Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 Han gjorde jo det når vi ble sammen også men det var liksom ikke så stort problem da. Upraktisk ja når det var noe vi skulle gjort sammen og han jobbet helg eller kveld. Men greit nok. Etter vi fikk barn er det bare upraktisk. Mitt og barnas liv er helt styrt etter hans skiftplan. Jeg må hente kår han jobbet sent, uansett hva som er av viktige møter på min jobb den ettermiddagen. Og jeg må levere da han jobber tidlig. Da må jo jeg jobbe inn igjen timer når han slutter tidlig og dermed ses vi ikke så mye heller, og er jo sjelden komplett familie på ettermiddager og under middagen. Jeg liker det ikke, føler hverdagen blir oppstykket. Og de dagene han har fri er så mye mere kos. Da er vi hjemme noen timer alle slik det burde vært, etter min mening. Han synes det ikke er noe problem, han har jo mye fri uten barna. Når han jobber kveld har han jo alene tid fra han leverer kl ni til to da han drar på jobb. Og fridager i uka har han jo alenedag. Jeg har aldri alenetid. Klager jeg blir han sur. Det er jo sånn jobben hans er. Flere med slik erfaring? Hvordan skal jeg snu dette til noe positivt? Anonymous poster hash: 2eea1...df7
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 Slik er det her også. Mannen jobber dagtid og jeg skift. Er jo bare slik det er, og hjelper ikke å klage. Selvsagt får jeg mye mer fritid enn mannen, men jeg får jo gjort endel ekstra de dagene også. Ungene slipper å stå kjempe tidlig opp, siden jeg som regel har fri på formiddagen. Veldig ofte har jeg fri når de er ferdig på skolen, slik at leksene og middag er ferdig til mannen kommer hjem. Får også gjort unna mye husarbeid de dagene jeg har fri. Mannen må selvsagt ta sin del de dagene jeg jobber, men det er helt greit for han. Du får heller finne på alene de kveldene han er hjemme da. Er både fordeler og ulemper når en jobber skift. Anonymous poster hash: 95e16...fcb
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 Slik er det her også. Mannen jobber dagtid og jeg skift. Er jo bare slik det er, og hjelper ikke å klage. Selvsagt får jeg mye mer fritid enn mannen, men jeg får jo gjort endel ekstra de dagene også. Ungene slipper å stå kjempe tidlig opp, siden jeg som regel har fri på formiddagen. Veldig ofte har jeg fri når de er ferdig på skolen, slik at leksene og middag er ferdig til mannen kommer hjem.Får også gjort unna mye husarbeid de dagene jeg har fri. Mannen må selvsagt ta sin del de dagene jeg jobber, men det er helt greit for han.Du får heller finne på alene de kveldene han er hjemme da. Er både fordeler og ulemper når en jobber skift. Anonymous poster hash: 95e16...fcb Fordeler og ulemper for han ja, ingen fordeler for meg. Bare det at han hadde sett det ville hjulpet. Hvis jeg skal finne på alene ting når han har frikvelder så ses vi jo "aldri" mer... Og hadde det vært slik at han gjorde masse nyttig i sin alenetid ville vel det også hjulpet. Det gjør han jo ikke... Anonymous poster hash: 2eea1...df7
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. oktober 2015 #4 Skrevet 9. oktober 2015 Men hvis han jobber skift kan du jo legge opp din tid etter det? Men skjønner hva du mener. Min mann kan komme hjem på fredag og si han må utenlands på mandag, med uviss tilbakekomst... og det er stort sett annenhver uke. Dritt lei!!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #5 Skrevet 9. oktober 2015 Men hvis han jobber skift kan du jo legge opp din tid etter det? Men skjønner hva du mener. Min mann kan komme hjem på fredag og si han må utenlands på mandag, med uviss tilbakekomst... og det er stort sett annenhver uke. Dritt lei!! Jeg MÅ jo legge opp min tid etter det! Men det passer jo ikke alltid med ting jeg skulle vært med på på jobben eller med venner. Kan jo glemme å klatre på karrierestigen siden jeg er ekstremt lite fleksibel tidsmessig. Må ofte jobbe kveld etter barna er lagt for å hente inn timer. Pga tidsforskjell med hovedkontor i USA, så er det ettermiddag/kveld som gjelder for møter og ingen begynner på jobb grytidlig. Anonymous poster hash: 2eea1...df7
SuperFries Skrevet 9. oktober 2015 #6 Skrevet 9. oktober 2015 Sånn er livet når man jobber turnus. Og noen av oss må gjøre det. Jeg jobber nå dag med hver 3. helg. Mannen jobber vanlig turnus. Jeg er mye alene med barna på kvelden. Mannen har de om morgenen, og levere de sent. Sånn er det jo bare. Ellers må du kreve at han bytter jobb. Og det er ikke bare bare.
SuperFries Skrevet 9. oktober 2015 #7 Skrevet 9. oktober 2015 Eller så må du bytte jobb? Forsøk å snakke sammen, finne en løsning. Du må finne ut av hva du kan leve med.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #8 Skrevet 9. oktober 2015 Eller så må du bytte jobb? Forsøk å snakke sammen, finne en løsning. Du må finne ut av hva du kan leve med. Nytter ikke at jeg skifter jobb. Er takket være at min jobb faktisk tillater at jeg er lite fleksibel at vi får det til å gå rundt. Måtte jeg jobbet 8-4 eller noe hadde det gått skeis når han ikke kan flexe noe. Anonymous poster hash: 2eea1...df7
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #9 Skrevet 9. oktober 2015 Min jobber 3 uker borte og så er han 3 uker hjemme .... vi er flere i samme båt Anonymous poster hash: b0681...546
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #10 Skrevet 9. oktober 2015 Min jobber 3 uker borte og så er han 3 uker hjemme .... vi er flere i samme båt Anonymous poster hash: b0681...546 Ja, det er sikkert ikke lett! Tror jeg egentlig ønsker at han skal vise litt forståelse for min situasjon. At det et tungt for meg, og at han er heldig som har så mye fritid til akkurat deg han vil. Anonymous poster hash: 2eea1...df7
SuperFries Skrevet 9. oktober 2015 #11 Skrevet 9. oktober 2015 Er du frustrert over familiens situasjon, eller over at han har mer alenetid enn deg?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #12 Skrevet 9. oktober 2015 Som jeg skulle skrevet det selv... Aleine igjen i kveld, min mann jobber myyye seinvakter og helgevakter. Må bare finne meg i at slik er det, og prøve å se på de positive sidene som at ungene blir levert senere i bhg og hentet tidligere enkelte dager. Min mann vet at det blir mye ekstrajobb på meg på grunn av jobben hans og gjør det han kan for å bidra når han er hjemme, står opp tidlig med gutten vår selv om han har vært på seinvakt og komt hjem på natten (vi har en baby så vi står ofte opp omtrent samtidig). Men det er slitsomt og skjønner deg godt, men jeg prøver å ikke klage til han. Han vet hva jeg tenker om det, men ikke så mye han kan gjøre med det. Fordelen nå når jeg er i permisjon er at vi kan ha fri en mandag og tirsdag sammen f.eks, men når jeg begynner igjen i jobb jobber jeg mandag-fredag. Håper at han en gang skal få seg en dagjobb, men vi får se... Men skjønner deg! Anonymous poster hash: ea895...ad8
C&M&H Skrevet 9. oktober 2015 #13 Skrevet 9. oktober 2015 Min mann jobber også skift. Og det går helt fint for oss. Men ham gjør alle husvask etc. når han har fri alene på dagtid. Så da kommer jeg hjem til reint hus og ferdig middag. Tror du må spille litt mer krav hjemme. Når du er på jobb på dagen, og alene med barna på kvelden syns jeg du Bør forlange at han tar mer av husarbeidet...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #14 Skrevet 9. oktober 2015 Har ikke så mye å trøste deg med, da mannen min også jobber sånn. Men, det gjør jeg også! Ukene dreier seg om å få jobbinga til å gå opp, begge kan ikke jobbe seint for eksempel. I jobbehelgene våres treffes vi faktisk bare 1(!) i løpet av hele helgen. I ukedagene jobber vi også ofte motsatt. Forferdelig tungt å jobbe sånn. Håper på endringer etterhvert.. At vi begge får dagjobber! Anonymous poster hash: 513f8...515
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #15 Skrevet 9. oktober 2015 Har ikke så mye å trøste deg med, da mannen min også jobber sånn. Men, det gjør jeg også! Ukene dreier seg om å få jobbinga til å gå opp, begge kan ikke jobbe seint for eksempel. I jobbehelgene våres treffes vi faktisk bare 1(!) i løpet av hele helgen. I ukedagene jobber vi også ofte motsatt. Forferdelig tungt å jobbe sånn. Håper på endringer etterhvert.. At vi begge får dagjobber! Anonymous poster hash: 513f8...515 1 (!) time skulle det stå 😊 Anonymous poster hash: 513f8...515
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #16 Skrevet 9. oktober 2015 Turnus har fordeler og ulemper. Hos oss jobber begge turnus. Fordelen med det er jo at vi begge har forståelse for at det er slik det er. Ulempen er jo at vi til tider ser lite til hverandre, og at vi begge må planlegge ut fra den andres jobb. På jobb hos meg er det mange som snakker om at det er mest krevende for den som er hjemme når den ene partneren er på kveldsvakt. Vi har skolebarn nå, og når de skal på hver sin fritidsaktivitet som de må kjøres til samme kveld, og jeg er på kveldsvakt, så er det krevende for mannen. Innimellom spør jeg meg litt om det er verdt det, men i gode perioder tenker jeg mest at vi jo har valgt dette selv. Noen må jobbe på ugunstige tider. Slik er det bare. Anonymous poster hash: f98e6...800
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #17 Skrevet 9. oktober 2015 Han gjorde jo det når vi ble sammen også men det var liksom ikke så stort problem da. Upraktisk ja når det var noe vi skulle gjort sammen og han jobbet helg eller kveld. Men greit nok. Etter vi fikk barn er det bare upraktisk. Mitt og barnas liv er helt styrt etter hans skiftplan. Jeg må hente kår han jobbet sent, uansett hva som er av viktige møter på min jobb den ettermiddagen. Og jeg må levere da han jobber tidlig. Da må jo jeg jobbe inn igjen timer når han slutter tidlig og dermed ses vi ikke så mye heller, og er jo sjelden komplett familie på ettermiddager og under middagen. Jeg liker det ikke, føler hverdagen blir oppstykket. Og de dagene han har fri er så mye mere kos. Da er vi hjemme noen timer alle slik det burde vært, etter min mening. Han synes det ikke er noe problem, han har jo mye fri uten barna. Når han jobber kveld har han jo alene tid fra han leverer kl ni til to da han drar på jobb. Og fridager i uka har han jo alenedag. Jeg har aldri alenetid. Klager jeg blir han sur. Det er jo sånn jobben hans er. Flere med slik erfaring? Hvordan skal jeg snu dette til noe positivt? Anonymous poster hash: 2eea1...df7 Detta burde du grubla på før du pulte han. Har 0,0000 sympati. Anonymous poster hash: 6899a...172
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #18 Skrevet 9. oktober 2015 Er du frustrert over familiens situasjon, eller over at han har mer alenetid enn deg? Begge deler! Hele situasjonen vi er i! Men det med fritiden har ikke så mye å si, mest for at han burde se at han er heldig som har det sånn. Anonymous poster hash: 2eea1...df7
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #19 Skrevet 9. oktober 2015 Som jeg skulle skrevet det selv... Aleine igjen i kveld, min mann jobber myyye seinvakter og helgevakter. Må bare finne meg i at slik er det, og prøve å se på de positive sidene som at ungene blir levert senere i bhg og hentet tidligere enkelte dager. Min mann vet at det blir mye ekstrajobb på meg på grunn av jobben hans og gjør det han kan for å bidra når han er hjemme, står opp tidlig med gutten vår selv om han har vært på seinvakt og komt hjem på natten (vi har en baby så vi står ofte opp omtrent samtidig). Men det er slitsomt og skjønner deg godt, men jeg prøver å ikke klage til han. Han vet hva jeg tenker om det, men ikke så mye han kan gjøre med det. Fordelen nå når jeg er i permisjon er at vi kan ha fri en mandag og tirsdag sammen f.eks, men når jeg begynner igjen i jobb jobber jeg mandag-fredag. Håper at han en gang skal få seg en dagjobb, men vi får se... Men skjønner deg!Anonymous poster hash: ea895...ad8 Ungene her nyter ikke så godt av det her, han leverer ikke senere eller henter tidligere. Det også irriterer meg at han ikke kan gjøre de ærendene han gjør etter jobb og før han henter i den tiden han faktisk har fri og midt i bhg tiden. Er liksom bare han som nyter "godene". Anonymous poster hash: 2eea1...df7
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #20 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg synes det er utrolig deilig at mannen jobber kvelder og helger jeg, da får jeg sofaen og tv-kontrollen for meg selv Men jeg liker å være alene da, tror ikke jeg kunne vært i et samliv hvor vi skulle vært sammen hele tiden.... Vi har 4 barn, så det kan bli travle ettermiddager når jeg er alene om å organisere middag, leker, kjøring og henting til fritidsaktiviteter osv, men et ordner seg alltid. Vi har jo en 7-seter så vi er veldig på tilbudssiden når det kommer til å plukke opp og ta med andre unger i bilen til og fra treninger, barneselskaper osv når mannen har fri (alltid han som kjører når han har fri) for da er det lettere for meg å spørre andre om hjelp når jeg er alene og ungene trener samme kveld men på forskjellige steder til forskjellige tider. Mannen her er en duracellkanin da, så han sitter mye mindre på rumpa enn meg, er det ikke noe spesielt å gjøre finner han på noe å gjøre, om det så er å rydde i en bod i kjelleren. Så jeg føler ikke han har mer fri enn meg, han jobber bestandig med noe... Anonymous poster hash: fa4fa...65f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #21 Skrevet 9. oktober 2015 Elsker at mannen jobber skift jeg. Det aller beste er at han har ofte barna hjemme fra bhg når han har fri. Kortere og sjeldnere dager i bhg. Blir noen travle ettermiddager og helger når mannen jobber, men at barna får mer mamma og pappatid enn timer i bhg veier opp for det. Alenetid kan vi ha når barna blir større. Anonymous poster hash: 742d6...adf
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #22 Skrevet 9. oktober 2015 Elsker at mannen jobber skift jeg. Det aller beste er at han har ofte barna hjemme fra bhg når han har fri. Kortere og sjeldnere dager i bhg. Blir noen travle ettermiddager og helger når mannen jobber, men at barna får mer mamma og pappatid enn timer i bhg veier opp for det. Alenetid kan vi ha når barna blir større. Anonymous poster hash: 742d6...adf Så flott! Skulle ønske han også gjorde sånn, DA hadde det jo vært verdt det! At de fikk mye tid hjemme med pappa. Anonymous poster hash: 2eea1...df7
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #23 Skrevet 9. oktober 2015 Som jeg skulle skrevet det selv... Aleine igjen i kveld, min mann jobber myyye seinvakter og helgevakter. Må bare finne meg i at slik er det, og prøve å se på de positive sidene som at ungene blir levert senere i bhg og hentet tidligere enkelte dager. Min mann vet at det blir mye ekstrajobb på meg på grunn av jobben hans og gjør det han kan for å bidra når han er hjemme, står opp tidlig med gutten vår selv om han har vært på seinvakt og komt hjem på natten (vi har en baby så vi står ofte opp omtrent samtidig). Men det er slitsomt og skjønner deg godt, men jeg prøver å ikke klage til han. Han vet hva jeg tenker om det, men ikke så mye han kan gjøre med det. Fordelen nå når jeg er i permisjon er at vi kan ha fri en mandag og tirsdag sammen f.eks, men når jeg begynner igjen i jobb jobber jeg mandag-fredag. Håper at han en gang skal få seg en dagjobb, men vi får se... Men skjønner deg!Anonymous poster hash: ea895...ad8 Ungene her nyter ikke så godt av det her, han leverer ikke senere eller henter tidligere. Det også irriterer meg at han ikke kan gjøre de ærendene han gjør etter jobb og før han henter i den tiden han faktisk har fri og midt i bhg tiden. Er liksom bare han som nyter "godene". Anonymous poster hash: 2eea1...df7 Da skjønner jeg at det er ekstra frustrerende! Min mann tar gjerne barnet fri fra bhg en dag han selv har fri, noe jeg setter veldig pris på! Men når det blir sånn som du forteller, at han bare nyter godene, med å ikke gjøre eller bidra noe når han ikke er på jobb, hadde jeg nok blitt fryktelig irritert, jeg og!! Jeg ser at jeg ikke har grunn til å klage, får liksom ikke gjort så mye med vaktplanen hans... Anonymous poster hash: ea895...ad8
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #24 Skrevet 10. oktober 2015 Ikke skift, men i restaurantbransjen. Han kom hjem kl. 5.15 i dag og drar igjen kl. 10.30. Som ei venninne sa: han jobber, du gjør alt det andre. Jeg jobber forøvrig 80 %. Anonymous poster hash: 60f78...bef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå