Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Hei, Jeg har historie med depresjoner, spiseforstyrrelser og angst. Jeg er mye friskere nå, har begynt å jobbe såvidt igjen, men lider av veldig mye slitenhet og har litt angst fremdeles. Jeg har fremdeles vonde tanker, men stort sett så går det greit. Men har spesielt én tanke som er veldig vond og ubehagelig.. Jeg er så redd for at sønnen min på 7år skal dø. Hvis jeg tar bilder, både hvor han er motivet, eller han er i bakgrunnen, og etterpå skal gå igjennom bildene og slette de som ikke ble så brukbare, så klarer jeg ikke å slette noen. Jeg tenker at jeg må beholde hvert eneste bilde, fordi jeg vil trenge å huske hvert eneste lille ansiktsuttrykk hvis han dør. Det er så vondt å tenke sånn. Han er frisk og rask, men likevel har jeg en følelse av at jeg skal miste han til sykdom eller en ulykke. Er det flere som tenker sånn? Anonymous poster hash: 410fb...204
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Ja men så slutt å tenke slik da. Ta kontrollen over tankene dine og livet ditt, og tenk bare positive tanker. Ikke lull deg inn i det negative. Når de negative tankene kommer, så må du være bevisst og bare tillate deg selv å tenke det som er positivt. Du er sjefen over hodet ditt og tankene dine. Anonymous poster hash: 0dca7...58c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Ja men så slutt å tenke slik da. Ta kontrollen over tankene dine og livet ditt, og tenk bare positive tanker. Ikke lull deg inn i det negative. Når de negative tankene kommer, så må du være bevisst og bare tillate deg selv å tenke det som er positivt. Du er sjefen over hodet ditt og tankene dine. Anonymous poster hash: 0dca7...58c Det var et temmelig kunnskapsløst svar. Det er bare vås at man er sjef over tankene sine. Man bør ideelt sett ha en viss kontroll, men det betyr selvsagt ikke at man nødvendigvis har det. HI: Du bør oppsøke profesjonell hjelp for å lære deg å kontrollere disse tankene. Det er ikke lett, men det er fullt mulig. Anonymous poster hash: 8e45a...506
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Hei, Jeg har historie med depresjoner, spiseforstyrrelser og angst. Jeg er mye friskere nå, har begynt å jobbe såvidt igjen, men lider av veldig mye slitenhet og har litt angst fremdeles. Jeg har fremdeles vonde tanker, men stort sett så går det greit. Men har spesielt én tanke som er veldig vond og ubehagelig.. Jeg er så redd for at sønnen min på 7år skal dø. Hvis jeg tar bilder, både hvor han er motivet, eller han er i bakgrunnen, og etterpå skal gå igjennom bildene og slette de som ikke ble så brukbare, så klarer jeg ikke å slette noen. Jeg tenker at jeg må beholde hvert eneste bilde, fordi jeg vil trenge å huske hvert eneste lille ansiktsuttrykk hvis han dør. Det er så vondt å tenke sånn. Han er frisk og rask, men likevel har jeg en følelse av at jeg skal miste han til sykdom eller en ulykke. Er det flere som tenker sånn? Anonymous poster hash: 410fb...204 Kjenner igjen den med bildene, men det var da jeg kun hadde ett barn... Når du har 3 kan du ikke spare på hver vinkel og hvert glimt. Men frykttankene høres ut som en ny variant av det du slet med før, bare nå overført på ham i stedet for deg selv. Søk hjelp! Det skal ikke være sånn. Anonymous poster hash: 4f97e...80b
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Ja men så slutt å tenke slik da. Ta kontrollen over tankene dine og livet ditt, og tenk bare positive tanker. Ikke lull deg inn i det negative. Når de negative tankene kommer, så må du være bevisst og bare tillate deg selv å tenke det som er positivt. Du er sjefen over hodet ditt og tankene dine. Anonymous poster hash: 0dca7...58c Det var et temmelig kunnskapsløst svar. Det er bare vås at man er sjef over tankene sine. Man bør ideelt sett ha en viss kontroll, men det betyr selvsagt ikke at man nødvendigvis har det. HI: Du bør oppsøke profesjonell hjelp for å lære deg å kontrollere disse tankene. Det er ikke lett, men det er fullt mulig. Anonymous poster hash: 8e45a...506 Nei det er overhodet ikke kunnskapsløst. Hvis man ikke er sjef over sine egnr tanker, hvem er sjrfen da? Naboen eller Gud?! Selvsagt er man sjef over egnf tanker. Jeg sier ikke at det er lett ikke å tenke negativt, men man klarer det hvis man jobber med seg selv, evt får hjelp av en psykolog til å jobbe med seg selv. Jeg heier på deg HI. Tøff deg opp, og styr tankene dine til det som er positivt. Det krever hard jobb, og masse viljestyrke og motivasjon. Anonymous poster hash: 0dca7...58c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #6 Skrevet 12. oktober 2015 Ja men så slutt å tenke slik da. Ta kontrollen over tankene dine og livet ditt, og tenk bare positive tanker. Ikke lull deg inn i det negative. Når de negative tankene kommer, så må du være bevisst og bare tillate deg selv å tenke det som er positivt. Du er sjefen over hodet ditt og tankene dine. Anonymous poster hash: 0dca7...58c Det var et temmelig kunnskapsløst svar. Det er bare vås at man er sjef over tankene sine. Man bør ideelt sett ha en viss kontroll, men det betyr selvsagt ikke at man nødvendigvis har det.HI: Du bør oppsøke profesjonell hjelp for å lære deg å kontrollere disse tankene. Det er ikke lett, men det er fullt mulig. Anonymous poster hash: 8e45a...506 Nei det er overhodet ikke kunnskapsløst. Hvis man ikke er sjef over sine egnr tanker, hvem er sjrfen da? Naboen eller Gud?! Selvsagt er man sjef over egnf tanker. Jeg sier ikke at det er lett ikke å tenke negativt, men man klarer det hvis man jobber med seg selv, evt får hjelp av en psykolog til å jobbe med seg selv. Jeg heier på deg HI. Tøff deg opp, og styr tankene dine til det som er positivt. Det krever hard jobb, og masse viljestyrke og motivasjon. Anonymous poster hash: 0dca7...58c Du vet at mennesker med tvangstanker og lignende faktisk har målbare avvik i hjernen? Kan ikke bare "bestemme" seg for å bli frisk, det er like kunnskapsløst som å si at man er herre over egen kropp og derfor kan komme seg over kreft og lignende. Anonymous poster hash: 66c98...f2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå