Gå til innhold

Bruker din 6 åring beltestol eller bare pute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymous poster hash: 46bc9...cd5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beltestol. Skal de ikke det?

Anonymous poster hash: 9c8c5...83c

Skrevet

Beltestol, 121 cm og 22 kg.

Anonymous poster hash: f1359...0d0
Skrevet

Pute er jo og fra 4 år (15-36 kg)

HI

Skrevet

Pute er jo og fra 4 år (15-36 kg)

HI

Pute er lovlig men ikke anbefalt...

Anonymous poster hash: f1359...0d0

Skrevet

Bruker selvfølgelig beltestol. Pute gir jo null beskyttelse...

Anonymous poster hash: eb98a...901

Skrevet

Bruker pute og har brukt det siden hun var 4 år. Både 6 åringen og 8 åringen bruker pute. 8 åringen kommer nok snart til å gå over til kun sete i bilen, da han vil det.

Anonymous poster hash: c67dc...217

Skrevet

Vi bruker eget sete ja, som kan brukes til han kan sitte rett vanlig bilsete :) Skjønner ikke poenget med å gå over til pute når de fint kan sitte I beltestol.

Anonymous poster hash: e6ae3...527

Skrevet

Sitter i beltestol, noe annet er ikke aktuelt på lenge enda. Nettopp kjøpt ny også.

Anonymous poster hash: 8d65f...62c
Skrevet

Beltestol. Det gjør også 8- åringen...

Anonymous poster hash: 164ab...cac

Skrevet

Min er 7 da - beltestol. Har også et lita 10-åring, hun bruker beltestolen til 7-åringen når han ikke er med i bilen, hvis begge er med bruker hun pute.

Anonymous poster hash: e3836...564

Skrevet

Pute

Anonymous poster hash: 9f586...d91

Skrevet

Datteren min er akkurat blitt 7 år, og bruker selvsagt beltestol.

Anonymous poster hash: 2849b...5ff
Skrevet

Sitter bakovervendt fremdeles, da hun ikke er vokst fra det setet i høyde og vekt ennå. Ser ingen grunn til å bytte sete mens det andre passer. Etterpå blir det beltestol!

Anonymous poster hash: 9c1a6...a02
Skrevet

SELFØLGELIG beltestol! Jeg er jo ikke tilbakestående heller 😂

Skrevet

Når han var 6 år brukte han beltestol. Nå er han snart 9 år, bruker fortsatt beltestol.

Det gjør også alle kompisene hans enda.

Anonymous poster hash: 9fd40...696

Skrevet (endret)

6 år og sitter i beltestol.

I klassen hennes er det delt temmelig på midten; halvparten sitter i beltestol og halvparten på pute.

Har jeg med andre unger i bilen sitter hun på pute ved siden av babysetet og så plasserer jeg vennen i beltestolen. Har ikke plass til to beltestoler pluss babysete i bilen min.

Endret av PeppaPig
Skrevet

Beltestol - pute er uaktuelt! En beltestol vil også beskytte nakke og hode i en kollisjon , samt gjør at jeg er helt sikker på at beltet kommer rett fram over skuldra slik det skal. Setet vil også gi bedre beskyttelse i hele overkroppen enn ei pute vil. Ser kun fordeler med beltestol - og bruker derfor dette.

Skrevet

Her bruker både 6 og 8 åringen beltestol. 8 åringen er ikke så fornøyd med det da hun mener alle i klassen hennes bruker pute eller sitter uten noe. Jeg tenker sikkerhet først. Så får hun heller bare være sur.

Anonymous poster hash: 2917d...1c3

Skrevet

Han her slutta med stol i år, da han ble for lang og nylig for tung for stol. Han er 9 år.

(Jada, han er en lang 9-åring. Ikke overvektig, aktiv og en av de høyeste på laget og også av guttene på de andre lagene. Dog IKKE unormalt høy) - av erfaring må man ta høyde for all verdens kommentarer på at ungen er bælfeit og passiv og syk og det er ikke måte på.

Anonymous poster hash: 2c2fc...7f2

Skrevet

Beltestol, så klart.

Var på førstehjelpskurs i barnehagen i fjor, og der sa instruktøren at det ikke var mening i å bruke pute. Det samme sa de fra Trygg trafikk.

Dette på grunn av at ryggen får en "knekk" der puta slutter, og bilens bilseterygg begynner. Håper det var forståelig... ;-p

Anonymous poster hash: a9c38...45e

Skrevet

Beltestol til 7-åringen, har ingen planer om å gjøre noen endringer på dette med det første. Har ei pute viss vi skal ha med flere enn tre barn i bilen (7-seter), men det er særs sjeldent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...