Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 Hvordan takler dere det? Min nydelige treåring sliter ut tre voksne mennesker på en dag. Hun er høyt og lavt fra 0630 - 1900, roper, skriker, sitter ikke i ro et sekund. Kaster mat, leker, og andre saker vegg i mellom. Det er hennes måte å leke på. Skravla går i ett, og hører vi ikke etter roper hun. Normalt er hun i barnehage, så timene mellom 16 og leggetid går fort, men nå gae vi vært på høstferie og vi (besteforeldre og foreldre) er helt utmattet hver kveld etter å ha underholdt jenta hele dagen (må aktiviseres, klarer ikke å finne på noe selv). Hun kan sitte i ro inntill 30 minutter (toppen) hvis hun på Ipaden, men utover det går det i hundre hele dagen. Er dette normalt? Alle påpeker aktivitetsnivået, og det virker som folk kviet seg til å ha henne på besøk pga rotet og støyen... Hun er ellers frisk, men spiser svært lite (klarer ikke å sitte i ro ved måltider). På en dag kan hun leve på en liten brødskive fordelt på tre måltider, en halv frukt, og tre skjeer middagsmat... Anonymous poster hash: e3cef...68d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 Høres litt ut som min gutt, men det høres ut som om din er hakket verre! Kjenner igjen det med måltider spesielt. Gutten min er nå 6år og jeg kan forlange at han sitter iro under måltidene, men fortsatt må jeg jobbe for det. Min gutt kunne og leve på en halv skive på en dag fordi han ikke greide å roe seg lenge nok til å spise. Jeg merket imidflertid at lavt blodsukker gjorde alt verre så jeg tok i bruk meget upedagogiske metoder for å få i han mat. Han spiste i bilstolen mens vi kjørte (han satt fastspent og det var lite annet å fokusere på), på bussen, i vogna, forran TV etc. Fikk vi i han mat så roet ting seg litt. Fortsatt er han dårlig på å aktivere seg selv, men mye bedre. ADHD ble naturligvis nevnt mer enn en gang, men han har vært testet i den grad de kan det i barnehagealder, men består alle med glans. Han har begynt på skolen, og der er det fortsatt en utfordring å få han til å spise nok ila en skoledag, blir det lite mat blir han urolig og ukonsentrert. Ond sirkel. Hos oss hjalp det å fokusere på mat. Ga pokker i alle "regler", men prøvde å minimere sukker (Merket aldri forskjell på om det ble mye eller lite sukker), men mest for at den lille maten han fikk i seg skulle være næringstett og sunn. Anonymous poster hash: fa09d...f6d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Hva sier de i barnehagen da? Anonymous poster hash: c35ab...063
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå