Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 Er nå i uke 37 og har hele tiden sagt til jordmor at min første fødsel opplevde vi som veldig skremmende og om det var mulig for samtale med sykehuset hvor vi skal føde nå så de vet hva som skjedde. Ble aldri tatt på alvor for fødsel nr to er ikke lik og da revner du ikke sier jordmoren. Angsten har bygget seg opp og jeg har blitt mer og mer lei nå som d nærmer seg. Denne uken var vi på kontroll på barselavd vi skal til etter sykehuset siden d er nærmere hjemme enn sykehuset. Denne jordmoren ble helt rystet og lei seg fordi vi ikke hadde hatt samtale med fødeavdeling på sykehuset vi skal til osv. Så nå er vi innkalt der neste uke. Hva skjer på slike samtaler ??? Jeg har helt angst for å revne grad 3a-b en gang til å slite med ettervirkningene. Ikke minst tang og alf😵😵😵 Anonymous poster hash: e349d...04a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg kjenner en som fikk alvorlig rift og var i samtale om ks ved neste. Hun fødte derimot nummer to uten noe rift, så det kan gå fint Anonymous poster hash: e6f59...10b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg fikk rift grad 3c. Hadde samtaler på sykehuset i forkant. Fikk ikke innvilget ks. Fødsel nr. 2 ble en drøm i forhold med pyntesting. Forstår at du er beskymret, det var jeg også. Nå venter jeg nr. 3. Vil ikke ha ks, men vil at det skal stå i papirene at jeg ønsker en som er veldig god på å ta imot. Fikk en ekspert med nr. 2 som fokuserte veldig på å ta rolig imot. Lykke til Anonymous poster hash: 52337...52c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Nå er jeg bare glad for å få en samtale på sykehuset i d hele tatt. At noen hører på meg før fødselen.. Anonymous poster hash: e349d...04a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #5 Skrevet 10. oktober 2015 Er nå i uke 37 og har hele tiden sagt til jordmor at min første fødsel opplevde vi som veldig skremmende og om det var mulig for samtale med sykehuset hvor vi skal føde nå så de vet hva som skjedde. Ble aldri tatt på alvor for fødsel nr to er ikke lik og da revner du ikke sier jordmoren. Angsten har bygget seg opp og jeg har blitt mer og mer lei nå som d nærmer seg. Denne uken var vi på kontroll på barselavd vi skal til etter sykehuset siden d er nærmere hjemme enn sykehuset. Denne jordmoren ble helt rystet og lei seg fordi vi ikke hadde hatt samtale med fødeavdeling på sykehuset vi skal til osv. Så nå er vi innkalt der neste uke. Hva skjer på slike samtaler ??? Jeg har helt angst for å revne grad 3a-b en gang til å slite med ettervirkningene. Ikke minst tang og alf😵😵😵 Anonymous poster hash: e349d...04a Jeg revnet grad 3a pluss stor innvendig rift første gang. På sykehuset mitt, Ahus, var samtalen slik: Jeg ringte for å høre om jeg fikk time før jeg var satt opp og fikk da sagt at jeg var veldig redd. Jeg fikk tilbud om å bli møtt ute, men sa jeg ikke trengte det. Var visst ikke uvanlig . Første time var med en fødselslege som gikk gjennom forrige fødsel med meg, hva som skjedde, hvorfor det skjedde, hva som kunne vært gjort annerledes og hva ikke. Det var veldig godt! Jeg fikk beskjed om at ingen ville tvinge meg til vaginal fødsel (tror Ahus ikke er restriktive slik andre sykehus kan være), men jeg ønsket å føde vaginalt. Var bare så redd.. På denne samtalen ble jeg lovet at jeg skulle sys i lett narkose dersom jeg revnet mye, jeg skulle få bestemme. Neste samtale var med jm og hun også gikk gjennom fødselen, og fokuserte på det som gikk bra. Jeg likte ikke det helt da, men hun var ikke dum hun jm . Var vel på to samtaler til, en hvor mannen var med og fokus var begge ganger mine ønsker. Sammen med mannen fikk vi også komme inn på fødestua og se igjen det fæle rommet. Var ikke gøy, men det var godt å ha gjort det. Andre fødsel var faktisk en drømmefødsel. Vondt og jeg var redd, men alt gikk etter boka og jeg sydde bare noen pyntesting. Barseltida ble totalt annerledes i hovedsak på grunn av det. Revnen første gang ødela mye. Håper du får en god samtale på sykehuset og en fin fødsel uansett metode! Anonymous poster hash: ee8cc...6eb
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #6 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg hadde rift 3a med første og gruet meg til fødsel nr 2. Var i samtale på ahus og fikk beskjed at nr 2 ville gå mye bedre da nr 1 hadde gjort plassen. Dette stemte og det ble en drømmefødsel. Anonymous poster hash: 95632...11e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå