Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 Oppdaget hodelus på femåringen på Tirsdag. Fikk fatt i kur onsdag og tok den. Linicin... var fremdeles to-tre levende lus etter behandling som jeg fjernet med lusekam. Valgte å hive en ny kur i håret med det Samme, og da fant jeg ingen lus etterpå. Har børstet med lusekam torsdag uten å finne noe mer. Så sjekket jeg i dag også, og jaggu fant jeg en ny lus som levde..!! Jeg grøsser innvendig!! Hev ny kur i håret (kjøpte inn en del ekstra men fant ingen på resten av familien så hadde til overs), men fant ikke noen flere etter den kuren i kveld, gikk gjennom håret en gang til. Men den lusen jeg fant nå, var mindre enn de jeg tok tirsdag.. Kan dette bare være et egg som har klekket, men som ikke kan legge nye egg før man tar neste kur..? Noen som har vert borti dette?? Anonymous poster hash: 4d738...399
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 Hvorfor i alle dager følger du ikke bruksanvisning og tar kur nr to etter anbefalt opphold? Det er pga sånne som deg at lusa blir resistente! Fjols. Anonymous poster hash: e10ba...7c8
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 Eneste som hjalp hos meg med tykt langt hår var å gre i en time eller to med lusekam hver kveld i fire/ fem dager.... Anonymous poster hash: 03923...2aa
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #4 Skrevet 9. oktober 2015 Hvorfor i alle dager følger du ikke bruksanvisning og tar kur nr to etter anbefalt opphold? Det er pga sånne som deg at lusa blir resistente! Fjols. Anonymous poster hash: e10ba...7c8 Nå er vel ikke Linicin et middel som lusene blir resistente av, da det virker ved å kvele lusene. Men du har helt rett i at man bør lese bruksanvisningen og følge den. Til HI, grunnen til at man skal ta en ny kur etter ca 8 dager er fordi kuren ikke dreper eggene. Derfor vil man kunne få nye lus etter noen dager når eggene klekker. Ved bruk av lusekam vil du kunne fjerne noen av de nye lusene og resten tar kur nr 2 knekken på før de er store nok til å legge nye egg. Det er ikke nødvendig å ta ny kur hver gang et nytt egg er klekket. Anonymous poster hash: 946bb...1d0
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #5 Skrevet 9. oktober 2015 1: Kur håret 2: skyll ut å legg sengetøy og evnt lue/pannebånd i en sølesikkert informasjon et par dager. Legg lusekammer i frysa. 3: vent 8-9 dager og ta en kur til. Skyll ut og gre håret. Da finner du nok mange døde lus. Anonymous poster hash: b3f7d...c5a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #6 Skrevet 9. oktober 2015 I en søppelsekk i garasjen, skulle det stå! Anonymous poster hash: b3f7d...c5a
Gjest Minnieropptatt Skrevet 9. oktober 2015 #7 Skrevet 9. oktober 2015 I en søppelsekk i garasjen, skulle det stå! Anonymous poster hash: b3f7d...c5a Fantastisk skrivefeil det der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå