Gå til innhold

Jeg vil ikke ha en ny mann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk fra mannen min da jeg fant ut at han hadde vært utro. Det begynner å bli en stund siden, og jeg har gått videre med livet mitt. Jeg synes det er så deilig å være alene! Føler intet behov for å treffe en ny mann, forelske meg, ha sex. Akkurat nå føles det som om at jeg kan leve resten av livet uten mann, konsentrere meg om barna mine, gode venner og familie. Er det sært? Og er det flere som meg her?

Anonymous poster hash: df23d...494

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går nok over

Anonymous poster hash: 84d52...0ed

Skrevet

Vi er flere. Vært alene 1 år nå med tre små.

Anonymous poster hash: 9e6f5...f1b

Skrevet

Overhodet ikke sært! Jeg er så innmari takknemlig for å leve livet mitt uten en mann og slik skal det fortsette også. Jeg ble skilt for 7 år siden og har ikke savnet en mann i et sekund  :danse:

Anonymous poster hash: 83fc6...143
Skrevet

Går nok over

Anonymous poster hash: 84d52...0ed

Ja, det kan jo hende... Aldri si aldri. Men etter flere år alene har jeg ikke én gang tenkt at jeg savner en mann.. Det er så godt å få være alene, i fred.

Skrevet

Er på 5 året her, alene. Har vært innom tanken, men faller alltid tilbake på at jeg trives utrolig godt alene.

Og kanskje blir det mindre aktuelt å finne ny jo lenger tid det går. Men har ikke stengt helt av da. Tenker at det vil være fint å treffe noen i godt voksen alder, når barna er nesten voksne selv. For jeg ser ikke for meg å være alene da barna har flyttet ut.

Anonymous poster hash: f406c...c32
Skrevet

Er på 5 året her, alene. Har vært innom tanken, men faller alltid tilbake på at jeg trives utrolig godt alene.

Og kanskje blir det mindre aktuelt å finne ny jo lenger tid det går. Men har ikke stengt helt av da. Tenker at det vil være fint å treffe noen i godt voksen alder, når barna er nesten voksne selv. For jeg ser ikke for meg å være alene da barna har flyttet ut.

Anonymous poster hash: f406c...c32

Dette tenker jeg også på. Hva når barna blir store og ikke trenger meg på samme måten lengere? Da kan det kanskje bli litt ensomt? På den annen side forteller statistikken at jeg vil ha en del venner i samme situasjon. Trives godt i selskap med andre damer, og venninnene mine gir meg den sosiale påfyllen jeg trenger. Har også et nært forhold til familien min, både geografisk og eller. Dessuten en krevende og engasjerende jobb som jeg ser for meg å bruke enda mere tid på når barna blir store. Jeg har visst ikke tid til en mann, ser jeg nå :-) trives for godt alene. Det rare er at jeg hverken savner sex eller kos...

Skrevet

Ja, det er sært å bestemme seg at man aldri skal ha sex og skal leve i sølibat hele livet. Da er man aseksuell hvis man ikke har behov for sex. Ellers er det psykologisk naturlig å ikke ville ta risikoen for å oppleve noe negativt man har opplevd før ved å sette seg i samme situasjon.

Anonymous poster hash: 7c8fe...782
Skrevet

Ja, det er sært å bestemme seg at man aldri skal ha sex og skal leve i sølibat hele livet. Da er man aseksuell hvis man ikke har behov for sex. Ellers er det psykologisk naturlig å ikke ville ta risikoen for å oppleve noe negativt man har opplevd før ved å sette seg i samme situasjon. Anonymous poster hash: 7c8fe...782

Det heter "Jeg synes det er sært". Og det er ikke nødvendigvis å være akseksuell. Man kan være veldig fornøyd med bare å tilfredsstille seg selv. Mange har dessuten mindre sexlyst når man har travle dager, er sliten, småbarnsforeldre og hverdagene flyr avgårde. Man er ikke aseksuell av den grunn.

Tror det er mange som nyter tilværelsen alene når man har vært i et slitsomt forhold. For mange blir det slik at desto lenger de er alene, jo fjernere blir tanken på ny mann i livet. Ganske vanlig det også.

Anonymous poster hash: a4bf8...871

Skrevet

Ja, det er sært å bestemme seg at man aldri skal ha sex og skal leve i sølibat hele livet. Da er man aseksuell hvis man ikke har behov for sex. Ellers er det psykologisk naturlig å ikke ville ta risikoen for å oppleve noe negativt man har opplevd før ved å sette seg i samme situasjon. Anonymous poster hash: 7c8fe...782

Det heter "Jeg synes det er sært". Og det er ikke nødvendigvis å være akseksuell. Man kan være veldig fornøyd med bare å tilfredsstille seg selv. Mange har dessuten mindre sexlyst når man har travle dager, er sliten, småbarnsforeldre og hverdagene flyr avgårde. Man er ikke aseksuell av den grunn.

Tror det er mange som nyter tilværelsen alene når man har vært i et slitsomt forhold. For mange blir det slik at desto lenger de er alene, jo fjernere blir tanken på ny mann i livet. Ganske vanlig det også.

Å være aseksuell er å ikke ha behov for sex med andre. Å bestemme seg at man ikke skal ha sex resten av livet er sært. Man kan fint ha sex selv om man ikke har ny mann i LIVET sitt. Ja, man kan få mindre sexlyst av travle dager, men har man null sexlyst over flere år så er man aseksuell. Å tilfredsstille seg selv i 20-30 år fordi man er redd er bare trist :( Tenk å aldri få oppleve begjær, ordentlig sex og det å tilfredsstille en annen person igjen.

Skrevet

Ja, det er sært å bestemme seg at man aldri skal ha sex og skal leve i sølibat hele livet. Da er man aseksuell hvis man ikke har behov for sex. Ellers er det psykologisk naturlig å ikke ville ta risikoen for å oppleve noe negativt man har opplevd før ved å sette seg i samme situasjon.

Nå er det jo ikke noe jeg har BESTEMT meg for, er bare noe jeg føler..

Tidligere i mitt liv har jeg hatt lyst på sex og nærhet fra en mann, men etter at jeg ble mor har lysten dalt kraftig, ja.

Kan jo hende den kommer tilbake senere i livet? Det rare er at jeg ikke savner det overhodet! Og det er ikke fordi jeg er redd for å bli såret heller. Jeg har bare ikke behov. Kos og nærhet får jeg jo masse av fra barna. Kanskje jeg har blitt aseksuell?

Uansett er jeg utrolig fornøyd med tilværelsen alene, synes jeg lever et godt og meningsfylt liv som mamma/datter/søster/kollega/venninne!

Skrevet

Nå er jeg gift, men dersom det skulle ende med skilsmisse noen gang så skal jeg være alene. Jeg trives så godt alene og jeg orker ikke tanken på styret med mine, dine, våre osv.

Anonymous poster hash: 83dc4...dda
Skrevet

Nå er jeg gift, men dersom det skulle ende med skilsmisse noen gang så skal jeg være alene. Jeg trives så godt alene og jeg orker ikke tanken på styret med mine, dine, våre osv.

Anonymous poster hash: 83dc4...dda

Det er en annen side av saken, ja. Møter man noen så får man jo all bagasjen deres med på kjøpet..

Skrevet

Det heter "Jeg synes det er sært". Og det er ikke nødvendigvis å være akseksuell. Man kan være veldig fornøyd med bare å tilfredsstille seg selv. Mange har dessuten mindre sexlyst når man har travle dager, er sliten, småbarnsforeldre og hverdagene flyr avgårde. Man er ikke aseksuell av den grunn.Tror det er mange som nyter tilværelsen alene når man har vært i et slitsomt forhold. For mange blir det slik at desto lenger de er alene, jo fjernere blir tanken på ny mann i livet. Ganske vanlig det også.Anonymous poster hash: a4bf8...871

Å være aseksuell er å ikke ha behov for sex med andre. Å bestemme seg at man ikke skal ha sex resten av livet er sært. Man kan fint ha sex selv om man ikke har ny mann i LIVET sitt. Ja, man kan få mindre sexlyst av travle dager, men har man null sexlyst over flere år så er man aseksuell. Å tilfredsstille seg selv i 20-30 år fordi man er redd er bare trist :( Tenk å aldri få oppleve begjær, ordentlig sex og det å tilfredsstille en annen person igjen. Anonymous poster hash: 7c8fe...782

Å være aseksuell er å ikke ha seksuelle følelser. Man kan godt ha seksuelle følelser uten å ha behov for sex med en annen person. Du synes det er sært å bestemme seg for at man ikke skal ha sex resten av livet. Dessuten er det som hun sier ikke noe hun har bestemt seg for, men slik hun føler det nå. Dette kan endre seg, men det vet man jo ikke. Å føle det slik er ikke sært, selv om du synes det virker rart.

For deg er det utenkelig å ikke oppleve begjær og sex, men for mange føles det ikke som noe tap på grunn av den livssituasjonen de er i. Synes ikke du skal dømme noen på bakgrunn av dine egne følelser. Vi er forskjellige ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Å være aseksuell er å ikke ha behov for sex med andre. Å bestemme seg at man ikke skal ha sex resten av livet er sært. Man kan fint ha sex selv om man ikke har ny mann i LIVET sitt. Ja, man kan få mindre sexlyst av travle dager, men har man null sexlyst over flere år så er man aseksuell. Å tilfredsstille seg selv i 20-30 år fordi man er redd er bare trist :( Tenk å aldri få oppleve begjær, ordentlig sex og det å tilfredsstille en annen person igjen.

Å være aseksuell er IKKE det du beskriver.

Skrevet

Jeg skal være alene til barna blir store. Når de har flyttet ut kan jeg vurdere å møte en å bli gammel med. Men barna først.

Anonymous poster hash: b14c4...f1e

Skrevet

Overhodet ikke sært å føle det sånn, nei. Det gjorde jeg også. Jeg var bare lettet over å slippe alle de vanskelige følelsene som fulgte med et forhold, og over å kunne kosentrere meg om jobben min, barna mine og venninnene mine. Så dukket en flott mann opp likevel, selv om jeg overhodet ikke "lette" etter ham. Vi bor smmen nå, men jeg tror det var alfa og omega for det nye forholdet at det oppsto kun fordi vi likte hverandre, ikke fordi jeg prøvde å finne en som kunne fylle et tomrom.

Anonymous poster hash: 1bb40...b62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...