Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg hadde ma for endel år siden, og er gravid på nytt nå. Men er jo så bekymra for å oppleve ma igjen. Skal på tidlig ultralyd 20/10 så får jo se om lille har der fint der. Men er der som som har opplevd MA 2 eller flere ganger? Er det sannsynlig at det kan skje? Er det økt sjans for å oppleve det igjen hvis en først har vært gjennom det 1 gang? Anonymous poster hash: 4fb37...a27
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg hadde det, men de var ganske nærme i tid da. Det er snakk om kanskje et halvt år i mellom. Jeg var vel rundt 12 uker på vei begge gangene. Men det var nok bare tilfeldigheter, for hadde to fine graviditeter etterpå:-) Anonymous poster hash: 26093...a51
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 De fleste opplever det heldigvis bare en gang. For meg ble det to, for det ble oppdaget at jeg har en mutasjonsgreie som gir en blodproppfare lik Leidens. Frykten for dette er nok større hos oss som ved egen erfaring vet at det forekommer. Men senk skuldrene og håp det beste. Stor klem og lykke til med babis. Anonymous poster hash: 1f111...c9e
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #4 Skrevet 9. oktober 2015 Takk for Lykke ønskninger. Ja sjansen er vel liten for å oppleve det igjen, men likevel vandrer tankene over på, hva viss det skjer. Når det skjedde hadde jeg en visshet rundt at den lille var død, men legen nekta å høre på meg. Tok 5 uker før jeg til slutt fikk meg en ultralyd som bekrefta det jeg alt viste. Nå er det sånn at noen dager føler jeg meg ikke gravid selv om symptomene er der. Men det kan fort være bekymringen som gjør det. HI Anonymous poster hash: 4fb37...a27
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #5 Skrevet 9. oktober 2015 Det finnes vel alltid de som har fått MA to ganger på rad, SA så og så mange ganger på rad... Jeg har hatt MA to ganger på rad (to år mellom). Jeg har også hatt to fødsler på rad (to år mellom). Lykke til, og gratulerer med spire. Anonymous poster hash: b5d47...cf1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #6 Skrevet 9. oktober 2015 Jeg har opplevd 4 MA og 5 SA. Anonymous poster hash: 8a9e5...6c8
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #7 Skrevet 9. oktober 2015 Etter en MA har du ikke større risiko enn noen andre for å oppleve det på nytt. Jeg hadde 1 MA for 10 år siden, har to fullførte graviditeter og er nå snart halvveis på nr tre. Har vært på 3 UL, men greier ikke riste av meg engstelsen... Opplevelsen etter en MA sitter veldig i. Ganske vanlig å føle seg redd og usikker, men viktig å huske på at det går bra i de aller fleste tilfeller! Jeg har hatt få symptomer og hatt blødninger, så føler at det er et under at det fortsatt er liv! Anonymous poster hash: f88b9...114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå