Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg skal gi en gave med vin som tema og så lurer jeg på om en slik vakumpumpe som pumper luft ut av vinflasken slik at vinen holder seg i flere dager er en god gaveide? Alternativt en slik helletut som gjør at man ikke søler når man heller og som også har mulighet for å sette i en kork? Tredje alternativ er en slik dekanteringshelledings som gjør at vinen blir luftet mens man skjenker i glasset. Jeg drikker lite vin selv, så vet ikke om noen av disse tingene kan falle i smak for de som er glade i vin eller om dette bare er dingser som blir liggende i skuffen? Håper på mange synspunkter og gjerne noen ord om hvilken av disse tingene du ville blitt mest glad for å få og hvorfor. Hvis noen har erfaring med noen slike og link/tips til et spesielt merke som de er fornøyd med av en av disse tingene, hadde det også vært supert. Takk på forhånd! :-) Anonymous poster hash: 04f3d...420
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 Ingen? Anonymous poster hash: 04f3d...420
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg har både den vakumpumpen ( faktisk to, fikk også en i gave) og en slik helleting. Bruker vakumpumpen når mannen er borte og ikke kan dele flasken med meg Fungerer veldig bra Helletingen blir egentlig ikke brukt. Har også et sett med åpner, temperaturmåler osv som heller ikke blir brukt ( også fått i gave) Anonymous poster hash: bc3dc...e8f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #4 Skrevet 9. oktober 2015 Tror jeg også har to slike helletuter...men bruker dem ikke. Vakumdingsen er kanskje ok? Men jeg ville sagt at den kan byttes hvis de vil. Her har jeg sjelden behov for å lagre vin over flere dager. Duger som regel med skrukork eller korken Anonymous poster hash: 90d88...77c
prekæs Skrevet 9. oktober 2015 #5 Skrevet 9. oktober 2015 Har slikt og det brukes ikke. Helt ærlig ville jeg heller hatt en god flaske vin. Syns alltid jeg får god hjelp på polet når jeg antyder prisklasse.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #6 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg har en "dekanteringshelledings" og den er super på litt eldre viner. Anonymous poster hash: 85b15...f57
frk Nilsen Skrevet 9. oktober 2015 #7 Skrevet 9. oktober 2015 Bedre å gi ei god flaske vin, med mindre du vet dette er noe de virkelig ønsker seg. Jeg har 2-3 helledigser og bruker dem aldri. Spør på polet, der får du god hjelp (hermer etter prækes her)
beef sister Skrevet 9. oktober 2015 #8 Skrevet 9. oktober 2015 Bedre med en god vin,ja. Er vel heller ikke usannsynlig at de har slike ting fra før?
minimii Skrevet 9. oktober 2015 #9 Skrevet 9. oktober 2015 Disse dingsene har alle som er glade i vin, så hadde ikke satset på noen av dem. Hvis du skal kjøpe noe annet enn vin ville jeg kjøpt slike små metallkuler som man rengjør karaffelen med etter bruk. Den er neimen ikke lett å få ren, men det er nok ikke lett å få tak i slike kuler heller. Jeg ville og kjøpt vin. Italia er jo et populært land. Hva med en supertoscaner eller en brunello?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #10 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg vet at de ikke har disse dingsene fra før, men nå ble jeg veldig usikker på om de er noe særlig å få. Ser at noen liker vakumpumpen, så kanskje det eventuelt kunne vært noe. Jeg har kjøpt en god vin også, så det var i tillegg til vin jeg skulle ha hatt noe... Anonymous poster hash: 04f3d...420
Gjest Gul stjerne Skrevet 10. oktober 2015 #11 Skrevet 10. oktober 2015 nei, synes det er bare tøyseying som fyller opp skuffene. gi meg vin, for pokker
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #12 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg vet at de ikke har disse dingsene fra før, men nå ble jeg veldig usikker på om de er noe særlig å få. Ser at noen liker vakumpumpen, så kanskje det eventuelt kunne vært noe. Jeg har kjøpt en god vin også, så det var i tillegg til vin jeg skulle ha hatt noe... Anonymous poster hash: 04f3d...420 En flaske vin og vakumpumpen blir nok veldig bra Anonymous poster hash: bc3dc...e8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå