Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 http://www.nrk.no/vestfold/pasienter-var-uten-mat-og-stell-i-atte-timer-1.12594559 Hvordan kan dette skje? En ting er at vaktlistene tydeligvis er for dårlige slik at et helt vaktlag har misforstått, det kan skje. Men den eller de som hadde ansvar for overlapping gikk jo bare fra jobb uten at andre hadde kommet - det må jo være grov svikt i tjenesten!?!! Om man ikke har mer samvittighet for jobben sin - og ikke minst de eldre - enn at man bare overlater dem til seg selv uten at noen andre er kommet, da mener jeg at man ikke er skikket til å jobbe der! Håper inderlig at den/de det gjelder ikke får jobbe selvstendig igjen og ha ansvar for overlapping ved vaktskifter. Her bør det komme advarsler fra kommunelege og fylkeslege, og innskrenking av ansvarsoppgaver. Er det ufaglært som har gjort det så mener jeg personen ikke lenger kan jobbe med ansvar for mennesker. Har sett så mye elendig arbeid i eldreomsorgen at jeg blir hissig når jeg leser slikt! All ære til alle de som faktisk gjør en god jobb i eldreomsorgen - jeg glemmer ikke dere selv om jeg nå måtte ha en utblåsning Anonymous poster hash: 88428...bcf
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 Grøss og gru! Jobber selv i eldreomsorgen og hadde aldri gått hjem uten at neste skift var kommet på og rapport gitt til neste ansvarsvakt. Hvis neste vakt ikke kommer er det vår oppgave å få tak i de eller få tak i vikarer eller selv gå dobbelt. Det står faktisk om det i instruksen vår at vi ikke har lov til å gå uten at neste ansvarsvakt er kommet, så er litt rart at de ikke har samme instruks der i horten. Anonymous poster hash: 573ee...99d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 Grøss og gru! Jobber selv i eldreomsorgen og hadde aldri gått hjem uten at neste skift var kommet på og rapport gitt til neste ansvarsvakt. Hvis neste vakt ikke kommer er det vår oppgave å få tak i de eller få tak i vikarer eller selv gå dobbelt. Det står faktisk om det i instruksen vår at vi ikke har lov til å gå uten at neste ansvarsvakt er kommet, så er litt rart at de ikke har samme instruks der i horten. Anonymous poster hash: 573ee...99d Jeg vil tro de har samme instruksen, men vedkommende - en eller flere - har jo tydeligvis valgt å overse den. Uansett så burde normal medmenneskelighet og ansvarsfølelse gjøre at man ikke går hjem før man er sikker på at neste vakt er kommet på jobb. Anonymous poster hash: 88428...bcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå