Gå til innhold

når man skal ha planlagt ks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man klyster eller noe på forhånd da??

Eneste jeg vet nå er at jeg legges inn kvelden før. Aner ikke hva som skal skje (skal ha samtale om to uker)

Anonymous poster hash: 42c0d...716

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke jeg fått. To ks på Ahus.

Anonymous poster hash: 73bfb...c1f

Skrevet

Dumt spm, men om man blir sengeliggende etterpå; hva gjør man om man må bæsje og ikke kan reise seg? Kateter tar jo kun urin. Hehe, mange rare tanker som kan dukke opp merker jeg

Skrevet

Ble forstoppelse her...

Hvis ikke så får du et bekken..

Anonymous poster hash: 86106...c3f

Skrevet

Hvorfor skulle du bli sengeliggende da? Man piskes opp av sengen etter noen timer, du skal bevege deg for å forhindre blodpropp...

Om du blir sengeliggende pga komplikasjoner eller noe sånt så må du bæsje på bekken.

Anonymous poster hash: 56810...559
Skrevet

Jeg vet jo at man i teorien skal opp rimelig kjapt etterpå, og forbereder meg på det, men har to venninner som fikk komplikasjoner og lå lenge.

Lurer litt på hva dere gjorde da dere ble lagt inn også. Hvilke forberedelser ble gjort o.l.

Skrevet

Jeg fikk ikke på sykehuset, men tok det selv kvelden før. Det er litt ekkelt, men like greit å gjøre det uten 'innblanding' fra andre. Fås på apoteket.

Skrevet

Takk for alle svar

Skrevet

Takk for alle svar

Skrevet

Jeg ble satt klyster på. Noe jeg syns gjør ganske vondt, men det går veldig fort over☺️.

Jeg ble ikke pisket opp av sengen samme dag som jeg fødte.. Jeg fikk hjelp opp av sengen på morgenen. Det var en tøff morgen, men med en gang man kommer igang så går det relativt greit. Spør etter mer smertestillende om det gjør fryktelig vondt.

Jeg måtte ikke nr to mens jeg ennå lå i sengen så det var ikke noe problem her.

Anonymous poster hash: 32e21...b81

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta klyster hjemme kvelden før inngrepet. Måtte ikke på do før jeg hadde "stått opp", så det var ikke noe problem. I og med at man får klyster er vel kanskje sjansen for å måtte på do med nr. 2 mindre uansett? :)

Husk å skrive ned alle spørsmålene dine og ta dem med når du skal på samtalen, det er lett å glemme hva du skal spørre om når du sitter der. :)

Anonymous poster hash: 8d350...51d
Skrevet

Jeg har fått det alle 3 gangene. Ønsker det neste gang også.

Skrevet

Jeg spurte selv. De sa det ikke var rutine å sette det, men jeg kunne få hvis jeg ville.

Man er jo fastende, så med klyster i tillegg bør tarmene være ganske tomme slik an sjansen for at du må på,do med det første er minimale!

Anonymous poster hash: d01dc...e33

Skrevet

Har ikke fått med mine tre. Men anbefaler deg å ta dagen før.

Med siste hørte jeg de sa tarmen var full av hard avføring og delvis i veien. Vil jo ikke utsette seg for risikoen det er å stikke hull på tarmen.

Anonymous poster hash: da958...5f2

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med planlagt ks, jeg fikk i forbindelse med fødsel og fødselen endte i katastrofe-snitt. I etterkant var jeg glad for det, for jeg hadde så mye smerter etter ks, og skulle jeg gått på do og trykket pga nr 2 hadde jeg nok dødd :P

Anonymous poster hash: 49abe...0cd

Skrevet

Gå inn på nettsidene til sykehuset du skal føde på. De har stort sett en god beskrivelse på hva som skjer før og etter et KS. :)

Anonymous poster hash: 884cf...6c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...