Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 Vi har alltid slitt med å få datteren vår til å sove. Det er utrolig mye uro og skrik. Nå er det blitt helt umulig og vi bruker fort to timer på legging. Jeg er helt utslitt og vet ikke hvor mye mer jeg klarer. Hun roer seg ikke alene, ikke på armen, ikke i vugge, ikke hos far, ikke hos meg, ikke i noen stilling, hun tar ikke smokk, hun sovner ikke ved puppen.. Hva skal vi gjøre? Vi legger alltid når hun viser tegn til å være trøtt. Hun er litt enklere på dagtid, men sover kort tid om gangen. Hun sover i korte perioder gjennom natten og er gjerne våken 2-3 timer. Er så sliten. Hun er 5 mnd og det har vært slik omtrent siden fødsel. Anonymous poster hash: a90c3...cba
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 Dette er sikkert ikke en trøst, men det går over. Hos oss tok det nesten 2 år med faste rutiner hver kveld, men nå bruker vi bare 30 min, og hun sover hele natta. Vi har bare insett at hun ikke liker å sove, og at hun heller ikke trenger så mye søvn som mange andre. Nå er hun 2,5 år, sover i overkant av 10 timer i døgnet, og det er passe for henne. Anonymous poster hash: 96dad...80e
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Dette er sikkert ikke en trøst, men det går over. Hos oss tok det nesten 2 år med faste rutiner hver kveld, men nå bruker vi bare 30 min, og hun sover hele natta. Vi har bare insett at hun ikke liker å sove, og at hun heller ikke trenger så mye søvn som mange andre. Nå er hun 2,5 år, sover i overkant av 10 timer i døgnet, og det er passe for henne. Anonymous poster hash: 96dad...80e Men hva skal vi gjøre med legging om kvelden? Hun bare hyler på armen, i sengen, ved puppen, ved stell og sutrer som bare det hvis vi gir opp og lar henne være i stua med oss. Jeg kan ikke legge meg sammen med henne heller. Anonymous poster hash: a90c3...cba
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Eg låg i lag med jenta vår for at ho skulle sovne leeenge. Ho sovna oftast på puppen etterkvart, så fekk eg flytta meg etterkvart...var 1,5 år før ho lærte å sovna sjølv. No er ho 2,5 og sovnar på eit blunk. Men det har tatt tid! Og vi begynte tidleg å begrensa den siste duppen på ettermiddagen, ho tegn ikkje mykje søvn no heller. Har ikkje fasiten for dykk, men ville ikkje gitt opp og tatt ho inn i stova. Det er berre forvirrande, betre å heller vera tålmodig ei stund og vera i lag med ho til ho søv. Lukke til, det blir betre! Anonymous poster hash: b0cef...e21
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #5 Skrevet 10. oktober 2015 Dette er sikkert ikke en trøst, men det går over. Hos oss tok det nesten 2 år med faste rutiner hver kveld, men nå bruker vi bare 30 min, og hun sover hele natta. Vi har bare insett at hun ikke liker å sove, og at hun heller ikke trenger så mye søvn som mange andre. Nå er hun 2,5 år, sover i overkant av 10 timer i døgnet, og det er passe for henne. Anonymous poster hash: 96dad...80e Men hva skal vi gjøre med legging om kvelden? Hun bare hyler på armen, i sengen, ved puppen, ved stell og sutrer som bare det hvis vi gir opp og lar henne være i stua med oss. Jeg kan ikke legge meg sammen med henne heller. Anonymous poster hash: a90c3...cba Vi la oss sammen med barnet når hun var rundt den alderen. Hadde en regel, har vi først gått inn på soverommet for å legge oss, så kommer ikke barnet ut i stua osv igjen. Vi lå kjapt 3 timer i sengen vår, med barnet i sprinkelseng som var åpen inn mot sengen vår. Hun fikk pupp, trøst og ble strøket på, men ikke pokker om hun fikk lov til å stå opp 😉 Det var kvelder hvor jeg var på soverommet fra kl 19:30 til dagen etter. Anonymous poster hash: 96dad...80e
Mamma til 2 søte Skrevet 10. oktober 2015 #6 Skrevet 10. oktober 2015 Kan hun ha vondt? Sjelden en baby ikke roer seg ved puppen... Dramatisk fødsel? Kan ha låsninger noen plass? Hvis det bare er skriking, er det jo ett eller annet som plager ungen...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #7 Skrevet 10. oktober 2015 Min var slik på den alderen. Til slutt fant jeg ut at hun var overtrøtt og alt av stimuli var ubehagelig. Det fungerte å ha det mørkt på rommet legge henne på siden i senga og støtte henne med hånda til hun roet seg. Det var litt skriking (ikke hysterisk da tok vi henne opp og trøstet) men det fungerte. Noen ganger likte hun at jeg sang for henne og andre ganger ville hun ha det stille. I tillegg begynte vi å bade henne hver kveld og masserte henne med olje. Da ble hun veldig rolig og mer klar for å sove. Anonymous poster hash: 31804...abc
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #8 Skrevet 10. oktober 2015 Skulle gjerne lagt meg med henne, men det går ikke for hun hyler seg blå uansett. Jeg har gått to timer på soverommet i mørket uten nytte. Hun har vært hos lege og fysioterapeut. Ligger hun ved puppen overspiser hun. Jeg har gitt opp de siste kveldene fordi hun hyler og hyler, nekter at pappa tar over. Jeg har nesten ikke sovet på fem måneder så å gi opp virker som eneste mulige utvei. Anonymous poster hash: a90c3...cba
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #9 Skrevet 10. oktober 2015 Kan hun ha vondt? Sjelden en baby ikke roer seg ved puppen... Dramatisk fødsel? Kan ha låsninger noen plass? Hvis det bare er skriking, er det jo ett eller annet som plager ungen... Hun har vært hos fysioterapeut flere ganger og er mye bedre i ryggen. Det virker som hun plages siden hun hyler, men hun har vært masse hos lege. Anonymous poster hash: a90c3...cba
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #10 Skrevet 10. oktober 2015 Min var slik på den alderen. Til slutt fant jeg ut at hun var overtrøtt og alt av stimuli var ubehagelig. Det fungerte å ha det mørkt på rommet legge henne på siden i senga og støtte henne med hånda til hun roet seg. Det var litt skriking (ikke hysterisk da tok vi henne opp og trøstet) men det fungerte. Noen ganger likte hun at jeg sang for henne og andre ganger ville hun ha det stille. I tillegg begynte vi å bade henne hver kveld og masserte henne med olje. Da ble hun veldig rolig og mer klar for å sove. Anonymous poster hash: 31804...abc Vi har prøvd dette og det er hyling til hun mister pusten så fort hun treffer madrassen. Anonymous poster hash: a90c3...cba
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #11 Skrevet 10. oktober 2015 Kan hun ha vondt? Sjelden en baby ikke roer seg ved puppen... Dramatisk fødsel? Kan ha låsninger noen plass? Hvis det bare er skriking, er det jo ett eller annet som plager ungen... Svarte deg lenger opp. Anonymous poster hash: a90c3...cba
Mamma til 2 søte Skrevet 10. oktober 2015 #12 Skrevet 10. oktober 2015 (endret) Kan hun ha vondt? Sjelden en baby ikke roer seg ved puppen... Dramatisk fødsel? Kan ha låsninger noen plass? Hvis det bare er skriking, er det jo ett eller annet som plager ungen...Svarte deg lenger opp. Anonymous poster hash: a90c3...cba Vet ikke hva som skjedde ☺Får håpe det blir bedre etterhvert, det går seg som regel til det meste☺ Endret 10. oktober 2015 av Mamma til 2 søte
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #13 Skrevet 10. oktober 2015 Kan hun ha vondt? Sjelden en baby ikke roer seg ved puppen... Dramatisk fødsel? Kan ha låsninger noen plass? Hvis det bare er skriking, er det jo ett eller annet som plager ungen...Svarte deg lenger opp. Anonymous poster hash: a90c3...cba Vet ikke hva som skjedde ☺Får håpe det blir bedre etterhvert, det går seg som regel til det meste☺ Takk. Det regner jeg også med. Jeg er bare redd for å ikke holde ut til det blir bedre Anonymous poster hash: a90c3...cba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå