Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 Hei jeg har en lekasje i hjerteklaffen som holdes et øye med. Den siste tiden har jeg vært ekstra tungpust, blir klam og uvel ved aktivitet, har brystsmerter som kjennes både i brystet og mellom skulderblad og jeg får smerter i armene, spesielt ut i fingrene. En strålende klemmende smerte. Har hatt 24 timers ekg for to uker siden og da hadde jeg veldig høy puls. Også om natten. Det spratt opp og ned hele dagen og natten. Dosen på selo sok ble satt opp. De siste dagene har jeg følt meg verre. Kontaktet lege igjen som så på meg som et spørsmålstegn. Lurte litt på hva jeg gjorde der. Mente det var psykisk. Han lyttet på hjertet, men hørte ikke noe unormalt. Jeg har tidligere fått beskjed om å melde i fra hvis jeg opplever ubehag pga hjerteklaffen. For da burde det bli tatt ny ultralyd for å sjekke om lekkasjen er blitt større. Kan jeg kreve å bli sendt på ultralyd? Noen som vet om symptomene høres ut som hjerteklaff relatert? Anonymous poster hash: 52e30...bf2
Gustav Klitt Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 Det kan være klaffen, eller det kan være doseøkingen, eller det kan være begge deler. Hvis du beskrev det til legen som du gjorde her, synes jeg legen din høres sløv ut. Går det an for deg å ta kontakt med sykehuset direkte?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Det kan være klaffen, eller det kan være doseøkingen, eller det kan være begge deler. Hvis du beskrev det til legen som du gjorde her, synes jeg legen din høres sløv ut. Går det an for deg å ta kontakt med sykehuset direkte? Det gjør det kanskje. Men vi bor noen timer unna sykehuset. Så tror de vil foretrekke henvisning. Var jo uvel før økningen av doseringen også. Derfor gikk jeg med 24 timers ekg. Føler formen blir verre og verre. Anonymous poster hash: 52e30...bf2
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Hadde ikke gamblet. Ring sykehuset (der du var på undersøkelse) eller legevakt. Får du ikke respons - 113. Anonymous poster hash: 83f11...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå