Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #1 Skrevet 9. oktober 2015 Denne kommentaren, gjerne sammen med "alle har nok med sitt eget" går ofte igjen når noen kommenterer at de de gruer seg for å gå på stranden, i svømmehall osv. Dere som skriver dette, mener dere det, eller er det noe dere bare skriver for å trøste? Jeg legger faktisk merke til mennesker rundt meg, og i løpet av brøkdelssekunder har jeg absorbert hvordan de ser ut og danner meg helt automatisk en oppfatning av det jeg ser. Og de sekundforte tankene som flyr gjennom hodet mitt er dessverre ikke alltid like pene. Det kan godt være i gaten, "uff, hun burde virkelig valgt en annen bikini slik at ikke fettet velter over kanten på den måten!", eller "oi, er det mulig å være så bleik!". Etter de få sekundene hvor jeg se, får med meg detaljene og de første tankene, pleier jeg derimot å fortsette med å holde oppmerksomheten mot barna eller dem jeg selv er sammen med. Dette er heller ikke noe jeg bruker mye tid og energi på eller gjør for å være slem, det popper bare opp i holdet mitt et lite øyeblikk, og jeg er fullstendig klar over at det ikke er politisk korrekt. Jeg ville heller aldri ha stirret, og jeg vet godt at vedkommende kan være verdens hyggeligste person og at jeg om jeg ble kjent med henne, snart ikke ville sett det jeg så lenger fordi eg helt oppriktigmener at det indre teller og at det da "tåkelegger" det ytre. Men like fult så er det nå en gang slik at ja, jeg ser faktisk på andre og legger merke til dem. Er det så uvanlig da? Anonymous poster hash: 55e53...5bf
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #2 Skrevet 9. oktober 2015 De fleste ser jo andre mennesker, men det plager meg ikke og jeg misliker ikke mennesker selv om jeg kan tenke at "den jakka var mindre pen" eller "han hadde skjev nese". Jeg blir mest glad for å se det uperfekte. Anonymous poster hash: 6e5c0...55c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #3 Skrevet 9. oktober 2015 Joda, man ser og legger merke til ting, men med mindre det er noe veldig veldig spesielt, så har man glemt det like etterpå. Og da spiller det jo ingen rolle? Anonymous poster hash: 50e4e...cec
Marriet Skrevet 9. oktober 2015 #4 Skrevet 9. oktober 2015 Selvsagt legger jeg merke til omgivelsene rundt meg, men jeg bryr meg jo ikke om ei dame har på seg en badedrakt jeg ikke ville valgt, eller om noen ser sånn eller sånn ut. Jeg ser det ja, men det plager meg ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #5 Skrevet 9. oktober 2015 Ok, så da er det ikke bare meg. Det plager som regel ikke meg heller hvordan andre velger å kle seg osv, men jeg legger jo merke til det. HI Anonymous poster hash: 55e53...5bf
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2015 #6 Skrevet 9. oktober 2015 Denne kommentaren, gjerne sammen med "alle har nok med sitt eget" går ofte igjen når noen kommenterer at de de gruer seg for å gå på stranden, i svømmehall osv. Dere som skriver dette, mener dere det, eller er det noe dere bare skriver for å trøste? Jeg legger faktisk merke til mennesker rundt meg, og i løpet av brøkdelssekunder har jeg absorbert hvordan de ser ut og danner meg helt automatisk en oppfatning av det jeg ser. Og de sekundforte tankene som flyr gjennom hodet mitt er dessverre ikke alltid like pene. Det kan godt være i gaten, "uff, hun burde virkelig valgt en annen bikini slik at ikke fettet velter over kanten på den måten!", eller "oi, er det mulig å være så bleik!". Etter de få sekundene hvor jeg se, får med meg detaljene og de første tankene, pleier jeg derimot å fortsette med å holde oppmerksomheten mot barna eller dem jeg selv er sammen med. Dette er heller ikke noe jeg bruker mye tid og energi på eller gjør for å være slem, det popper bare opp i holdet mitt et lite øyeblikk, og jeg er fullstendig klar over at det ikke er politisk korrekt. Jeg ville heller aldri ha stirret, og jeg vet godt at vedkommende kan være verdens hyggeligste person og at jeg om jeg ble kjent med henne, snart ikke ville sett det jeg så lenger fordi eg helt oppriktigmener at det indre teller og at det da "tåkelegger" det ytre. Men like fult så er det nå en gang slik at ja, jeg ser faktisk på andre og legger merke til dem. Er det så uvanlig da? Anonymous poster hash: 55e53...5bf De fleste er nok akkurat som deg. Du poengterer jo selv at det er det indre som teller og ikke hvordan de ser ut på utsiden....-Klart de fleste har jo øyne og se med, men det vi oppfatter er vi bare opptatt av i sekunder før noe annet tar overhånd. Anonymous poster hash: cbea0...456
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå