Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 Gremmer meg over mannens skrift. Han skriver så forbanna STORT og usymmetrisk og skjevt... Har aldri sett en mann eller gutt skrive greit. Og ja, noen jenter også. Men de har oftere pen skrift. Anonymous poster hash: 10fb0...b36
Gjest Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 To av gutta her skriver faktisk meget så pent og fikk ofte skryt av lærerne på skolen. Så stemmer nok ikke for alle.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg kjenner flere gutter/menn som skriver fint enn som ikke gjør det Anonymous poster hash: 25989...191
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #4 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg retter håndskrevne besvarelser fra elever i 16-17-årsalderen hver uke, og det er gjennomgående riktig at jenter skriver penere og ryddigere. Gutta skriver til dels uleselig. Noen er nesten ute av stand til å formulere seg skriftlig... Anonymous poster hash: 94e5a...f13
TPK Skrevet 9. oktober 2015 #5 Skrevet 9. oktober 2015 De gidder ikke bruke så mye tid på å perfeksjonere skriften.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #6 Skrevet 9. oktober 2015 Ja det er veldig mange gutter/menn som har stygg håndskrift. Jeg aner ikke hvorfor.. MEN, min far derrimot. Han har helt nyyydelig skrift! Det ser nesten ut som om det ikke er skrevet på frihånd. De fine løkkene. Skikkelig "gammeldags" skrift på en måte. Jeg er utrolig misunnelig på det altså. Er det noe jeg IKKE har arvet, så er det pen håndskrift min er helt tragisk. Anonymous poster hash: 2eec4...cb5
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #7 Skrevet 9. oktober 2015 Mannens håndskrift er mye finere enn min Anonymous poster hash: 48d11...aff
Mrs. Kaizer Skrevet 9. oktober 2015 #8 Skrevet 9. oktober 2015 Min mann kan ha veldig fin håndskrift hvis han vil... Og en av gutta våre har nok arvet hans håndskriftsgen. Den andre gutten skriver som ei kråke, nestenhelt uleselig. Men han har det alltid veldig travelt når han skriver.
Guttaboys Skrevet 9. oktober 2015 #9 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg skriver stygt, samboer skriver pent. Teorien din stemmer ikke.
sug lut Skrevet 9. oktober 2015 #10 Skrevet 9. oktober 2015 Fordi flere jenter tror at man må være pen i all sin framferd for å være elsket og godtatt, inkl håndskrifta. Det er selvsagt bare bullshit, det eneste man trenger er ei effektiv skrift.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. oktober 2015 #11 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg skriver ikke pent...
Marriet Skrevet 9. oktober 2015 #12 Skrevet 9. oktober 2015 Min bror har den vakreste håndskriften jeg vet om, men han er også homo - det er nok en sammenheng
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 9. oktober 2015 #13 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg skriver løkkeskrift, leselig for meg, men ikke for en god del andre. Om jeg skriver "vanlig" eller Times new roman, om man kan kalle det det, så ser det ikke ut... dette fordi jeg er vant med lange løkker og sammenhengende bokstaver. Får ofte beskjed om at jeg har legeskrift...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #14 Skrevet 9. oktober 2015 Gubben min skriver veldig pent Anonymous poster hash: 77b69...581
Jippipippi Skrevet 9. oktober 2015 #15 Skrevet 9. oktober 2015 Mannen min skriver finere enn meg, han er mer tolmodig og😉
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #16 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg er jente. Har kjempestygg og temmelig uleselig håndskrift 😆 Anonymous poster hash: 83438...cb6
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #17 Skrevet 10. oktober 2015 Både min far og samboer skriver kjempe pent. Men skjønner hva du mener likevel :-) Anonymous poster hash: c83eb...eda
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. oktober 2015 #18 Skrevet 10. oktober 2015 Mener å ha hørt at det har sammenheng med at jentene er bedre på finmotorikk, mens guttene er bedre på grovmotorikk? Rent generelt, og ikke eneste årsak selvsagt. Tror også SL har et poeng, jenter har oftere forventninger til seg selv om at alt skal være så vakkert osv. Selv skrev jeg som en full kråke til lenge etter 4. Klasse. Var en racer på grammatikk (da), men estetikken var det verre med. Nå kan jeg skrive riktig så greit om jeg vil. Dessuten må vi ikke glemme at vi nå til dags skriver mye mindre for hånd, og dette har selvsagt noe å si. Der jeg før kunne skrive eksamensoppgaver på 15-20 sider for hånd, kreperer jeg nesten av 1-2 sider nå.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #19 Skrevet 10. oktober 2015 Tipper folk bruker telefon og ipad for mye. Man trenger rett og slett ikke å skrive for hånd lenger, dermed får man mindre trening. Mine besteforeldre og foreldre skriver kjempepent. Anonymous poster hash: 652b4...91f
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #20 Skrevet 10. oktober 2015 Mannen min skriver penere enn meg. Anonymous poster hash: 975f6...6a8
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #21 Skrevet 10. oktober 2015 Det har med hjernen å gjøre. Menn tenker generelt mer ensrettet, altså samler seg om en tanke på en gang, men til gjengjeld tenker han da også både raskere og mer effektivt på den ene tingen. Kvinner på sin side tenker generelt sett mer sammensatt, altså tenker som regel på flere ting på en gang og har mange små tankesprang vekk fra hovedtanken hele tiden. På den måten får de større oversikt, men hjernen jobber da også saktere med hovedtanken. Når man skriver vil da takten mellom tanke og hånd være mer ulik for menn enn for kvinner fordi menn tenker raskere enn det hånden kan jobbe. Menn med mer "feminin" tankeprosess vil dermed ha penere håndskrift enn vanlig, og på samme måte vil kvinner med mer "maskulin" tankeprosess har styggere håndskrift. Anonymous poster hash: 06b41...323
mynt Skrevet 10. oktober 2015 #22 Skrevet 10. oktober 2015 Dette vet jeg faktisk:) Det er fordi finmotorikken ofte utvikler seg senere hos gutter så når de lærer å skrive bokstaver på skolen så er de egentlig ikke helt klar for det. Og når skriften er innlært er det denne som henger igjen resten av livet. Har jeg lest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå