Gå til innhold

Demonstrasjon på Grønland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere ?

Er det virkelig galt av politiet å skyte en dame de mener er på vei til å knivstukket et barn ?

Som tydelig er opprørt og ustabil med en kniv i hånden ? Som ikke slipper kniven på tross av flere verbale oppfordringer ?

Rasisme ? Skøt de henne fordi hun var mørk ? Misforsto de situasjonen fordi hun var somalisk ? Eller fordi hun virket psykisk ustabil og var mørk ?

Bestemor til det barnet som tilsynelatende var i fare hun opplevde at barnebarnet hennes var i fare har det blitt sagt. Barnet trodde han skulle dø har jeg lest.

Til nå har det vært flere demonstrasjoner mot politivolden. Den drapssiktede kvinnens pårørende mener hun er offeret ? Og at politimannen burde vært suspendert. Hva ?

Anonymous poster hash: f111a...60b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når var dette?

Anonymous poster hash: ce47c...67f

Skrevet

Enig med deg hi. Jeg sitter ikke på alle fakta her, men stiller alle de samme spørsmålene som deg. Hårreisende.

Anonymous poster hash: 8bf95...9c2

Skrevet

Syns de handlet helt rett. Et barns sikkerhet må alltid komme først, alltid. Og det er ikke alltid man har tid til å tenke nøye gjennom hva som skal gjøres og ikke. Politiet er ikke spesialtrent til slikt.

Anonymous poster hash: 42fcf...d66

Skrevet

Hva synes dere ?

Er det virkelig galt av politiet å skyte en dame de mener er på vei til å knivstukket et barn ?

Som tydelig er opprørt og ustabil med en kniv i hånden ? Som ikke slipper kniven på tross av flere verbale oppfordringer ?

Rasisme ? Skøt de henne fordi hun var mørk ? Misforsto de situasjonen fordi hun var somalisk ? Eller fordi hun virket psykisk ustabil og var mørk ?

Bestemor til det barnet som tilsynelatende var i fare hun opplevde at barnebarnet hennes var i fare har det blitt sagt. Barnet trodde han skulle dø har jeg lest.

Til nå har det vært flere demonstrasjoner mot politivolden. Den drapssiktede kvinnens pårørende mener hun er offeret ? Og at politimannen burde vært suspendert. Hva ?

Anonymous poster hash: f111a...60b

dei kan slenge ordet Rasisme. Men du blir stempla for og si din meining.

Anonymous poster hash: 65f66...494

Skrevet

Politiet gjorde det eneste rette. Men det er klart at om hun ikke var hvit så vil det bli hylt rasisme umiddelbart.

Anonymous poster hash: a6c7f...ecb
Skrevet

Syns de handlet helt rett. Et barns sikkerhet må alltid komme først, alltid. Og det er ikke alltid man har tid til å tenke nøye gjennom hva som skal gjøres og ikke. Politiet er ikke spesialtrent til slikt.Anonymous poster hash: 42fcf...d66

OK, det er de ikke trenet til, så derfor får de våpen i stedet?

Hvem andre i samfunnet tror du er trenet i slike situasjoner, om ikke politiet...?

Du må visst søke litt mer info.

Anonymous poster hash: 4a94b...577

Skrevet

Helt riktig handlet av politiet synes jeg.

Det hadde nok ikke vært så mye mas om det var en norsk kvinne som truet med kniv og ikke en somalisk. Typisk eksempel på medienes unnvikenhet i slike saker. Den somaliske kvinnen blir fremstilt som et offer og dermed skal etnisiteten frem i lyset. Der mørkhudede er gjerningspersoner skal etnisitet helst ikke nevnes.

Denne ikke uttalte selvsensuren virker fullstendig mot sin hensikt og gir bare næring til spekulasjoner. Hadde statistikker vært offentliggjort ville vi unngått spekulasjonene, men slik det er i dag så er det fritt frem å anta at enkelte etniske grupper er overrepresenterte i kriminalsaker. Dette er svært uheldig. Mye bedre å få skikkelige tall på bordet uansett om man liker eller ikke liker det man finner

Anonymous poster hash: f41c1...692

Skrevet

Jeg vet ikke hele historien, jeg var ikke der.

Men jeg tror at politiet handlet rett.

Tenk deg om du var den politimannen som skjøt. Jeg tror at en million tanker gikk igjennom hodet hans før han gikk til det drastiske steget. Ingen politifolk ønsker å skyte ett menneske, jeg har flere politibetjenter i familie og venner.

De er ikke spesialtrent i det, men de er trent.

Det å skyte ett menneske er en ekstrem reaksjon. Her var det for å uskadeliggjøre, ikke drepe.

Anonymous poster hash: 09b1c...f79
Skrevet

Vet ikke, vi får se ha som kommer ut etterhvert. Ingen vits i å si at den ene eller andre gjorde rett da vi ikke har alle fakta.

Det kan være at de håndterte situasjonen feil eller at de gjorde akkurat det de skal gjøre i det tilfellet. Hvem vet?

Det er også viktig at de etterforsker saken slik at alle fakta kommer fram og politiet blir eventuelt blir renvaska. Både for politiets del men også for oss sivile.

Skrevet

Jeg vet ikke, jeg var ikke der.

Det jeg vet er at det i Oslos fattige og mer ressurssvake innvandrermiljøer, som f.eks det somaliske miljøet på Grønland/Tøyen råder en stor mistro mot politiet. Det handler til dels om vansker med å tilegne seg informasjon, men også i høyeste grad om at det forekommer mange episoder hvor folk med afrikansk utseende behandles såpass annerledes enn hvite nordmenn av politiet at det er vanskelig å tolke det som annet enn en institusjonalisert rasisme. Denne grunnleggende mistroen kombinert med en situasjon hvor mange vitner uttrykker uenighet med politiets og noen andre vitners versjon av hendelsene, fører naturlig nok til slikt som denne demonstrasjonen. Politiet har en grundig jobb å gjøre med tillit hos befolkningen i området.

Ellers er jeg motstander av generell bevæpning av politiet, og tenker at det også før de løp rundt med pistol var veldig sjelden at barn i Norge ble knivstukket på åpen gate av fremmede damer.

Anonymous poster hash: 86a26...0dc
Skrevet

Jeg mener at politiet handlet rett.

En kvinne (uavhengig av hudfarge) som er på vei til å knivstikke et barn, må stoppes.

Anonymous poster hash: b9edb...659

Skrevet

Her ser vi et typisk eksempel på medias rolle i formidling av virkeligheten i Norge. En bitteliten demonstrasjon av Pegida e.l. får overskrifter i alle media. En stor demonstrasjon med hundrevis av somaliere som oppfordrer med flygeblader og annet til "spetakkel" (deres ord) mot politiet, dysses fullstendig ned. Vi må jo ikke formidle noe negativt om innvandrere, må vite...

Anonymous poster hash: ced7e...e31

Skrevet

politiet gjorde det eneste riktige her, tenkt om hun hadde stikket den lille gutten,nei vet du hva guttens sikkerhet før hennes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...