Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 Crp på 25, så ikke veldig høy. Ikke veldig høy feber heller. Men han har siden i går ettermiddag bare fått i seg mellom 65- 95 ml. mme pr. måltid, mot 135 ml. som er vanlig for han. Så lenge han drikker litt til hvert måltid, vil det være fare for dehydrering da? Prøver å få i han litt sviskesaft/vann ved side av men han vil ikke ha noe av det. Skal ta kontakt med legevakten ved forverring. Men over hvor mange dager er det "greit" at han ikke spiser som han pleier? Jeg syns jo han er så liten.. Men de takler vel feber og slikt greit. Anonymous poster hash: 318ef...760
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Den til morgenen i dag var godt våt. Hatt en våt bleie etter det også, samt at han har tisset bittelitt ved 2 bleieskift. Anonymous poster hash: 318ef...760
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Se Serepta over. Bleiene skal være våte. Anonymous poster hash: f5dbe...757
Serepta Skrevet 10. oktober 2015 #5 Skrevet 10. oktober 2015 Så lenge bleiene er våte er det ikke noen stor fare. Men ha svært lav terskel for å kontake legevakt om han blir verre eller drikker enda mindre. God bedring
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #6 Skrevet 10. oktober 2015 Så lenge han tisser og får i seg litt til hvert måltid ville jeg ikke vært bekymret for dehydrering. Hvor høy er tempen? Fortsett å gi litt vann utenom måltider, klarer han å få i seg litt hver gang er det bra. Gir han grei kontakt? Er han unormalt slapp og sløv når han er våken?Ville sett det an til over helgen, og spiser han fortsatt lite så ta kontakt med fastlegen eller helsestasjonen. Ta kontakt med legevakten i løpet av helgen dersom bleiene er HELT tørre, eller om han plutselig blir veldig slapp og gir dårlig kontakt. Hilsen legevaktsoperatør Anonymous poster hash: c2edc...594
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #7 Skrevet 10. oktober 2015 sykdom hos små barn er alltid værst for foreldrene vær obs på våte bleier, tilby drikke og mat ofte, regulerer kroppstemperatur.. men når man er bekymret er det bare å ta kontakt med helsevesenet for vurdering, men stort sett er barn kjempe robuste Anonymous poster hash: 0d563...bf0
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #8 Skrevet 10. oktober 2015 Takk for svarene! Ja bleiene er foreløpig greit våte. Han er bra med men litt mer sutrete og utilpass. Men får et smil i ny og ne ☺ Tempen har vært oppe på 38,5, så ikke veldig høy. Men han føler seg tydelig utilpass. Godt forkjøla, så er nok derfor. Da skal jeg passe på at jeg forsøker med litt vann etter hvert måltid også. Takk igjen! Anonymous poster hash: 318ef...760
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå