Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Her er min: Grønne linser salte sorte store oliven (tyrkiske) mozzarellaost tomat hakket hvitløk hakket purre en neve usaltete peanøtter Anonymous poster hash: 0ea15...abb
Gjest Darwinia:-) Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 (endret) Dytter. Er så dårlig på salater så plukker gjerne opp noen tips. Jeg synes ristede pinjekjerner er knallgodt i salater. Slik som i denne: Grillet kylling Pastaskruer Paprika Selleristang Pinjekjerner Spekeskinke Fileterte appelsinbåter Serveres med karridressing (majones, yoghurt naturell og karri) Endret 11. oktober 2015 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Salat? Det er jo knapt grønnsaker i det dere nevner! Jeg lager ofte denne: Agurk Cherrytomater Rødløk Spinat eller babyleaf mix Hodekål Fetaost Ristede pinjekjerner Anonymous poster hash: f9e31...e1a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Her er min: - Crispsalat - Ruccola - Pinnekjerner - Krutonger - Kylling - Mr lee kyllingnudler - Fetaost - Mais - Rødløk - Krydder og litt olje (bruker gjerne oljen fra fetaosten) NAM! Fått maaaasse skryt av denne Anonymous poster hash: 2f454...8d4
Gjest Darwinia:-) Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Salat? Det er jo knapt grønnsaker i det dere nevner! Jeg lager ofte denne: Agurk Cherrytomater Rødløk Spinat eller babyleaf mix Hodekål Fetaost Ristede pinjekjerner Anonymous poster hash: f9e31...e1a Gud forby at man har litt variasjon over et tema. Du står fritt til å la vær å lage den, men andre kan jo være interessert i forslag på salater som metter litt. Mitt forslag er en middagssalat, ikke alle blir mette av agurk og tomat.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 Verdens beste saltat: Kylling med crispy-duck-krydder (santa maria) Crispy salat Jordbær Mango Avokado Anonymous poster hash: 53e81...9cd
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Salat? Det er jo knapt grønnsaker i det dere nevner! Jeg lager ofte denne: Agurk Cherrytomater Rødløk Spinat eller babyleaf mix Hodekål Fetaost Ristede pinjekjerner Anonymous poster hash: f9e31...e1a Min er en hel rett i seg selv, ikke en salat ved siden av noe annet. Anonymous poster hash: 0ea15...abb
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 Salat? Det er jo knapt grønnsaker i det dere nevner! Jeg lager ofte denne: Agurk Cherrytomater Rødløk Spinat eller babyleaf mix Hodekål Fetaost Ristede pinjekjerner Anonymous poster hash: f9e31...e1a Min er en hel rett i seg selv, ikke en salat ved siden av noe annet. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Men det er jo sant det hun sier. Din salat, HI, inneholder hele to grønnsakstyper. Det er ekstremt lite, uansett måltid. Jeg har mer grønnsaker enn det til frokost... Anonymous poster hash: 32b3d...c0b
Gjest Darwinia:-) Skrevet 11. oktober 2015 #9 Skrevet 11. oktober 2015 (endret) Salat? Det er jo knapt grønnsaker i det dere nevner! Jeg lager ofte denne: Agurk Cherrytomater Rødløk Spinat eller babyleaf mix Hodekål Fetaost Ristede pinjekjerner Anonymous poster hash: f9e31...e1a Min er en hel rett i seg selv, ikke en salat ved siden av noe annet. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Men det er jo sant det hun sier. Din salat, HI, inneholder hele to grønnsakstyper. Det er ekstremt lite, uansett måltid. Jeg har mer grønnsaker enn det til frokost... Anonymous poster hash: 32b3d...c0b Er det ikke mer fornuftig å måle grønnsaker i vekt og ikke antall forskjellige typer? Jeg pleier for eksempel å servere kokt torsk med poteter og kokt gulrot og sellerirot. Da fyller jeg halve tallerken med grønnsaker. Ifølge din logikk er det "utrolig lite grønnsaker". Det gir jo ikke mening. Det står jo ingenting om mengde i HI's innlegg. Kan jo være mye grønnsaker selv om det er få typer. Dessuten, det er helt naturlig at en middagssalat inneholder mye mindre grønnsaker enn en tilbehørsalat. Et fullferdig måltid består jo av 1/3 protein,1/3 karbohydrater og 1/3 grønnsaker. Det samme gjelder jo selv om middagen er en salat. Endret 11. oktober 2015 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #10 Skrevet 11. oktober 2015 Her er min: - Crispsalat - Ruccola - Pinnekjerner - Krutonger - Kylling - Mr lee kyllingnudler - Fetaost - Mais - Rødløk - Krydder og litt olje (bruker gjerne oljen fra fetaosten) NAM! Fått maaaasse skryt av denne Anonymous poster hash: 2f454...8d4 Spennende med nudlene! Serverer du de kalde? Anonymous poster hash: adc7b...06c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #11 Skrevet 11. oktober 2015 Salat? Det er jo knapt grønnsaker i det dere nevner! Jeg lager ofte denne: Agurk Cherrytomater Rødløk Spinat eller babyleaf mix Hodekål Fetaost Ristede pinjekjerner Anonymous poster hash: f9e31...e1a Min er en hel rett i seg selv, ikke en salat ved siden av noe annet. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Men det er jo sant det hun sier. Din salat, HI, inneholder hele to grønnsakstyper. Det er ekstremt lite, uansett måltid. Jeg har mer grønnsaker enn det til frokost... Anonymous poster hash: 32b3d...c0b Tomat, purre, oliven og hvitløk er vel fremdeles fire. Anonymous poster hash: 0ea15...abb
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #12 Skrevet 11. oktober 2015 Salat? Det er jo knapt grønnsaker i det dere nevner! Jeg lager ofte denne: Agurk Cherrytomater Rødløk Spinat eller babyleaf mix Hodekål Fetaost Ristede pinjekjerner Anonymous poster hash: f9e31...e1a Min er en hel rett i seg selv, ikke en salat ved siden av noe annet. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Men det er jo sant det hun sier. Din salat, HI, inneholder hele to grønnsakstyper. Det er ekstremt lite, uansett måltid. Jeg har mer grønnsaker enn det til frokost... Anonymous poster hash: 32b3d...c0b Tomat, purre, oliven og hvitløk er vel fremdeles fire. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Oliven er botanisk sett faktisk en frukt, og dessuten ikke akkurat noe man bør spise for mye av da det er svært kaloririkt, og spesielt ikke når du spesifiserer at du i tillegg bruker salte oliven. LItt er godt og gjør en salat mer spennende, men man kan strengt ikke bruke så mye at det monner særlig ift anbefalt grønnsakmengde. Hvitløk tviler jeg på at du bruker særlig mye av heller, men jeg kan jo selvsagt ta feil og at du bruker 2 hele hvitløk i salaten din. Hvem vet. Så derfor anser jeg tomat og purre som de eneste "reelle" grønnsakene i din rett. Anonymous poster hash: 32b3d...c0b
Optatium Skrevet 11. oktober 2015 #13 Skrevet 11. oktober 2015 Min kyllingsalat: -kyllingfilet med krydder - hjertesalat - ruccola - cherrytomater - agurk - vårløk - avokado - mais - gresskarkjerner - pinjekjerner - peanøtter - reddiker - gjerne mango Serveres med karridressing☺️
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #14 Skrevet 11. oktober 2015 Salat? Det er jo knapt grønnsaker i det dere nevner! Jeg lager ofte denne: Agurk Cherrytomater Rødløk Spinat eller babyleaf mix Hodekål Fetaost Ristede pinjekjerner Anonymous poster hash: f9e31...e1a Min er en hel rett i seg selv, ikke en salat ved siden av noe annet. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Men det er jo sant det hun sier. Din salat, HI, inneholder hele to grønnsakstyper. Det er ekstremt lite, uansett måltid. Jeg har mer grønnsaker enn det til frokost... Anonymous poster hash: 32b3d...c0b Er det ikke mer fornuftig å måle grønnsaker i vekt og ikke antall forskjellige typer? Jeg pleier for eksempel å servere kokt torsk med poteter og kokt gulrot og sellerirot. Da fyller jeg halve tallerken med grønnsaker. Ifølge din logikk er det "utrolig lite grønnsaker". Det gir jo ikke mening. Det står jo ingenting om mengde i HI's innlegg. Kan jo være mye grønnsaker selv om det er få typer. Dessuten, det er helt naturlig at en middagssalat inneholder mye mindre grønnsaker enn en tilbehørsalat. Et fullferdig måltid består jo av 1/3 protein,1/3 karbohydrater og 1/3 grønnsaker. Det samme gjelder jo selv om middagen er en salat. Ja, det har du helt rett i. Nå mente jeg jo faktisk helt spesifikt antall typer grønnsaker jeg da, men det er klart at mengden grønnsaker også teller. Og jeg bruker altså flere typer (for å spesifisere hva jeg faktisk mener) til frokost. En helt vanlig frokost for meg består feks av en brødskive med salatblader, agurk, tomat og avokado samt en eller annen form for pålegg som egg, fisk, kjøttpålegg osv. Jeg blir skuffet om jeg får servert en salat som inneholder så få grønnsaksvarianter, uansett om det er en salat som er hovedrett eller om det er en "sidesalat". Jeg er for øvrig ikke enig i at et fullverdig måltid består av like tredjedeler protein, karbohydrater og grønnsaker. Det er definitivt ikke det jeg lærte da jeg tok kost og ernæring på skolen for å si det sånn. Da lærte vi at fordelingen skulle være halvparten grønnsaker, en fjerdedel protein og en fjerdedel karbohydrater. Anonymous poster hash: 32b3d...c0b
beef sister Skrevet 11. oktober 2015 #15 Skrevet 11. oktober 2015 http://norecipes.com/recipe/tabouleh-recipe/
beef sister Skrevet 11. oktober 2015 #16 Skrevet 11. oktober 2015 http://www.food.com/recipe/moroccan-spiced-couscous-with-fruits-505625 (og denne, men det er ikke akkurat en grønn salat, den heller).
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #17 Skrevet 11. oktober 2015 Super god salat til for eksempel grilling Avokado Rødløk Tomater Skjæres i passende biter, dressing lages og helles over : Sitronsaft Olje Knust hvitløk Salt og pepper ... Anonymous poster hash: a994b...f37
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #18 Skrevet 11. oktober 2015 Quinoa Røyka laks Vårløk Salatblanding Brekkbønner Dampet asperges Med soyasaus med chilli og hvitløk Eller salat med varm chevre, valnøtter, salat, vårløk, rødbeter, honning og eddik Anonymous poster hash: 57893...d43
Gjest Darwinia:-) Skrevet 11. oktober 2015 #19 Skrevet 11. oktober 2015 (endret) Salat? Det er jo knapt grønnsaker i det dere nevner! Jeg lager ofte denne: Agurk Cherrytomater Rødløk Spinat eller babyleaf mix Hodekål Fetaost Ristede pinjekjerner Anonymous poster hash: f9e31...e1a Min er en hel rett i seg selv, ikke en salat ved siden av noe annet. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Men det er jo sant det hun sier. Din salat, HI, inneholder hele to grønnsakstyper. Det er ekstremt lite, uansett måltid. Jeg har mer grønnsaker enn det til frokost... Anonymous poster hash: 32b3d...c0b Tomat, purre, oliven og hvitløk er vel fremdeles fire. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Oliven er botanisk sett faktisk en frukt, og dessuten ikke akkurat noe man bør spise for mye av da det er svært kaloririkt, og spesielt ikke når du spesifiserer at du i tillegg bruker salte oliven. LItt er godt og gjør en salat mer spennende, men man kan strengt ikke bruke så mye at det monner særlig ift anbefalt grønnsakmengde. Hvitløk tviler jeg på at du bruker særlig mye av heller, men jeg kan jo selvsagt ta feil og at du bruker 2 hele hvitløk i salaten din. Hvem vet. Så derfor anser jeg tomat og purre som de eneste "reelle" grønnsakene i din rett. Anonymous poster hash: 32b3d...c0b Tomat er strengt ikke en grønsak det heller hvis du vil flisespikke😜 Forresten ingen problemer å bruke store mengder hvitløk i en salat hvis du baker den først. Bruker to hele hvitløk i min aioli-potetsalat. Smaker nydelig og er ikke sterk i det hele tatt. Endret 11. oktober 2015 av Darwinia:-)
Gjest Darwinia:-) Skrevet 11. oktober 2015 #20 Skrevet 11. oktober 2015 Salat? Det er jo knapt grønnsaker i det dere nevner! Jeg lager ofte denne: Agurk Cherrytomater Rødløk Spinat eller babyleaf mix Hodekål Fetaost Ristede pinjekjerner Anonymous poster hash: f9e31...e1a Min er en hel rett i seg selv, ikke en salat ved siden av noe annet. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Men det er jo sant det hun sier. Din salat, HI, inneholder hele to grønnsakstyper. Det er ekstremt lite, uansett måltid. Jeg har mer grønnsaker enn det til frokost... Anonymous poster hash: 32b3d...c0b Er det ikke mer fornuftig å måle grønnsaker i vekt og ikke antall forskjellige typer? Jeg pleier for eksempel å servere kokt torsk med poteter og kokt gulrot og sellerirot. Da fyller jeg halve tallerken med grønnsaker. Ifølge din logikk er det "utrolig lite grønnsaker". Det gir jo ikke mening. Det står jo ingenting om mengde i HI's innlegg. Kan jo være mye grønnsaker selv om det er få typer. Dessuten, det er helt naturlig at en middagssalat inneholder mye mindre grønnsaker enn en tilbehørsalat. Et fullferdig måltid består jo av 1/3 protein,1/3 karbohydrater og 1/3 grønnsaker. Det samme gjelder jo selv om middagen er en salat. Ja, det har du helt rett i. Nå mente jeg jo faktisk helt spesifikt antall typer grønnsaker jeg da, men det er klart at mengden grønnsaker også teller. Og jeg bruker altså flere typer (for å spesifisere hva jeg faktisk mener) til frokost. En helt vanlig frokost for meg består feks av en brødskive med salatblader, agurk, tomat og avokado samt en eller annen form for pålegg som egg, fisk, kjøttpålegg osv. Jeg blir skuffet om jeg får servert en salat som inneholder så få grønnsaksvarianter, uansett om det er en salat som er hovedrett eller om det er en "sidesalat". Jeg er for øvrig ikke enig i at et fullverdig måltid består av like tredjedeler protein, karbohydrater og grønnsaker. Det er definitivt ikke det jeg lærte da jeg tok kost og ernæring på skolen for å si det sånn. Da lærte vi at fordelingen skulle være halvparten grønnsaker, en fjerdedel protein og en fjerdedel karbohydrater. Anonymous poster hash: 32b3d...c0b Haha, mine "kunnskaper" om ernæring stammer fra heimkunskapen på midten av 90-tallet så der tar du meg lett:-) Takk for oppdatering:-) Godt å se at kosthold-tallerkenen er blitt oppdatert siden den gang. Nå ligner den litt mer det kostholdet jeg satser på. Ikke alltid jeg er like flink da.
sug lut Skrevet 11. oktober 2015 #21 Skrevet 11. oktober 2015 http://www.food.com/recipe/moroccan-spiced-couscous-with-fruits-505625 (og denne, men det er ikke akkurat en grønn salat, den heller). Oooo da bør du passe deg, for salatmoralpolitiet vokter visst over denne tråden.
Iiiiik Skrevet 11. oktober 2015 #22 Skrevet 11. oktober 2015 Det er rart jeg lar meg overraske fortsatt av hva man på DiB kan finne på å "arrestere" folk for! Min favorittsalat som tilbehør til fisk: mango avocado paprika hvitløk chili koriander sitronsaft Og så er jeg glad i pastasalat (uten salat! Unnskyld til kostholdsguruene) kokt pasta, heller over en dressing av litt olje, sitronsaft og timian mens det varmt kyllingbryst stekt hele og deretter delt opp i passe biter avocado cherrytomater rødløk agurk ristete pinjekjerner parmesan i biter
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #23 Skrevet 11. oktober 2015 Min favoritt er superenkel og veldig god! Salat Tomat Agurk Fersken Salatkylling Rømme som dressing. 😍 Anonymous poster hash: 15e34...af4
Hønemor30 Skrevet 12. oktober 2015 #24 Skrevet 12. oktober 2015 Salat? Det er jo knapt grønnsaker i det dere nevner! Jeg lager ofte denne: Agurk Cherrytomater Rødløk Spinat eller babyleaf mix Hodekål Fetaost Ristede pinjekjerner Anonymous poster hash: f9e31...e1a Min er en hel rett i seg selv, ikke en salat ved siden av noe annet. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Men det er jo sant det hun sier. Din salat, HI, inneholder hele to grønnsakstyper. Det er ekstremt lite, uansett måltid. Jeg har mer grønnsaker enn det til frokost... Anonymous poster hash: 32b3d...c0b Tomat, purre, oliven og hvitløk er vel fremdeles fire. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Oliven er botanisk sett faktisk en frukt, og dessuten ikke akkurat noe man bør spise for mye av da det er svært kaloririkt, og spesielt ikke når du spesifiserer at du i tillegg bruker salte oliven. LItt er godt og gjør en salat mer spennende, men man kan strengt ikke bruke så mye at det monner særlig ift anbefalt grønnsakmengde. Hvitløk tviler jeg på at du bruker særlig mye av heller, men jeg kan jo selvsagt ta feil og at du bruker 2 hele hvitløk i salaten din. Hvem vet. Så derfor anser jeg tomat og purre som de eneste "reelle" grønnsakene i din rett. Anonymous poster hash: 32b3d...c0b Tomat er strengt ikke en grønsak det heller hvis du vil flisespikke😜 Forresten ingen problemer å bruke store mengder hvitløk i en salat hvis du baker den først. Bruker to hele hvitløk i min aioli-potetsalat. Smaker nydelig og er ikke sterk i det hele tatt. Oppskrift?? :)
Gjest Darwinia:-) Skrevet 12. oktober 2015 #25 Skrevet 12. oktober 2015 Salat? Det er jo knapt grønnsaker i det dere nevner! Jeg lager ofte denne: Agurk Cherrytomater Rødløk Spinat eller babyleaf mix Hodekål Fetaost Ristede pinjekjerner Anonymous poster hash: f9e31...e1a Min er en hel rett i seg selv, ikke en salat ved siden av noe annet. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Men det er jo sant det hun sier. Din salat, HI, inneholder hele to grønnsakstyper. Det er ekstremt lite, uansett måltid. Jeg har mer grønnsaker enn det til frokost... Anonymous poster hash: 32b3d...c0b Tomat, purre, oliven og hvitløk er vel fremdeles fire. Anonymous poster hash: 0ea15...abb Oliven er botanisk sett faktisk en frukt, og dessuten ikke akkurat noe man bør spise for mye av da det er svært kaloririkt, og spesielt ikke når du spesifiserer at du i tillegg bruker salte oliven. LItt er godt og gjør en salat mer spennende, men man kan strengt ikke bruke så mye at det monner særlig ift anbefalt grønnsakmengde. Hvitløk tviler jeg på at du bruker særlig mye av heller, men jeg kan jo selvsagt ta feil og at du bruker 2 hele hvitløk i salaten din. Hvem vet. Så derfor anser jeg tomat og purre som de eneste "reelle" grønnsakene i din rett. Anonymous poster hash: 32b3d...c0b Tomat er strengt ikke en grønsak det heller hvis du vil flisespikke😜 Forresten ingen problemer å bruke store mengder hvitløk i en salat hvis du baker den først. Bruker to hele hvitløk i min aioli-potetsalat. Smaker nydelig og er ikke sterk i det hele tatt.Oppskrift?? :)Legger ut senere i dag:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå