Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg har hatt en ganske kort karriere på disse sidene hittil, og må innrømme at jeg ikke forstår helt enkelte ting. 1. Hvis det står "må hentes hos selger", hvorfor forventer folk at jeg skal møte dem flere mil unna, gjerne levere det hos dem også? Greit å spørre om jeg skal i den retningen og kan møte dem på veien, men når jeg svarer at jeg ikke skal den veien i nær framtid, henter man ikke tingene selv hos kjøper da? Har nemlig opplevd at ei bød på en ting, men siden jeg ikke kunne møte henne så ville hun ikke ha det allikevel "det blir for langt å kjøre for en dress".. Hmmm 2. Hvis du har solgt noe, burde ikke første bud være at du faktisk er hjemme når kjøper kommer til avtalt tid? 3. Forventer folk at ting er gratis? Jeg skulle f.eks selge etcbæresjal. Brukt 4 ganger, og jeg betalte 900kr for det. Ba om 300kr for det. Så får jeg bud på 100kr??? Da kunne jeg jo heller donert det bort til en organisasjon... Hva er deres erfaringer? Er dette normalt, eller har jeg bare maks uflaks? Anonymous poster hash: 41d79...059
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg har hatt en ganske kort karriere på disse sidene hittil, og må innrømme at jeg ikke forstår helt enkelte ting. 1. Hvis det står "må hentes hos selger", hvorfor forventer folk at jeg skal møte dem flere mil unna, gjerne levere det hos dem også? Greit å spørre om jeg skal i den retningen og kan møte dem på veien, men når jeg svarer at jeg ikke skal den veien i nær framtid, henter man ikke tingene selv hos kjøper da? Har nemlig opplevd at ei bød på en ting, men siden jeg ikke kunne møte henne så ville hun ikke ha det allikevel "det blir for langt å kjøre for en dress".. Hmmm 2. Hvis du har solgt noe, burde ikke første bud være at du faktisk er hjemme når kjøper kommer til avtalt tid? 3. Forventer folk at ting er gratis? Jeg skulle f.eks selge etcbæresjal. Brukt 4 ganger, og jeg betalte 900kr for det. Ba om 300kr for det. Så får jeg bud på 100kr??? Da kunne jeg jo heller donert det bort til en organisasjon... Hva er deres erfaringer? Er dette normalt, eller har jeg bare maks uflaks? Anonymous poster hash: 41d79...059 Mente; henter man ikke hos SELGER da? Anonymous poster hash: 41d79...059
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 Det er normalt å hente hos selger jo, eller evt treffes på et annet sted som passer for begge. Jeg har spurt en gang om selger hadde mulighet til å kjøre varen hjem til meg, og selvfølgelig få en grei sum i bensinpenger for det, om han ikke ønsket å vente til jeg fikk bil tilgjengelig for å hente. Det var ingen problem, og det viste seg at han jobbet nært meg, og kunne ta med varen så jeg kunne hente der istedet. Selvfølgelig bør selgere (og kjøpere for den saks skyld) holde avtaler om tidspunkt, og være hjemme, eller komme til sagt tid. evt gi beskjed om det skjærer seg. Men noen er jo sikkert litt distre og glemmer seg ut kanskje? Jeg har ikke opplevd det enda, men det finnes jo all slags folk der ute. Det er alltid noen som vil prøve seg å få varen billigere, eller gratis også. Dette er vanlig. Du velger selv om du vil godta bud, eller vente å se om du får mer for det. Noen ting er lettsolgt, og du kan få litt igjen for det, mens andre ting ikke er så lettsolgt, og går for en lav pris, uavhengig av nypris. Anonymous poster hash: 9fa15...a32
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Avtalt å hente en vare på angitt tidspunkt til angitt pris hos selger. Jeg ringer på, sender melding, ringer, og går. Sendte så melding på fb om at jeg hadde prøvd å nå henne iht avtalen, og får svar "det var førstemann til mølla". Vel, di kjerring, da avtaler man ikke en dato frem i tid fordi du selv var bortreist! Anonymous poster hash: 1671f...b83
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #5 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg har hatt en ganske kort karriere på disse sidene hittil, og må innrømme at jeg ikke forstår helt enkelte ting. 1. Hvis det står "må hentes hos selger", hvorfor forventer folk at jeg skal møte dem flere mil unna, gjerne levere det hos dem også? Greit å spørre om jeg skal i den retningen og kan møte dem på veien, men når jeg svarer at jeg ikke skal den veien i nær framtid, henter man ikke tingene selv hos kjøper da? Har nemlig opplevd at ei bød på en ting, men siden jeg ikke kunne møte henne så ville hun ikke ha det allikevel "det blir for langt å kjøre for en dress".. Hmmm 2. Hvis du har solgt noe, burde ikke første bud være at du faktisk er hjemme når kjøper kommer til avtalt tid? 3. Forventer folk at ting er gratis? Jeg skulle f.eks selge etcbæresjal. Brukt 4 ganger, og jeg betalte 900kr for det. Ba om 300kr for det. Så får jeg bud på 100kr??? Da kunne jeg jo heller donert det bort til en organisasjon... Hva er deres erfaringer? Er dette normalt, eller har jeg bare maks uflaks? Anonymous poster hash: 41d79...059 Skulle vært i kontakt med meg er ute etter bæresjal.. Men jeg synes FB er mye bedre til kjøp/salg enn Finn!!! En dustekjerring har løyet 2 ganger og sagt hun skulle møte opp for å hente noe jeg selger. Kom ikke. Så terroriserte hun meg på sms senere fordi jeg ikke vil selge til henne.. Mange sjuke folk på Finn. Anonymous poster hash: 51c70...88e
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #6 Skrevet 10. oktober 2015 Har heller ingen lang karrierer her, men har gjort noen salg. Det som slår meg er at det virker mer styrete på FB enn på Finn. Mye mer diskusjon og folk som bare setter et smiletegn (hvorfor det forresten?) og tagger andre. Det er jo et alternativ for å få ryddet unna noe, men tror generelt man får litt mindre for sakene enn hvis man er tålmodig på Finn. Anonymous poster hash: 2470c...ff9
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. oktober 2015 #7 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg har hatt en ganske kort karriere på disse sidene hittil, og må innrømme at jeg ikke forstår helt enkelte ting. 1. Hvis det står "må hentes hos selger", hvorfor forventer folk at jeg skal møte dem flere mil unna, gjerne levere det hos dem også? Greit å spørre om jeg skal i den retningen og kan møte dem på veien, men når jeg svarer at jeg ikke skal den veien i nær framtid, henter man ikke tingene selv hos kjøper da? Har nemlig opplevd at ei bød på en ting, men siden jeg ikke kunne møte henne så ville hun ikke ha det allikevel "det blir for langt å kjøre for en dress".. Hmmm 2. Hvis du har solgt noe, burde ikke første bud være at du faktisk er hjemme når kjøper kommer til avtalt tid? 3. Forventer folk at ting er gratis? Jeg skulle f.eks selge etcbæresjal. Brukt 4 ganger, og jeg betalte 900kr for det. Ba om 300kr for det. Så får jeg bud på 100kr??? Da kunne jeg jo heller donert det bort til en organisasjon... Hva er deres erfaringer? Er dette normalt, eller har jeg bare maks uflaks? Anonymous poster hash: 41d79...059 Skulle vært i kontakt med meg er ute etter bæresjal.. Men jeg synes FB er mye bedre til kjøp/salg enn Finn!!! En dustekjerring har løyet 2 ganger og sagt hun skulle møte opp for å hente noe jeg selger. Kom ikke. Så terroriserte hun meg på sms senere fordi jeg ikke vil selge til henne.. Mange sjuke folk på Finn. Anonymous poster hash: 51c70...88e Jeg har et til salgs. Kan legge ut på kjøp og salg her
Hjertefru Skrevet 10. oktober 2015 #8 Skrevet 10. oktober 2015 Har heller ingen lang karrierer her, men har gjort noen salg. Det som slår meg er at det virker mer styrete på FB enn på Finn. Mye mer diskusjon og folk som bare setter et smiletegn (hvorfor det forresten?) og tagger andre. Det er jo et alternativ for å få ryddet unna noe, men tror generelt man får litt mindre for sakene enn hvis man er tålmodig på Finn. Anonymous poster hash: 2470c...ff9 Kan nok være, spørs litt hva du selger. Et problem med Finn er at det er vanskelig å kjøre budrunde der...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #9 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg er enig med deg HI. Jeg har solgt for nærmere 50.000,- på face. Min erfaring er at det er mange som har problemer med å forholde seg til skikk og bruk. Les annonsen, ta med ¡kontanter!, spør om vi kan hjelpe til å bære FØR du kjører 5mil for å hente en komode, påse at det er plass i bilen DIN, for det er ikke en selvfølge at vi kan kjøre varen i bilen VÅR, møt til avtalt tid. Det jeg også har erfart på salgssidene er at folk ofte betaler mer for brukte varer enn nye. Gode bilder gjør at prisen fyker i været. Jeg syns det har vært så mye rart at jeg har hatt et laaaangt opphold og heller gitt bort på hjelpegruppen. Der har det aldri vært noe problem med å overholde avtaler eller forholde seg til det som står skrevet i annonsen. Anonymous poster hash: 3f8ed...fe9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå