Gå til innhold

Får-i-kål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle lage får-i-kål til middag i dag, noe jeg aldri har gjort før fordi vi alltid blir invitert bort på det, både til mine foreldre og til svigers.  Men i år har det ikke passet sånn.  Så da er det bare å finne oppskriften selv å sette i gang.  Det skal jo være så enkelt.

Men hva skjer?  Jo, jeg følger oppskriften nøye og ender opp med ei gryte hvor halvparten av kjøttet er kokt og kålen i-stykker-kokt, mens det på toppen er seigt og kålen bare såvidt myk.

Hva i ..... gjorde jeg galt?  

Anonymous poster hash: df7c9...b00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte jeg skulle lage får-i-kål til middag i dag, noe jeg aldri har gjort før fordi vi alltid blir invitert bort på det, både til mine foreldre og til svigers. Men i år har det ikke passet sånn. Så da er det bare å finne oppskriften selv å sette i gang. Det skal jo være så enkelt.

Men hva skjer? Jo, jeg følger oppskriften nøye og ender opp med ei gryte hvor halvparten av kjøttet er kokt og kålen i-stykker-kokt, mens det på toppen er seigt og kålen bare såvidt myk.

Hva i ..... gjorde jeg galt?

Anonymous poster hash: df7c9...b00

Hadde du lokk på?

Jeg dekker alltid alt med vann og koker i en drøy time MER enn angitt. Istykkerkokt kål synes jeg er helt topp.

Anonymous poster hash: a2c41...4d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...