Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 Det er ganske mange av dem. Er gravid og har hele svangerskapet tart sprøyter 2 ganger daglig, tross sprøyteskrekk. Det er smertefulle injeksjoner, siden hele magen er et stort arr omtrent. Jeg er like redd enda. Men det er utallige folk som bare antar at jeg ikke har sprøyteskrekk lenger. De tenker seg ikke at jeg har det fælt hver eneste dag. Tenker du sånn? For meg går ikke sprøyteskrekken over jo flere sprøyter jeg tar, tvert imot. Anonymous poster hash: df96a...076
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 For min del hjelper eksponering, men det tar lang lang tid. bare eksponering funker ikke, men jeg må også bruke mye energi på å endre tankegangen. Det går i sneglefart; men likevel ser jeg små resultater. Anonymous poster hash: fdf50...dd0
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg har hatt sterk panikkangst. Eneste som hjalp var samtaler hos psykolog. Han maste om at jeg skulle oppsøke situasjoner som trigget angsten, men det hjalp ikke. Hjalp kun å ha ukentlige samtaler. Er i dag angstfri. 😍❤️ Anonymous poster hash: d5ec1...a1b
Gjest Muji81 Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Eksponering hjelper bare hvis en opplever en viss grad av mestring underveis og etterpå. Hvis det er like jævlig hver dag så kan angsten holde seg like sterk den.. Å snakke om noe skummelt kan også være eksponering
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #5 Skrevet 10. oktober 2015 Vel..for hver gang jeg møter en edderkopp så blir angsten sterkere.. så nei, det tror jeg ikke på. Anonymous poster hash: de9ae...286
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg har sosial angst, og de gangene jeg utsetter meg for mye sosialt i perioder, så blir den bare sterkere. Fordi jeg ikke mestrer sånne situasjoner i det hele tatt, og dermed fått bekreftet at det er noe å være redd for. Har også mild sprøyeskrekk og har vært gjennom ivf. Det ble mange sprøyter og blodprøver, men egguttaket toppet det hele, det var virkelig ille, men jeg holdt det ut fordi jeg måtte. Ved blodprøven en time etterpå svimte jeg av, da hadde jeg tydeligvis fått nok. Anonymous poster hash: bce54...eb9
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg har også sosial angst, men er jo ute blandt folk hver dag. Hjelper jo ingenting.. Blir ikke bedre av å presse meg til forskjellige situasjoner, blir faktisk verre! Anonymous poster hash: 65de8...e34
Mandala Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 Hvis sprøytene faktisk er smertefulle så har du vel ikke generell angst mot sprøyter,men du opplever smertefulle sprøyter hver dag. Det da forskjell. Angst er jo som regel å være redd for ting som til en viss grad er urimelig å være redd for. Og da hjelper gjerne eksponering så man ser at tanken på hendelsen er verre enn selve hendelsen. Men om jeg er redd for å bli slått hver eneste dag, som jeg hypotetisk blir, så sier det seg selv at den "angsten" aldri forsvinner. Jeg får jo vondt helt på ekte.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #9 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg har sosial angst. Har utsatt meg for slike situasjoner om og om igjen i maaaange år. Jeg synes det fortsatt er like jævlig. Men har begynt på Effexor, og DET har virkelig hjulpet meg. Anonymous poster hash: a17de...65f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #10 Skrevet 11. oktober 2015 Det er nå litt ymse. Jeg har hatt sterk edderkoppangst, men det er blitt bedre. Jeg har gått fra å ikke på to døgn om jeg fant en edderkopp innendørs her hjemme, til å la edderkopper sitte i hjørnet på stuen helt i ro. Der er det ren eksponering som har hjulpet, og det har tatt flere år. Angst mot telefoner, folk og det å gjøre praktiske ting mens folk ser på blir bare et kaos om jeg eksponerer meg. Det blir hverken verre eller bedre, men er helt ille når jeg utsettes for det. Men, jeg har lært meg mestringsstrategier, og DET hjelper. Ingen vidunderkur, men det går bedre når jeg står i det. Har prøvd eksponering og terapi, men det eneste som virkelig hjelper er å dope meg halvveis ned. Aner ikke hvordan jeg skal bli kvitt det der, men edderkoppene får hvert fall leve i frem Anonymous poster hash: 0617d...e10
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #11 Skrevet 11. oktober 2015 Eksponeringsterapi bør vel skje under kontrollerte former, ved hjelp av noen som kan det. Da tror jeg det kam hjelpe de fleste. Men å tro at om man bare oppsøker situasjonen gang på gang uten hjelp av en opplært terapaut, så tror jeg at det kan gjøre mer skade enn gode. Anonymous poster hash: 05813...ac7
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #12 Skrevet 11. oktober 2015 Å eksponere seg mot angsten helt alene tenker jeg at ikke vil hjelpe. Men eksponeringsterapi hos en psykolog har jeg inntrykk av at de fleste blir mye bedre av hvis de er motiverte. Anonymous poster hash: 05a05...02f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå