous poster hash: 3ebf8...2eb
Skrevet

Legg ringen hjemme. Selvsagt kan du ikke ha tape rundt den. Æsj.

Evt invester i sånn navneskilt med smykkelomme.

Anonymous poster hash: 1d407...003

Skrevet

Svaret er nei, det er ikke greit. Det samler seg mye bakterier rundt en ring, da bidrar du på spre bakterier videre. Å ta plaster på hjelper ikke, like mye bakterier fester seg på det. Det er forskjell å ha et sår med plaster på, det har du tross alt ikke valgt å få, og ringen går det an å ta av.

Jeg pleide å feste ringen på søsteruret, da glemte jeg det ikke.

Skrevet

Hva med å heller ha den i et smykke? Vet ikke hvilken avdeling du jobber på, riktignok. Ville ikke valgt teip eller plaster, det er ikke veldig hygienisk gjennom en vakt. Da jeg jobbet innen helse hadde jeg et slikt navneskilt med lomme, sånn at jeg kunne ha f.eks ringer i den.

Anonymous poster hash: 0ce9b...c94

Vi skal jo strengt tatt ikke gå med smykker.

Anonymous poster hash: 1d407...003

Skrevet

Shit, jeg er langt fra noen helsearbeider, men til og med jeg blir SKREMT når en utdannet sykepleier i det hele tatt kan lure på om dette er ok?!?

Anonymous poster hash: 8ec20...683

Skrevet

Nei, plaster er ikke ok. Jeg har sluttet å gå med ringen pga dette. Litt kjipt, men sånn jeg har valgt å løse det.

Skrevet

Isj! Det er en grunn til at det er nulltoleranse for smykker, øredobber, nøkkelbånd og ringer i helsevesenet.

Få plastertyper som er helt tette for bakterier og virus, og siden ringen er på fingeren, vil det veldig lett oppstå små glipper langsmed kanten på plasteret da du jo bruker hendene mye på jobb og vips, da er smitten der. Siden det er såpass vanskelig å ta av seg ringen på jobb, så regner jeg med at du heller ikke tar den av deg når du er ferdig på vakt og vasker hendene og ringen ordentlig.

Hvis du ikke tenker på pasientenes sikkerhet, så snu litt på det; Vil du virkelig ha med deg alle de bakteriene på jobb med hjem? 

Gjør det enkelt og ta av deg ringen før du går på jobb.

Anonymous poster hash: 335ab...5c1
Skrevet

Ikke ringer, armbånd, klokker eller smykker. Så enkelt er det. Vil du gå med ring til vanlig må du ta ansvar for ringen din selv. Navneskilt med smykkelomme er lurt, eller legg i lommeboka di. Eller som en del av ritualet du har i garderoben... Av med klær, på med uniform, navneskilt, klokke, av med smykker, legg i egen beholder i skapet, på med jobbsko og vips...

Anonymous poster hash: 67af4...88b

Skrevet

Nei fysj, plaster vil jo bare gjøre vondt verre. Har man plaster på et sår på hånden bruker man jo hanske over, både for å beskytte såret og pasient, kan jo ikke få vasket et plaster skikkelig rent . Hvorfor må du ha ring på når du kommer på jobb? Kan du ikke ta den av og på hjemme?

Skrevet

Heng opp en liten krok ved inngangsdøren hjemme, heng en lapp ved siden av hvor det står "Ta av ringen!" Da burde det være mulig å holde styr på den.

Anonymous poster hash: 81812...7f4

Skrevet

Mannen har festen en liten karabinkrok på nøkkelknippet sitt, der har han ringen når han er på jobb.

Smykker i helsevesenet er ikke ok.

Anonymous poster hash: 204ca...92b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...