Gå til innhold

Gravid med "ny" kjæreste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ikke samboere enda, jeg har ett barn på 11 fra før som holder på å bli kjent med kjæresten min. Han ønsker å beholde, jeg er usikker pga at vi faktisk ikke har bodd sammen og hensynet til barnet jeg har fra før. Han er 40 og har ingen barn og jeg er 37.. Synes dette er fryktelig vanskelig . Råd?

Anonymous poster hash: 47c1b...d57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er ikke samboere enda, jeg har ett barn på 11 fra før som holder på å bli kjent med kjæresten min. Han ønsker å beholde, jeg er usikker pga at vi faktisk ikke har bodd sammen og hensynet til barnet jeg har fra før. Han er 40 og har ingen barn og jeg er 37.. Synes dette er fryktelig vanskelig . Råd?

Anonymous poster hash: 47c1b...d57

Glemte å skrive at vi har vært sammen i snart 2 år.

Anonymous poster hash: 0cce2...c83

Skrevet

Syns dere skal beholde, du er 37 år. Hva om dette er din siste sjanse? Man vet aldri.....

Dere har vært sammen i 2 år, er jo en god stund det.

Anonymous poster hash: 2da89...66c
Skrevet

Dette er det faktisk bare du selv som kan svare på. Men for de aller fleste er det jo sånn at man ikke angrer på at man beholdt. Skjer nok oftere at man angrer på det motsatte.

Barnet du har tåler nok å få søsken. Dere får jo noen måneder å forberede dere på.

Noen ganger bestemmer skjebnen gir oss. Kanskje det rett og slett var meningen at dere skulle få barn sammen, selv om situasjonen ikke var helt optimal...

Anonymous poster hash: e9d0c...097

Skrevet

Dette er jo ingen ny kjæreste. Helt ærlig tror jeg ikke forholdet ditt vil vare om du tar abort da han vil beholde barnet. Ditt barn er hele 11-år så det å få søsken går nok helt fint. Du er ikke ung lenger heller så vil du ha barn kan dette være din siste sjanse. Både pga alder men også hvis forholdet ryker pga aborten vil du ha passert godt over 40 før du har funnet deg en ny mann du vil ha barn med.

Jeg ville beholdt.

Anonymous poster hash: 40f49...686

Skrevet

Du skriver at du er usikker fordi dere ikke har bodd sammen og pga barnet du har. Men hva vil DU da? Vil DU ha et barn til?

Du bør jo ikke ta abort om du ønsker deg barnet bare fordi det KAN oppstå problemer i forholdet om dere flytter sammen. Og barnet ditt vil tilpasse seg. Selv om tanken på å dele mamma med et barn til kan kanskje føles kjipt for noen i starten, men et søsken kan også gi en stor glede i en (snart) tenårings liv.

Jeg har 4 barn, eldste er 15 og yngste blir snart 5. Tenåringen elsker å ta med lillesøster på 5 rundt, hun føler seg litt som en reservemamma for henne. De to mellomste er litt nærmere henne i alder, og selv om hun også har et godt forhold til dem så er det ekstra stas med mini ;)

Anonymous poster hash: eebee...8dc

Skrevet

Jeg tror absolutt det vil gå bra :-) det må jo være godt for ditt barn å få oppleve det å ha søsken :-) og for dere å bli foreldre! Pga alderen er det jo ikke sikkert det blir så lett om dere vil prøve noen år senere heller, og da er det dumt å angre...

Skrevet

Som regel er det en mening at ting skjer, men tenk igjennom hva du vil og snakk med kjæresten din... Lykke til

Anonymous poster hash: 00e28...672

Skrevet

Tusen takk for fine svar:-) skal tenke meg grundig om før jeg tar en avgjørelse:-)

Anonymous poster hash: 0cce2...c83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...