Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 gravid. Ville du fjernet det? Hypotetisk og muligens uetisk problemstilling, men jeg lurer en dog. Anonymous poster hash: 46f37...c46
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 Det er helt umulig for meg å svare på så lenge jeg aldri har opplevd å havne i denne situasjonen, men jeg har et par bekjente som har opplevd det hvor den ene valgte å beholde og den andre ikke. Ingen reagerer likt og jeg tror det er umulig å svare på for noen som ikke har opplevd det. Anonymous poster hash: 5aa7a...e84
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Det måtte bli abort, selv om jeg i utgangspunktet ikke tenker abort er noe for meg. Jeg vet ikke om jeg hadde klart påkjenningen en slik graviditet hadde vært, og er redd jeg ikke hadde klart å elske barnet så mye som det hadde trengt og fortjent. Anonymous poster hash: 36835...a9b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Har vært i situasjonen, endte med abort i uke 11.. Det ble rett og slett for mye for meg. Det er da snakk om en gruppe voldtekt av 4 menn, hvor de ikke nøyde seg med voldtekten, men skambanket meg også. Det tok meg en del tid før jeg kom frem til hva jeg best kunne gjøre i min situasjon, men best valg for meg personlig var å utføre en abort. Det tok meg nesten 2 år å bli mentalt oppegående igjen også, så jeg ville nok ikke vært mye til mor for et barn den gang. Har for øvrig ei bekjent, som gikk i samme terapi gruppe som meg, som valgte å beholde barnet sitt, og hun er ei utmerket mor for barnet sitt.. Alle som ender i slik situasjon, må nesten gjøre det som er rett for hver enkelt. Jeg angrer ikke valget jeg tok den gang, enda jeg til tider tenker på hvor trist det var å gjøre mot uskyldig foster, så endrer det ikke at gjorde det rette, jeg vet nok så sikkert at jeg ikke hadde gjort barnet stort godt verken i svangerskapet eller i tiden etter.(dette var for øvrig før jeg flyttet til Norge, vokste opp med mine norske foreldre i utlandet. Flyttet hit til landet 3 år etter voldtekten, til min tante, for å starte på ny, var da 22 år gammel.) Anonymous poster hash: 70ec3...26d
skjotta Skrevet 10. oktober 2015 #5 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg ville tatt abort. Flere grunner, men den viktigste er at jeg har 2 barn fra før og ønsker ikke flere, spesielt ikke et som er resultat av et forferdelig overgrep og som vil knytte meg til overgriperen for resten av livet. Siden jeg er en av de som ser på abort som fjerning av et potensielt liv og ikke som drap, så ville aborten vært mye enklere å leve med enn konsekvensene av å ikke ta en.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #6 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg valgte abort. Angrer ikke på det i dag. Anonymous poster hash: 504a3...2c7
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #7 Skrevet 10. oktober 2015 Hadde valgt abort. Jeg ville ikke måtte forholde meg til voldtektsmannen resten av mitt liv. Måtte sende barnet på samvær til det mennesket Anonymous poster hash: b9068...332
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #8 Skrevet 10. oktober 2015 Enig med #2, men min første tanke er at en forutsetning for at jeg skulle vurdert å beholde ville vært at gjerningsmannen ikke visste hvem jeg var eller hvor jeg bodde, og at det var minimal sjanse for at han kunne finne det ut. Å bli tvunget til å sende barnet mitt på samvær til en som hadde voldtatt meg tviler jeg på at jeg ville taklet særlig bra... Anonymous poster hash: 21edf...5a3
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. oktober 2015 #9 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg endte på abort, klarte ikke tanken på å måtte forholde meg til den mannen resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #11 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg kjenner en som beholde, og hun angret aldri Hva jeg selv ville gjort vet jeg ikke. Er i prinsippet imot abort når det gjelder meg selv, men i en slik situasjon vet jeg ikke. Anonymous poster hash: b8ace...5f1
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #12 Skrevet 10. oktober 2015 Unner ingen uskyldig barn å ha et monster til far. Så ja, hadde tatt abort. Anonymous poster hash: d37d6...a1d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #13 Skrevet 10. oktober 2015 Hadde vært vanskelig ta abort om overgripe skjedde med en jeg faktisk kjente litt , selv om overgrip er overgrip så ser jeg en forskjell i å bli voldtatt av en vilt fremmed en som overfallvoldtekt under en bru enn som å bli voldtatt av en bekjent eller en mann synes er kjekk og man flørtet med på vors og som tok seg til rette . Høres nok rart ut at jeg mener dette men jeg mener det er en forskjell i hvordan selve voldtekten foregår. Samleiedelen kan være lik ja man alle følelsene rundt ang redsel og slikt må være større med en somalier ( kun et eks) med kniv som kveler eller slår enn en som kun holder fast i en seng/ sofa el på et toalett. Man vet jo faktisk at en bekjent som voldtar ikke vil drepe deg men det er man jo redd for ved en overfallsvoldtekt. Og ja jeg har blitt voldtatt , faktisk av en jeg da var kjæreste med men det var en voldtekt hvor jeg ikke ville, prøvde kjempe meg løs, sa nei og gråt men han rev av klærne og gjorde det på en voldsom ekkel måte. Men jeg visste jo at jeg ikke akuratt fryktet for livet .... Så derfor jeg mener det er forskjell og mulig derfor jeg ville tatt forskjellige valg om voldtekten ble begått av en " kompis" enn av en forbryter i narkorus. Anonymous poster hash: 6879f...f06
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #15 Skrevet 10. oktober 2015 Hadde du spurt for noen år siden hadde jeg sagt at jeg ville beholdt. Synes abort er fælt. Men jeg har større aksept for abort i dag, og innser at det kan være den beste løsningen i enkelte tilfeller. Svaret mitt i dag blir vel at jeg hadde tatt abort... Men helt sikker ville jeg ikke vært før jeg var i selve situasjonen. Anonymous poster hash: 5a194...d97
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #16 Skrevet 10. oktober 2015 Hadde tatt abort, noen gener er ikke verd å føre videre. Anonymous poster hash: 04f7e...23a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #17 Skrevet 10. oktober 2015 Helt klart. Men jeg hadde tatt abort uansett, jeg bruker to typer prevensjon for å unngå å bli gravid. Anonymous poster hash: d7ad5...91c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #18 Skrevet 10. oktober 2015 Nei. Jeg hadde beholdt det. Barnet kan ikke noe for at faren er en idiot. Men jeg tror mannen min ville slitt mer enn meg. Vi har heldigvis likt syn på abort. Anonymous poster hash: 7a597...ccc
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #19 Skrevet 10. oktober 2015 Absolutt abort. Man vet aldri hva som evnt kan bli triggere etter en sånn opplevelse, men ting som minner om overgriperen ligger som regel ganske høyt opp på skalaen. Da vil jeg tro det kan bli vanskelig å forholde seg til barnet etterhvert. Anonymous poster hash: b3844...4da
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. oktober 2015 #20 Skrevet 10. oktober 2015 Det valget ville jeg ikke ha dvelet ved. For mange vanskelig og negative komponenter i bilde til at jeg ville satt et barn til verden på de premissene.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #21 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg valgte å beholde. Idag er ungen min 3 år. Å jeg elsler han over alt på jord uansett. Er ikke hans feil..min lille skatt Anonymous poster hash: 5d6f1...03e
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #22 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg var 18 når jeg ble voldtatt og fikk verdens fineste gutt når jeg var 19. Det var utrolig tøft å gå gjennom graviditet og å bli mor men jeg har aldri angret på at jeg beholdt. Nå er gutten min 6 år gammel og jeg har møtt drømmemannen som jeg har giftet meg med. Mannen min har adoptert gutten og vi venter en baby til. Skjønner de som tar abort men det er et personlig valg og ikke det riktige for meg. Har en venninne som jeg støtta gjennom en abort etter hun kom seg ut av et voldelig forhold, aborten var uten tvil riktig valg for henne. Anonymous poster hash: 0113c...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå