Gå til innhold

Gi meg styrke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff noen perioder i livet er litt for utfordrende. På fredag døde bestevennen til mitt 5 årige barn brått, idag ble min bestemor brått veldig syk og kommer til å dø i løpet av de nærmeste timene. Så fikk jeg en tlf fra min svoger fra Frankrike som kom med beskjeden om at min søster har vært i en ulykke og ligger hardt skadd på sykehuset. Og her sitter jeg med ei febersyk jente med halsbetennelse som akkurat gråt seg i søvne da det har blitt altfor mye for henne. Hvordan skal jeg forklare henne at bestemor skal dø, tante som skulle komme imorgen ligger hardt skadet på sykehuset og igjen for hvem vet hvor mange ganger forklare hvorfor hennes bestevenn døde så brått. Gi meg styrke til å stå oppreist i dette slik at jeg er klar til å møte hennes behov når hun våkner igjen!

Anonymous poster hash: 997f1...5c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist å høre om de tragiske omstendighetene dere er i. Så langt det lar seg gjøre er det viktig at du holder deg sterk og trygg for barnet ditt. Det er lov å vise og dele sorg og fortvilelse, men du må skåne barnet ditt for store og voksne bekymringer. Lag dere noe godt å spise, se en film eller spill et spill sammen. Spør forsiktig om barnet ditt vil prate om det som har skjedd. Varm klem fra meg i den vanskelige tiden❤️

Anonymous poster hash: 93b12...e0c

Skrevet

Det finnes endel fine barnebøker om døden.

Farvel Rune

I tillegg er det vel en om lillesøster og mommo?

Det finnes sikkert flere. Disse kan være gode og lese sammen.

Om en 5 åring dør brått blir vel psykolog eller noe koblet inn i barnehagen? Hør om du kan få en samtale med denne?

Anonymous poster hash: 9d29d...9ff

Gjest Antarctica
Skrevet

Det finnes endel fine barnebøker om døden.

Farvel Rune

I tillegg er det vel en om lillesøster og mommo?

Det finnes sikkert flere. Disse kan være gode og lese sammen.

Om en 5 åring dør brått blir vel psykolog eller noe koblet inn i barnehagen? Hør om du kan få en samtale med denne?

Anonymous poster hash: 9d29d...9ff

Astrid Lindgrens fortellinger om Herr Liljekvast i Skumringslandet, og om lille Marit. Spør på biblioteket.

Og lykke til!

Skrevet

Oisann, dette var mye på en gang :( Støtter forslagene over her om å lese barnebøker om døden for å hjelpe barnet ditt å bearbeide tapet. For din del, så håper jeg at du har noen som du kan støtte deg til i denne tiden.

Klem til deg :hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...