Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 På Rikstoto, hittil i år, pluss en del tusenlapper på nettpoker og tipping i tillegg...hvordan hadde du reagert da? En god del er tatt fra kredittkort. Jeg trodde han spilte for en 200-lapp i ny og ne.. Alt annet har vært skjult. Jeg er sjokkert, og vet ikke hvordan jeg skal reagere..... Anonymous poster hash: f7b9c...4db
Gjest Antarctica Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 Hvis vi hadde felles økonomi hadde jeg blitt rasende.
Mamsemums Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg hadde blitt forbannet. Ihvertfall om vi hadde felles økonomi.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #4 Skrevet 9. oktober 2015 Helt greit for meg så lenge han bruker egne penger. Har vi stram økonomi og/eller felles økonomi er det helt uakseptabelt. Har han brukt det av felles penger hadde jeg uten skrupler tatt det samme beløpet og satt på min private sparekonto. Anonymous poster hash: 00397...0eb
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #5 Skrevet 9. oktober 2015 Vi setter inn en sum hver til lån, mat og regninger og sparing. Resten er egne penger. Men nå er saken at han vil at vi skal låne opp på huset for å betale ned kredittkortet hans....så da går det plutselig veldig utover meg også. Spillingen har nok pågått i flere år, så ved å låne opp for å betale ut kortet så er ikke problemet løst for og si det sånn.... Anonymous poster hash: f7b9c...4db
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #6 Skrevet 9. oktober 2015 Hi på innlegget over...... Anonymous poster hash: f7b9c...4db
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #7 Skrevet 9. oktober 2015 Vi setter inn en sum hver til lån, mat og regninger og sparing. Resten er egne penger. Men nå er saken at han vil at vi skal låne opp på huset for å betale ned kredittkortet hans....så da går det plutselig veldig utover meg også. Spillingen har nok pågått i flere år, så ved å låne opp for å betale ut kortet så er ikke problemet løst for og si det sånn.... Anonymous poster hash: f7b9c...4db Det hadde jeg sagt nei til, den kredittkortgjelden hadde han måttet betale med egne lommepenger ja. Han fikk leve fryktelig kjipt en stund, null kino med kompiser, turer på byen osv, ingen innkjøp av klær, ta med matpakke på jobb og droppe kjøpelunsj osv. Jeg hadde nektet plent å la hans spillegalskap gå ut over min og hele familiens økonomi, det måtte han ha ryddet opp i selv! Anonymous poster hash: 94ff2...40e
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #8 Skrevet 9. oktober 2015 Vi setter inn en sum hver til lån, mat og regninger og sparing. Resten er egne penger. Men nå er saken at han vil at vi skal låne opp på huset for å betale ned kredittkortet hans....så da går det plutselig veldig utover meg også. Spillingen har nok pågått i flere år, så ved å låne opp for å betale ut kortet så er ikke problemet løst for og si det sånn.... Anonymous poster hash: f7b9c...4db Jeg kunne vært villig til det, men da skulle JEG styrt økonomien til punkt og prikke. Kanskje en kontrakt hadde vært noe også.. Han skulle også fått betalt 50 000 ekstra på huslånet. Anonymous poster hash: 70991...ba0
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #9 Skrevet 9. oktober 2015 Vi setter inn en sum hver til lån, mat og regninger og sparing. Resten er egne penger. Men nå er saken at han vil at vi skal låne opp på huset for å betale ned kredittkortet hans....så da går det plutselig veldig utover meg også. Spillingen har nok pågått i flere år, så ved å låne opp for å betale ut kortet så er ikke problemet løst for og si det sånn.... Anonymous poster hash: f7b9c...4db Det sier du selvfølgelig nei til! Du må aldri, aldri, aldri (!!!!!) gå med på noe slikt. Det eneste det gjør er at det gir ham mulighet til å fortsette spillingen, fordi han da begynner på nytt "gjeldsfri". Du sier at spillingen har pågått i flere år, da er han trolig spillavhengig. Jeg råder DEG til å ta kontakt med en av disse interesseorganisasjonene / hjelpeorganisasjonene, for DU trenger rådgivning til hvordan du skal forholde deg til mannen din fremover. Du må tenke på ham som en rusavhengig! Hans rus er spillingen... http://www.spillavhengighet.no/ http://www.blakors.no/?catid=1190 Googler du spillavhengighet så finner du mye informasjon. Nå må du stille krav til ham - og du må ikke vike fra de kravene! 1. Han må innrømme at han har et avhengighetsproblem. 2. Han må være villig til å gå i behandling for sin avhengighet. 3. Han må være villig til å selv ta grep for å betale ned det som er hans gjeld. Uten at det går ut over deg og barna økonomisk. Trolig betyr det at han må ta seg en ekstrajobb. 4. Han må være villig til at dere går i parterapi. Dere bør også vurdere om du skal ta ansvar for økonomien i et par år fremover, at han får "lommepenger". Selv om beløpet han har spilt bort ikke er så enormt, så må du ikke gå i den fellen å bagatellisere dette, tro at mannen vil komme seg ut av spillingen selv. Han har spilt slik i mange år, han er avhengig, han må innrømme det og han må gå i behandling for det. Hvis du ikke stiller krav til ham NÅ, da risikerer du å ha en ny tråd her inne om et par år, hvor du plutselig sitter på stor gjeld fordi mannen din har vært økonomisk utro, har spilt bort alle pengene sine osv. Så stå på kravene nå, og vær konsekvent! Om mannen din er villig så er det fullt mulig å snu dette, men han må være villig til å innse problemet OG villig til å gjøre det han må for å få kontroll på sin avhengighet. Er han ikke det så ville jeg faktisk ha gått nå før han rekker å ødelegge for deg. Lykke til Anonymous poster hash: e652c...040
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #10 Skrevet 9. oktober 2015 Skulle tro det var snakk om 500.000 ikke 50.000 Anonymous poster hash: c9aaf...e7f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #11 Skrevet 9. oktober 2015 Skulle tro det var snakk om 500.000 ikke 50.000 Anonymous poster hash: c9aaf...e7f For noen kan 50 000 utgjøre like store avvik i økonomien som 500 000 for andre. Anonymous poster hash: 39bd1...60f
DramaMama Skrevet 9. oktober 2015 #12 Skrevet 9. oktober 2015 Hadde vært uaktuelt å ta det på fellesutgifter (som huslånet er), det måtte han betalt av egen lomme.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. oktober 2015 #13 Skrevet 9. oktober 2015 Har han satt dere i gjeld? Er dette penger dere ikke har råd med å tape? Har han kontroll? Jeg tenker det har mye å si. Men 5-10 000 i mnd synes jeg personlig er alt for mye og hadde nok brøla stygt til mannen.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #14 Skrevet 9. oktober 2015 På alle år er det nok over 500 000, 50000 er hittil i år, på Rikstoto, poker og tipping utenom. Hi Anonymous poster hash: f7b9c...4db
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #15 Skrevet 9. oktober 2015 Vi setter inn en sum hver til lån, mat og regninger og sparing. Resten er egne penger. Men nå er saken at han vil at vi skal låne opp på huset for å betale ned kredittkortet hans....så da går det plutselig veldig utover meg også. Spillingen har nok pågått i flere år, så ved å låne opp for å betale ut kortet så er ikke problemet løst for og si det sånn.... Anonymous poster hash: f7b9c...4db Det sier du selvfølgelig nei til! Du må aldri, aldri, aldri (!!!!!) gå med på noe slikt. Det eneste det gjør er at det gir ham mulighet til å fortsette spillingen, fordi han da begynner på nytt "gjeldsfri". Du sier at spillingen har pågått i flere år, da er han trolig spillavhengig. Jeg råder DEG til å ta kontakt med en av disse interesseorganisasjonene / hjelpeorganisasjonene, for DU trenger rådgivning til hvordan du skal forholde deg til mannen din fremover. Du må tenke på ham som en rusavhengig! Hans rus er spillingen... http://www.spillavhengighet.no/ http://www.blakors.no/?catid=1190 Googler du spillavhengighet så finner du mye informasjon. Nå må du stille krav til ham - og du må ikke vike fra de kravene! 1. Han må innrømme at han har et avhengighetsproblem. 2. Han må være villig til å gå i behandling for sin avhengighet. 3. Han må være villig til å selv ta grep for å betale ned det som er hans gjeld. Uten at det går ut over deg og barna økonomisk. Trolig betyr det at han må ta seg en ekstrajobb. 4. Han må være villig til at dere går i parterapi. Dere bør også vurdere om du skal ta ansvar for økonomien i et par år fremover, at han får "lommepenger". Selv om beløpet han har spilt bort ikke er så enormt, så må du ikke gå i den fellen å bagatellisere dette, tro at mannen vil komme seg ut av spillingen selv. Han har spilt slik i mange år, han er avhengig, han må innrømme det og han må gå i behandling for det. Hvis du ikke stiller krav til ham NÅ, da risikerer du å ha en ny tråd her inne om et par år, hvor du plutselig sitter på stor gjeld fordi mannen din har vært økonomisk utro, har spilt bort alle pengene sine osv. Så stå på kravene nå, og vær konsekvent! Om mannen din er villig så er det fullt mulig å snu dette, men han må være villig til å innse problemet OG villig til å gjøre det han må for å få kontroll på sin avhengighet. Er han ikke det så ville jeg faktisk ha gått nå før han rekker å ødelegge for deg. Lykke til Anonymous poster hash: e652c...040 En ting til, HI. Mannen kan be om å få sperret kortet sitt hos Tippingen, Rikstoto slik at han kun har et visst maksbeløp i uken eller måneden han kan spille for. Prøver han å spille for mer enn det så går det ikke. Poker på nett er det trolig verre med. Mannen din trenger behandling. Jeg håper du tar på alvor det jeg skrev over her! Anonymous poster hash: e652c...040
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #16 Skrevet 9. oktober 2015 Takk😊 Jeg tar det på alvor. Han har innrømmet at han har et problem. Hi Anonymous poster hash: f7b9c...4db
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #17 Skrevet 9. oktober 2015 Takk😊 Jeg tar det på alvor. Han har innrømmet at han har et problem. Hi Anonymous poster hash: f7b9c...4db
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #18 Skrevet 9. oktober 2015 Takk Jeg tar det på alvor. Han har innrømmet at han har et problem. Hi Anonymous poster hash: f7b9c...4db Så bra, da er neste steg behandling! Og husk at det må være over tid! Noen føler veldig stor skam for dette, så når han har innrømmet å ha et problem, og om han er villig til å få behandling, da skal du tilby ham å hjelpe ham ved å f.eks. bli med ham til legen, bli med til psykolog/behandling om han føler det er bedre første gang. Men husk at du må være den tøffe som passer på at kravene du stiller må følges. Han er avhengig, og da vil han alltid ha tilbøyelighet til å falle tilbake til "rusen". Håper han tar tak i det og står i behandling så lenge han trenger det, og at dere finner ut av ting. Lykke til Anonymous poster hash: e652c...040
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #19 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg holdt på å gå fra mannen min for 2.5år siden når jeg en dag åpnet et brev i posten. Der var det gjeld på 40000kr og jeg spurte om d var mer, nei løy han glatt. D skulle aldri gjenta seg osv. Så kom d til slutt frem at d var snakk om 90000kr i ulike forbrukslån og ja jeg tørnet. Klikket! Her holdt vi på med salg av leilighet og flytting til hus osv. Jeg gav klar beskjed om at her skal alle kort på bordet eller så går jeg. Alt kom for en dag og jeg sa rett ut at enten slutter du med all spilling eller så drar jeg. Og her har vi budsjettkonto, alle utgifter og alt er nøye regnet ut. Her bet vi ut lånet når vi tjente på leiligheten men jammen fikk forholdet vårt en alvorlig knekk!! Jeg stoler på mannen men likevel.... Dette er d ingen rundt oss som vet noe om.. Veien tilbake til normalen har vært lang! Anonymous poster hash: e5725...ad3
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #20 Skrevet 9. oktober 2015 For oss er 50.000 mye penger, hadde faktisk kasta han ut!!! Mannen min har gjort noen dumme økonomiske ting tidligere også.... Anonymous poster hash: 6ab29...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå