Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg får os, en stønad jeg er meget takknemlig for å motta, er under utdanning og gleder meg veldig til jeg er i jobb og tjener kun mine egne penger, og dermed også bidrar med noe. Jeg har foreløpig tatt opp fag, desverre ble det surr med kodene på skolen jeg skulle ta eksamen på og det endte med at to av eksamenene ikke er gyldige for å få kompetansebevis. Dermed kom jeg altså ikke inn på skole nå i høst, som jo var planen. Meldte meg opp til eksamen igjen nå i november og søkte jobber i sommer. Planen er nå å jobbe og ta enkeltemner fra vinteren av. Gikk innom nav for å spørre hvordan jeg gjorde det med overgangsstønaden nå som jeg har fått meg jobb og forklarte at jeg hadde eksamen i november og skulle på skole igjen i jan/feb, da så saksbehandleren på meg og anbefalte meg sterkt å la være og ta denne jobben!?! Hn mente det var mer nyttig at jeg brukte tiden hjemme med barnet mitt og øvde til eksamen når hn var i barnehagen. Hn mente også at det ble altfor strevsomt for meg å styre med disse papirene som må sendes inn hver mnd osv når jeg likevel skal begynne på skole uansett. Jeg blir altså frarådet å jobbe? Skal selvfølgelig ta den jobben uansett, vil jo klare meg selv mest mulig, ikke leve på alle dere andre! Men om dette er gjens oppfatning inne på NAV-kontorene kan man jo begynne å lure!? Anonymous poster hash: d6027...1d6
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 Min erfaring med nav er at om man tar initiativ og prøver å finne løsninger selv så blir man sett på som brysom og storsnutet. Du må ikke glemme en viktig ting, Hi - når du gjør dette så skaper du merarbeid for din saksbehandler. De liker ikke det Bra at du tar tak selv Anonymous poster hash: 936ec...2e2
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 JØSS! Er alt jeg kan si. Anonymous poster hash: 346fb...66c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Det er nok sant, dette med ekstra papirarbeid, synd at det all være sånn! Jøss til meg eller til nav? Anonymous poster hash: d6027...1d6
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #5 Skrevet 10. oktober 2015 Ikke gjør som NAV sier! Søsteren min opplevde lignende, og hørte på NAV, sløyfet da jobben, ble mye mer styr og tull med NAV etter det, hun fulgte deres råd, noe de straffet henne for i det lengre løpet, som hun sa når det endelig roet seg 5 mnd senere; hadde hun kunne gjort det om igjen, hadde hun jobbet. Anonymous poster hash: d2fee...3c1
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #6 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg har Nav langt oppi halsen, og det pga en barnetrygd som burde vært selvfølge. All medfølelse til alle dere andre som har mer med de å gjøre enn meg. Anonymous poster hash: 53d14...ccf
Gjest Darwinia:-) Skrevet 10. oktober 2015 #7 Skrevet 10. oktober 2015 Hvis venninna mi hadde gjort som NAV sa hadde hun vært uføretrygdet. Hun jobber i dag 100% i tillegg til 3 unger. Noen får saksbwhandlere som er ute etter å gjøre ting enklest mulig for seg selv. Jeg håper de er i mindretall. Stol på deg selv og ta den jobben du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå