Gå til innhold

Hvem viil anneette meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 45 år.

Jeg har Fibromyalgi, og veldig veldig plaget av smerter, søvnproblem, urolig mage, så noen dager sitter jeg mye på do med diare, andre dager er jeg så forstoppet at jeg har trøbbel med å sitte, og å bøye meg.

Jeg sover ekstremt dårlig, og når jeg har jobbet ( i bhg som tillkallings vikar) så har heg dubbet av under samling, i sandkassa, og i kviling.

Gjesper slik at tårene renner.

Jeg har kraftig migrene, og må ofteå hjem etter ett par timer på jobb. I snitt har jeg 13 annfall pr mnd.

Og er da veldig medisinert.

Jeg har kanskje toppen 2 til 3 dager som jeg er det jegbetegner som arbeidsfør ila en uke. Men jeg aner ikke fra dag tildag hvordan ting er i morra.

Personlig ville jeg aldrig annsatt meg.

Jeg er arbeidsledig, helsearbeider med ett 20 år gammelt fagbrev.

Jeg har setg på nav og finn på ledige stillinger, og kan ikkefinne oe som jeg kunne ta, ogderso jeg er ærlig på ett intervju om min helse så begriper jegikkehvorfor noen skulle annsette meg.....

I barnehagen, må gå fra brnegrupa å sitte på do i 20 minutg med diare.....populært....

Du er 1 av de 3 som er på avdelingen i kveld, og må gå hjemetter 2 timer forde hoftene verker.

Kl 07 ringer du på jobb, sorry, jeg har migrene......

Dagen etter ringer du igjen, sorry,men jeg har sovet kun 2 timer i natt. Kommer ikke i dag......

Det er kjedelig å gå hjemme selv om jeg trenger det. Jeg ønsker jo å jobbe, men greier ikke se hva jeg kan jobbe som, og hvem somvil ha en arbeider med slik helse........

Anonymous poster hash: c00f5...2c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem vil ansette meg....beklager mye skrivefeil. Dyseleksi også.

Skrevet

muligens være besøksvenn på et sykehjem? Der hadde du sikkert hatt mye å bidratt med samtidig som du kan jobbe når kroppen er i form...

Anonymous poster hash: 449d9...4a0

Skrevet

Telemarketing?

Anonymous poster hash: 997e0...48d

Skrevet

(Skulle bare spørre om du har prøvd LDN og avspenningsøvelser? Hjelper meg ihvertfall)

Frivillighetssentralen?

Assistent for psykisk utviklingshemmede?

Anonymous poster hash: 65aea...ce9

Skrevet

Besøksvenn...... det var en ide.....

Skrevet

For meg virker det som om du overfokuserer på begrensningene og vondtene dine.

Hva med å få hjelp til å skifte fokus? Da ser du nok også muligheter fremfor alt som feiler deg.

Anonymous poster hash: 9ca8d...af4

Skrevet

Kanskje en mer selvstendig jobb, hvor du ikke skuffer folk hvis du ikke kommer, trenger ikke vikar o.l. Noe du kan gjøre hjemmefra? Men litt av poenget er kanskje å få vært litt sosial også. Jeg tror nok at barnehage definitivt ikke passer for deg. Besøksvenn kan sikkert være fint, men det er vel ikke betalt?

Skrevet

Jobbe hjemmefra...... HVA jobber man med da?

Skrevet

Hadde prøvd botox mot migrenen iallefall. Det er en anbefaling fra min side :) Her har anfallene blitt mindre ( fra 15-20 i mnd) til kanskje 10 og de er mye mildere også.

Og kanskje du burde fokusere på det positive - hva du kan klare og ikke bare begrensninger i hverdagen? Så klart noen dager er verre enn andre, men håper inderlig at du har noen flotte dager også?

Gjest Antarctica
Skrevet

For meg virker det som om du overfokuserer på begrensningene og vondtene dine.

Hva med å få hjelp til å skifte fokus? Da ser du nok også muligheter fremfor alt som feiler deg. Anonymous poster hash: 9ca8d...af4

Jøss, snakker om Pollyanna-svar!

13 migreneanfall i måneden er annenhver dag, det. Men bevares, tenker man positivt går det sikkert over...

Skrevet

Jeg synes folk er ufattelig naive. Det er nemlig de samme holdninger man blir møtt med i arbeidslivet som blant mange av dem som kommenterer på forumet her. Man blir sett ned på, man risikerer baksnakkelse etc, til tross for at alle vet om sykdommen og begrensningene og NAV betaler lønna.

Hva tror dere det gjør med en som menneske å måtte ringe morgen etter morgen og si at man ikke kan komme på jobb?

Telemarketing blir også til stadighet slengt ut som forslag. Er dette en passende jobb for noen som ønsker å møte folk? Å bli kjefta huden full for å ringe midt i middagsluren?

Jeg har jobbet på flere arbeidsplasser som har hatt folk på arbeidstrening. Dessverre blir de ikke regnet som en pålitelig ressurs i arbeidsstokken.

Anonymous poster hash: 1429a...e0a

Skrevet

Jeg synes folk er ufattelig naive. Det er nemlig de samme holdninger man blir møtt med i arbeidslivet som blant mange av dem som kommenterer på forumet her. Man blir sett ned på, man risikerer baksnakkelse etc, til tross for at alle vet om sykdommen og begrensningene og NAV betaler lønna.

Hva tror dere det gjør med en som menneske å måtte ringe morgen etter morgen og si at man ikke kan komme på jobb?

Telemarketing blir også til stadighet slengt ut som forslag. Er dette en passende jobb for noen som ønsker å møte folk? Å bli kjefta huden full for å ringe midt i middagsluren?

Jeg har jobbet på flere arbeidsplasser som har hatt folk på arbeidstrening. Dessverre blir de ikke regnet som en pålitelig ressurs i arbeidsstokken.

Anonymous poster hash: 1429a...e0a

Alt det du skriver der, kan jeg alt om ja! Så å bli kalt naiv skal jeg ha meg frabedt. Og enig med at det telemarketing forslaget er helt på trynet. For sliter en med migrene, så orker iallefall ikke det!

Skrevet

Men det var vel sikkert ikke meningen at hun skulle ringe til folk mens hun har migrene? HI sier hun har ca. 2-3 dager der hun regner seg som arbeidsfør i løpet av en uke. Regner med at migrene kommer inn under de dagene hun ikke er arbeidsfør. Telekommunikasjon er ikke helt på trynet som et forslag, da det i mye større grad kan legges fleksibelt opp mot de som har en uforutsigbar hverdag mht. arbeidsevne. Og muligens så er det ikke drømmejobben, men det er virkelig ikke så svart /hvitt at du blir kjeftet huden full i hver samtale du tar.

Kan andre forslag være f.eks. å selge tupper-ware eller andre ting som gjør at du kan legge hverdagen opp til hvordan du føler deg?Det høres slitsomt ut med så mye sykdom, så det er sikkert ikke så lett å være deg alltid! Du har min medfølelse :) Og så flott at du ønsker å bruke din resterende arbeidsevne! Håper du finner noe!

Anonymous poster hash: 9e1d6...06e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...