Gå til innhold

Dere som opplevde brudd da barn(a) var under tre år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det med samvær? Hva slags råd fikk dere på mekling?

Og hva sa dere til barna i prosessen? Hvordan forklarte dere det som skulle skje?

Anonymous poster hash: e4a39...654

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Skrevet

Min yngste er 3 1/2 år. Vi har 50/50 med noen tilpasninger. Vi har I utgangspunktet annenhver uke, men den som ikke har barna følger opp fritidsaktiviteter og vi treffes iblant I helgene. Det går sjelden mer enn to dager uten at jeg ser barna. På familievernkontoret ble vi fortalt at det er viktigere med hyppig kontakt enn lange samvær..

Anonymous poster hash: ef88e...7da

Skrevet

Det er noen år siden nå, så husker ikke sånn ordrett hva vi sa til barna. Men vi fortalte at mamma og pappa ikke var kjærester lengre og at vi ikke skulle bo sammen lengre. Har alltid hatt fokus på å ikke snakke dårlig om hverandre til barna.

Husker vi ble sterkt frarådet en 50/50 ordning. Det var i grunn ikke aktuelt heller, men de poengterte likevel at det ikke var anbefalt.

Nå var det faren som flytta fra oss, og det har aldri vært spørsmål om hvor ungene skal bo fast. Han var inneforstådt med det at han flyttet fra oss og måtte ha samvær med barna. Mengden samvær har vi vært, og er fortsatt ikke enige om, men vi gjør det beste ut av det. Noen år eldre og mindre interessert i krangel/diskusjon, så han får stort sett ha samvær når det passer han. Noe som er mye mindre enn ønskelig fra min side.

Anonymous poster hash: b1fd8...ce1

Skrevet

Jenta mi var 2 år, så jeg sa vel ikke mye. Hun forsto jo ikke likevel.. Første 6 mnd hadde han lite samvær grunnet manglende bosted. Etter det nekta han. Ble litt mer når hun nærmet seg 3 år.

Anonymous poster hash: 71154...d85

Skrevet

Takk for svar. Blir takknemlig for flere.

Gjest Antarctica
Skrevet

FVK var ganske tydelig på at 50/50 ikke var gunstig (hadde en toåring og en treåring).

Skrevet

Venninne min var igjennom rettsak om barnefordeling og der var døtrene 6 år og minste 2 år og 9 mnd. Sakkyndig som har pratet med alle parter har sagt i retten at det ikke skal gå mer enn 5 dager mellom hver gang den ser begge foreldrene sine.

Fra 3 år kunne det være 50-50 og det ble også dømt i retten nå etter noen mnd med midlertidig før minste ble 3 år.

Anonymous poster hash: 72f1d...ba6

Skrevet

min er 3 i februar, ble slutt mellom meg og hans fra for snart 1 år siden.

Han ser han engang i uka,mens de på familievernskontoret mente han kunne være hos faren en dag i uka og anhver helg,men det gikk jeg ikke med på. Han var jo bare 20mnd når det skjedde så var ikke så lett og forklare et så lite barn det,men sa at pappa flyttet ut og at vi ikke skulle være kjærester mer,han forsto ikke så mye av det, men spurte mye etter pappan, men nå vet han at pappa har ny samboer og at han skal få en lillesøster i februar

Skrevet

Ettersom far ikke hadde bosted (bodde på jobben), foreslo jeg at jeg skulle ha 100% inntil far hadde fått bolig. Far var enig, mekler var enig. Nå, 4 år etter, har far fortsatt ikke bolig, han mener han ikke har behov for det siden han likevel alltid er på jobb. Har postadresse hos foreldrene, og er hos dem når han en sjelden gang tar seg fri. Så jeg har fortsatt 100%, regner ikke med det vil endre seg med det første. Barna ser ham 1-2 ganger per år.

Anonymous poster hash: 728ff...c87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...