Gå til innhold

Dagens ilandsproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette irriterer meg i dag: skal betale i kassa på matbutikker, han i kassa sender varer på rullebåndet. Aviser, frukt og bakverk sendes ned og knuses sv melkepakker og brusflasker. Hva er vitsen? Det er jo bare å skyve like ting litt til side?

Folk som ikke bruker blinklys. Tror de vi andre er synsk, eller?

Andre som har slike 'små' problemer?

Endret av aanonym
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter alltid de tyngste tingene først, problem løst.

Verre med blinklys.

Anonymous poster hash: fc3af...dac

Skrevet

Dette irriterer meg i dag: skal betale i kassa på matbutikker, han i kassa sender varer på rullebåndet. Aviser, frukt og bakverk sendes ned og knuses sv melkepakker og brusflasker. Hva er vitsen? Det er jo bare å skyve like ting litt til side?

Jeg har utviklet en egen metode der mel, juice, melk, kålhoder, ost, vaskepulver, syltetøysglass, hermetikk og andre tunge ting tar turen først. Så følger leverpostei, spekepølse, tannbørster og mer hardføre småting, samt uknuselige ting som dopapir, servietter, strømper, aviser etc. Til slutt: yoghurt, tomater, druer, basilikum i potte osv. Lærer opp ungene til det samme. Så gøy, så gøy!

Anonymous poster hash: 9397e...884

Skrevet

Men her må du jo tenke litt selv. Vær bevisst på rekkefølgen av varene de legger på båndet så er problemet løst!

Anonymous poster hash: 8940c...5cb

Skrevet

Herlighet, hva med å tenke selv?? Trodde alle la det tunge tingene først på båndet? Skal den ansatte sitte og analysere varene dine først da mener du? Herlighet

Anonymous poster hash: 0a00b...bd6

Skrevet

Enig med de andre angående matvarene. Sett det tyngste på båndet først. Jeg har selv jobbet på matbutikk og prøvde å passe på at varene ikke ble skvist, men det var ikke så lett da vi hadde et stort skap over hodet som sto i veien.

Manglende bruk av blinklys er utrolig irriterende. Eller når de blinker etter at de har begynt å svinge, hva er vitsen med det?!

Og når folk kjører under fartsgrensen, men når det kommer forbikjøringsfelt så gasser de på så man ikke kommer forbi for så å bremse ned igjen.

Anonymous poster hash: a335b...f37

Skrevet

Hvis man handler mye er det ikke alltid lett å få tak i de tyngste tingene først fordi de står i bunn av vogna

Anonymous poster hash: f8814...a86

Skrevet

Hvis man handler mye er det ikke alltid lett å få tak i de tyngste tingene først fordi de står i bunn av vogna

Anonymous poster hash: f8814...a86

Mao du gidder ikke å gjøre en innsats for at varene ikke skal bli klemt, men den som sitter i kassa han må gjøre det fordi du ikke gidder? Hmmm...du er en smule lat og navlebeskuende! 

Anonymous poster hash: 98ccb...271

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg prøver å sortere allerede i handlevogna. Hadde fått spunk om jeg la ting i feil rekkefølge på båndet.

Men det jeg _virkelig_ irriterer meg over, er folk med fulle handlevogner som står og "tenker" for hver ting de legger på båndet...står der med hånda nedi vogna og liksom nøler for hver ting. Flytter litt rundt på varene og vurderer hva de skal ta nå (for Guds skyld, man vet jo at store colaflasker trumfer druene i posen der!). Men så kommer det som irriterer: Til tross for denne aktsomheten og tidsbruken, så legger de LIKEVEL (sakte og nøye utvalgt) potetgullposen før melkepakkene, basilikumpotta før firepakningen med Cola osv. Ikke bare en eller to ganger...men null system! Hva Er det de står og vurderer da?!

Ja, jeg hater å stå i kø bak folk som tar seg god tid. Får spasmer.

Skrevet

Irriterer meg over folk i butikken som kommer til kassa og som tydeligvis der og da kommer på at "Oi, jeg må betale!", for så å begynne og lete etter lommeboka.

Eller folk som står i kø på spisesteder i flere minutter med menyen foran seg, men ikke begynner å tenke på hva de skal ha før de kommer frem til kassa.

Anonymous poster hash: 5c5ac...fc2

Skrevet

Irriterer meg over folk i butikken som kommer til kassa og som tydeligvis der og da kommer på at "Oi, jeg må betale!", for så å begynne og lete etter lommeboka.

Eller folk som står i kø på spisesteder i flere minutter med menyen foran seg, men ikke begynner å tenke på hva de skal ha før de kommer frem til kassa.

Anonymous poster hash: 5c5ac...fc2

Åh, så enig!!! Grrr😡😡😡

Anonymous poster hash: e4882...444

Skrevet

Jeg jobber i butikk og prøver å skyve unna ting som ikke tåler så nye, men hvis du har all melken og brusrn og partypacks med øl sist, har jeg ikke plass til alt det følsomme på siden.

Min frustrasjon er for de som alltid legger chips først, gjerne 4-5 poser, deretter 2 6-packs med pepsi max. Nesten umulig å unngå knuste chips.

Anonymous poster hash: 1f0b3...1e5

Skrevet

Jeg, for min del, irriterer meg mer over de i kassa som stopper båndet hele tiden, slik at jeg ikke får pakket varene mine mens han/hun skanner dem.

Jeg handler nemlig mye på lørdager (vi snakker ordentlig full handlevogn altså), og er av de som faktisk har en plan med hvordan jeg setter varene i vogna og ikke minst hvordan jeg setter dem på båndet.

Så mine ilamdsproblemer i samme situasjon er:

-kassafolk som er for treige til å sende varer ned, altså stopper båndet

-kassafolk som setter brusflasker og melke/juicekartonger stående på båndet

-andre kunder som er treige med å pakke varene sine, står å kikker dumt på den som sitter i kassa i stedet for å begynne å pakke varene sine mens de blir skannet

-andre kunder som insisterer på å enten sette kundevogna si i veien for den andre pakkeplassen ved enden av båndet, ELLER lar de ferdigpakkede posene sine stå over hele bretter bak, slik at det ikke er plass til nestemann som skal pakke ved siden av. Gjerne gjør de begge deler samtidig. 😑

-folk som bruker evigheter på å betale

Ja... I det hele tatt. Mye å irritere seg over i matbutikken. Har en del ting som irriterer inne i butikken også jeg, når der gjelder andre kunder. 😂😂

Anonymous poster hash: 9f618...91b

Skrevet

Jeg jobber selv i butikk og legger alltid chips, avokado ol på siden slik at brus ol ikke skal knuse/mose andre matvarer.

Det som irritere meg er alle de som må studere kviteringen NØYE før de begynner og pakke varene sine. Å etter at de har studert kviteringen sin så brlyter de seg gjennom køen for så og påstå at gulerøttene er slått inn til feil pris. Noe det ikke er for kunden så selvsagt på løk eller agurk..

Skrevet

I matbutikken irriterer jeg meg over de som bare har to, tre varer, men når disse er slått inn og mennesket i kassa forlanger penger kommer de på at nei, oisann, de glemte visst at de også skulle ha... Og så rusler de avgårde for å hente en liter melk eller noe. Og tar seg goood tid. Og så kommer de gjerne på at de skal jo ha en ting til også, hva var nå det igjen? Etter en lengre tenkepause kommer de på det, og tusler i vei for å hente en pakke salami. Hva med å handle ferdig FØR man går til kassa?

I trafikken irriterer jeg meg over de som kjører som villmenn og tråkler seg framover i køen, gjerne presser seg forbi på strekninger der det ikke er god nok sikt til å kjøre forbi. Eller som jeg opplevde senest på fredag, en tulling på motorveien som kjørte i sikksakk mellom høyre og venstre felt og nesten kjørte på flere andre biler. Det verste er at de setter både eget og andres liv i fare, og vinner nesten ikke noe på det. Vi ble forbikjørt av idioten to ganger, for han (?) hadde stoppet på en bensinstasjon og dermed tapt alle de tre minuttene han hadde vunnet på grisekjøringen sin.

Skrevet

I trafikken irriterer jeg meg over de som kjører på nåla eller ti under fartsgrensa.

De som hiver seg ut foran meg i kryss selv om det ikke kommer noen bak meg.

Syklister i veibanen.

Mopedbiler.

Anonymous poster hash: 99667...6bc

Skrevet

Jeg synes nok den som handler selv må ta ansvar for å sende de "lettknuselige" tingene ned båndet til slutt - det får være grenser for hva de ansatte skal få ansvar for. Men det irriterer meg når de håndterer friske urter som om de skulle være melkekartonger, og halvparten av stilkene brekker før man en gang har betalt den.

Anonymous poster hash: 82519...cb4
Skrevet

Det første "problemet" ditt har du selv skyld i. Du setter selvsagt de tyngste varene først. Har du så mye i vogna at det ikke går, så ber du om poser og pakker det som kommer først mens kassamennesket slår inn resten av varene.

Blinklys ser ut til å være ekstrautstyr særlig på dyrere biler. Dessverre er det nå slik at det nesten er en "menneskerett" å ha førerkort og at en del tror de faktisk sitter i sofaen og ikke bruker et dødlig våpen på oppi et halvt tonn.

Anonymous poster hash: 62b37...346

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...